..: České dráhy zvyšují ceny doplatků do 1. třídy :..

Jízdenky, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha — České dráhy představily základní změny v tarifu, platném od 15. prosince, již během začátku podzimu. Zejména se zmiňovalo plošné zvýšení jízdného v řádu jednotek procent nebo zvednutí ceny Skupinové víkendové jízdenky na 650 korun. Naopak dráhy připravily větší míru zvýhodnění při nákupu traťových jízdenek pro držitele aplikace IN 50 %. Řadu cestujících také překvapila změna ceny i podmínek síťové jízdenky IN 100 %, která bude sice nově stát 19 900,– Kč, ale bude platit jen ve druhé třídě, v té první pouze v kombinaci s časovým doplatkem na kartě. Co však zůstalo až donedávna utajeno, bylo právě zdražení těchto doplatků do 1. třídy. Ten roční podraží o 25 procent z 3 990 na 4 990,– Kč, tedy čtvrtinu nové roční síťové jízdenky. Ke zdražení tohoto produktu přitom došlo i vloni, kdy se cena zvýšila o necelých 500 korun. Jak ale uvádí mluvčí ČD Petr Šťáhlavský, tak podle průzkumů je pro cestující změna přijatelná. Změny jsou ale i jinde, například v přepravě zavazadel nebo u skupin.

Regionova a cyklisté, foto: Karel Dvořák - Pardubický deníkNe zcela příjemnou změnou je zvýšení ceny rezervace místa pro jízdní kolo z 15 na 20 korun, stejně jako rezervace místa pro skupinu cestujících. Navíc se počet vlaků s takto povinnou rezervací spíše zvyšuje. Naopak pozitivní změnou je snížení ceny pro přepravu věcí v Úschově během přepravy, která bude nově stát pouhých 10 korun za vlak, ovšem tato služba naopak na mnohých vlacích končí. Naopak poroste cena za přepravu spoluzavazadel, například jízdních kol. Ta bude nově odstupňovaná podle vzdáleností. Do 50 km zaplatí cestující 25 korun, a to bez ohledu na počet použitých vlaků. Pak se cena postupně zvyšuje až na 75 korun, přičemž celodenní doklad bude zrušen. Při zpáteční cestě tak bude muset cestující zakoupit jízdenku pro každý směr jízdy zvlášť, cestování se tak většině lidem prodraží. Podobně odstupňované bude i přepravné pro psy.

Už jenom symbolické zdražení pak čeká jízdenky pro skupiny. První cestující ve skupině stejně jako doposud platí plné jízdné, druhý pak jízdné se slevou 25 procent, namísto dnešních 30 procent. Cílem bylo podle ČD to, aby byli oproti skupinám více zvýhodněni cestující s In-kartou.

V nejbližší době by podle některých informací mělo dojít také ke změně relací a cen některých Akčních či Včasných jízdenek, detaily však zatím nebyly zveřejněny. Jak ale vyplývá z Tarifního kalkulátoru jízdného ČD, budou zrušeny například Akční jízdenky do oblasti Mostecka a Chomutovska. Naopak dojde k zavedení těchto jízdenek do mnohých destinací z Brna. Paradoxní je také Akční jízdenka Praha – Pardubice se slevou IN 25 %. Ta totiž stojí stejně jako obyčejná jízdenka s touto slevou a proto je její existence zřejmě téměř zbytečná.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
18.12.2013 (18:12)  
Bartik09:
Ja jsem teda nepochopil koho vlastne nesnasite, ale asi je to jedno protoze s nimi nemate problem.
18.12.2013 (9:10)  
Ad. Psi: Bytostne je nesnasim (tedy jejich zpravidla nezodpovedne majitele), ale je pravda, ze vlakem vozi psi vetsinou ta mensina, ktera se o psy dobre stara, a proto nemam se psama ve vlaku problem.
registrovaný uživatel dohlib 
18.12.2013 (8:02)  
K přepravě psů :
viz http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/zavazadla-a-zvirata/-3677/ : "Se psem na vodítku lze cestovat ve všech vlacích ČD pouze ve 2. třídě, s malým psem v uzavřené schráně je možné cestovat i v 1. třídě. Pes musí mít vždy nasazen bezpečný náhubek a být držen na vodítku nakrátko. Pes nesmí být přepravován na sedadle. Přeprava psů, vyjma vodících psů nevidomého držitele průkazu ZTP/P a asistenčních psů, je vyloučena ve vozech 1. třídy, v restauračních vagonech, ve vagonech (oddílech) vyhrazených pro přepravu cestujících s dětmi do 10 let, v tichých oddílech a je omezena v lůžkových a lehátkových vozech."

Takže pro kategorické zakazovače psů - vždy máte volbu. A pokud jste notorický kverulant nade vším, musel by jste také vykázat z přepravy děti (protože křičí), smradlavé cestující, opilce, vozíčkáře (zdržují), mládež se sluchátky, preferované spoluobčany(kradou, jezdí načerno) atp., ale taky klec s králíky, slepicemi aj.

Jasně, najde se asi (malé) procento nezodpovědných pejskařů, kteří po psu neuklízí ani chlupy, dávají jej na sedačku, smrdí atp. Na takové případy je třeba upozornit průvodčího nebo cestovat tam, kde psi nesmějí (viz výše).

ČD jako dotovaný dopravce z daní nás všech musí uspokojit potřeby různých druhů cestujících, což nedotovaní dopravci nemusejí (nemusí přepravovat psy, vozíčkáře...). Takže když chce jet třeba babička se psem na veterinu, tak by měla mít tu možnost (autem už třeba nemůže).

Nicméně nelze ukázat prstem bezdůvodně - ten, ta, onen - pane průvodčí-vyhoďte ho, protože se mi to nelíbí...na to pak existuje nehromadná doprava, auto, taxi atd.
registrovaný uživatel JOHNZ 
18.12.2013 (0:49)  
BIgDye: Bez vlakušiek fungoval D1Expres. Noviny roznášal vlakvedúci, kafe servírka JLV.
17.12.2013 (22:20)  
Martin Chovanec: Pokud je to EC ale mezi Břeclaví (Bernhardsthalem) a Vídní v rakouské ZDO, pak by ale ČD musely dostat objednávku od Rakouska. :) Na druhou stranu je to zajímavá úvaha, aby ty vlaky obchodně řešily ČD. Možnost to je, ale opět by musely být ČD aktivní ve vyjednávání a nejen oznámit "oni nám změnili slevu".
17.12.2013 (18:12)  
Ad provozování vlaků na vlastní triko:
Vltava je prý nově komerční spoj (asi podobně jako linka RŽD do Paříže nebo Nice). Docela by mě zajímalo, kdo na tom vlaku určuje ceny jízdenek - ačkoliv papírovým dopravcem jsou na české straně patrně ČD, podobně jako na Pendolinu do Žiliny byla papírově ZSSK.

A jestli by to tedy nebylo řešení i pro relaci směr Wien (alespoň po Wien, směr Graz už si to tedy mohou provozovat ÖBB i obchodně).
17.12.2013 (18:02)  
arj: Nikdo nechce suplovat S-Bahn. :) Tohle je o tom zastavit na Břeclav - W. Praterstern - W. Mitte - Schwechat, nebo pokud už dostavěli kolejivo kolem Hbf, tak Břeclav, W. Hbf - Schwechat. Ale samozřejmě má přednost vše objednané od ÖBB a komerční CATy.
registrovaný uživatel BigDye 
17.12.2013 (17:37)  
EC 174: éch a to se tam ta káva bude zhmotňovat sama? Nebo si cestující bude chodit fasovat do jídeláku proti jízdence 1. třídy? A na noviny se radši už neptám.
registrovaný uživatel arj 
17.12.2013 (17:21)  
existuje EU predpis, kterej primo narizuje, ze musi byt infrastruktura otevrena pro každého ... aby se LEO Express konečně rozhoupal to před rokem avizované spojení Ostrava - Vídeň - letiště Schwechat realizovat

Jenže správce kolejí mu řekne, že "není kapacita dráhy". Což v případě vjezdů na Schwechat platí určitě, pravděpodobně i na celé trati od centra Vídně. Stejně by zřejmě zdůvodnil nemožnost přidělení tras z Vídně směrem k CZ hranici (aspoň dostatečný kus za Vídeň, kde ještě žijí lidé ve větším počtu).
A ježdění na vlastní triko (účet) po linkách S-Bahnu by zřejmě nebylo konkurence- ani existence-schopné (viz i pražsko-kralupský experiment DB-A).
17.12.2013 (17:11)  
bartik09: Možná tohle je ta správná chvíle, aby se LEO Express konečně rozhoupal to před rokem avizované spojení Ostrava - Vídeň - letiště Schwechat realizovat. :-)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko