Astana — Výrobce lokomotiv – Lokomotiv Kurastyru Zauyty – je dceřiná společnost národního podniku Kazakhstan Temir Zholy (KTZ – Kazachstánské dráhy). Matka LKZ uzavřela v roce 2006 s americkou společností GE Transportation Systems smlouvu na výrobu 310 lokomotiv Evolution, označených jako TE33A. Kromě dodávek pro domácí trh se lokomotivy i exportují a setkat se s nimi můžete na tratích v Kyrgyzstánu, Tádžikistánu nebo Estonsku. Na berlínském InnoTrans v roce 2012 byla uzavřena mezi KTZ a GE na dodávku dalších 110 lokomotiv, které budou využity pro vozbu osobních vlaků. Z tohoto důvodu bude jejich maximální rychlost upravena na 160 km/h. První lokomotivy z této série budou do pravidelného provozu nasazeny v průběhu roku 2014.
Od roku 2009 provozují KTZ již 143 lokomotiv TE33A, které postupně nahrazují lokomotivy staré, pořízené ještě v dobách Sovětského svazu. Kromě toho, že se provozovateli výrazně snížily náklady na servis lokomotiv a zmenšil se počet odstávek lokomotiv pro poruchy, při vyhodnocení provozu ekonomové došli k zajímavému závěru. Nové lokomotivy jsou daleko méně „žíznivé“ než předchozí typy a při srovnání provozních nákladů dochází k úsporám při pořizování pohonných hmot. Úspory byly vyčísleny v přepočtu na 4,33 milionu eur.
Zdroje: Railly News, Wikimedia Commons
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.