..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
18.12.2013 (19:54)  
ad mahathma: již jsem psal níže, že existuje EURegio Břeclav - Wien Hbf. - lze to zadat na jizdenka.cz, tak proč by to nešlo prodat - za 16.40 EUR (458 Kč) (prodává se to na vnitrostátní tiskopis, takže je to potřeba zadat na vnitrostátní jizdenku) - 89 km x 2 = 178 km - tj. 0.09213 EUR/km, EURegio Bratislava - Wien je za 13 EUR 66 km x 2 = 132 km - tj. 0.09848 EUR/km, takže z Břeclavi vychází levněji než z Bratislavy, problém je v nabídce - kdyby tak ÖBB prodloužily většinu regionálních vlaků do Břeclavi.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
18.12.2013 (19:41)  
Inu, kdo to kdy viděl, aby salámisti (češi) za hranice jezdili! Do Anšlusrajchu nejdřív zdraží a následně zruší Wien Spezial, do Polska pro jistotu nejezdí téměř žádný přímý vlak... Ještě něco udělat s Vaterlandem a Severními Uhry - třeba nasadit umakarty a účtovat si speciální retro sazbu. Toho bohdá nebude, aby se česká kupní síla, nasyslená výhodnými jízdenkami, za čárou ukájela!
18.12.2013 (19:01)  
Einfach-Raus neplatí z Břeclavi, protože Gr. Navíc mám dojem, že je jen na regionální dopravu.
18.12.2013 (18:57)  
Jediná šance jak vratit cenu na smysluplnou úroveň je nějaká spešl cena praha břeclav ci tak nějak.

Třeba zpáteční za 399, to bych zkousnul.
18.12.2013 (18:55)  
Nechic: V článku ta jízdenka za 9 eur je uvedená i s "ale". :) Einfach-Raus-Ticket platí i z Břeclavi/Brno do Vídně?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
18.12.2013 (18:22)  
V komentářích ani článku tu nikdo nepočítá se včasnými jízdenkami. To už se neprodávají? Vždyť Brno - Wien za 9eur a pro cestu osobákem ve skupině tu je einfach-raus ticket za 32eur pro 5 osob.
18.12.2013 (18:08)  
Pardon, namiesto "dvojnásobku" som mal porovnávať cenu na kilometer, čo v prípade spiatočného lístka Brno-Wien činí €0,1275 a v prípade spiatočného lístka BA-Wien činí €0,1136.

Takže lístok z BA je lacnejší aj keď uňho je väčší podiel rakúskeho úseku.
18.12.2013 (17:05)  
M: Proc se z listku na ca. 70 kilaku za 15 euro dela ikona vyhodnosti a jizdenka za 18 euro na 140 je skandalne draha?

Toto Vaše porovnanie je na hlavu! 15 Euro stojí spiatočný lístok Bratislava-Wien, takže 2x66=132 km. Síce to nie je málo na slovenské a české cenové pomery, ale je to konkurencieschopná cena. Hlavne 99% cesty leží v "drahom" Rakúsku, slovenský úsek je minimálny, takže cena sa dá pochopiť. A lístok platí 2 týždne (cesta tam musí byť v prvý deň platnosti).

Oproti tomu WS Brno-Wien (2x160=320 km) stojí 40,80 euro, takže trochu viac ako dvojnásobok podľa kilometrov, ale z toho "drahý" rakúsky úsek tvorí len zhruba polovicu celej cesty. Podľa mojich odhadov by teda cena mala byť menej než dvojnásobok ceny do Bratislavy, nie? Navyše tento lístok platí len 4 dni.

Áno, ešte existuje produkt EURegio, ale ten je z Brna nezaujímavý (je to ďaleko na regionálnu dopravu a hlavne takých vlakov je málo, jazdia tam samé ECčka, väčšina REXov končí v Bernardsthali...) a z Břeclavi sa nedá kúpiť! Takže sa tu nemôžeme baviť o nejakej podpore turistického ruchu na južnej Morave.

Jediné čo zostalo, sú "včasné jízdenky" za 9 euro Brno-Wien jedným smerom. To je super ponuka, také my zo Slovenska nemáme, ale je ich málo na každý vlak, treba plánovať dopredu a samozrejme zase je to nezaujímavé pre ľudí z Břeclavi.

Netuším koho je to vina a kto to spackal, ale dopadlo to tak, ČD majú omnoho horšie podmienky dopravy do Viedne než ZSSK. Toľko fakty.
18.12.2013 (16:10)  
M: Co treba varianta, ze nabidka do Brna byla doted vyhodnejsi nez nabidka do Bratislavy a ted jsou stejne?
Ano, CD stouply na uroven ZSSK. Co je dalsi meta? Ukrajinske zeleznice?

je mozne, ze WB nabidl jezdeni do Brna za 10 euro za zpatecni
Ne, to mozne neni, protoze by je nekdo musel nejdriv oslovit. Mluvka zrejme ze skromnosti a z taktickych duvodu zatajil, ze CD vyzkousely mnoho variant, jak dosahnout takove ceny, za kterou by ty jizdenky nekdo kupoval.
Uplne stejny jak s uherakama - "... o 30 minut opozden z duvodu opzdeneho prijezdu ze sousedniho statu" - A my chudacci CD s tim nemuzem nic delat...

Mirek Hruška: kdo jim pronajímá lokomotivy, kdo soupravy
CD maji vozu i lokomotiv schopnych jezdit do Vidne habakuk.
Ale s tema lokomotivama je to dobrej priklad. Dlouha leta se muselo preprehat, protoze jezdit s jednou lokomotivou proste neslo. Dokud se nenasel ten povestny blbec, ktery nevedel, ze to nejde...

Byl jste snad někdo z vás na mezinárodní konferenci s ÖBB?
Mne staci precist si vyjadreni tiskoveho mluvciho.

quido.speedy: nebo vlna mírného zvlevnění přijde s Railjety a tato šílenost jen dělá místo marketingové kampani...
Nebo vedi, ze si kazdej rad priplati za kvalitu, ne? :-D
18.12.2013 (15:38)  
...nebo vlna mírného zvlevnění přijde s Railjety a tato šílenost jen dělá místo marketingové kampani...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko