Praha — Obchodní řetězec Lidl ve spolupráci s Českými drahami už několik podzimů po sobě nabídl jednodenní síťové jízdenky do druhé třídy vlaků ČD za silně zvýhodněnou cenu. Letos nabídka kopíruje loňský model, termínově se neshoduje s žádným státním svátkem a platí v jeden ze tří po sobě následujících sobotních dní, konkrétně 9., 16., nebo 23. listopadu 2013.
Také cena zůstává od loňska nezměněna a činí baťovských 199 korun. Jízdenka je v prodeji od pondělí 21. října, poslední možnost pak mají cestychtiví zakazníci Lidlu v pátek 8. listopadu (tedy den před prvním možným použitím jízdenky). Princip je stále stejný — ve kterékoliv prodejně Lidl si u pokladny zakoupíte poukaz, který spolu s účtenkou na pokladně nebo u průvodčího bez přirážky i po nástupu v obsazené stanici vyměníte za Celodenní jízdenku, kterou se pak prokazujete po zbytek dne.
Varování běžným cestujícím
Na základě zkušeností z minulých let přidáváme několik (snad užitečných) rad. O jízdenky bývá obrovský zájem a množství cestujících ve vlacích na hlavních tazích dokáže mnohdy překvapit i otrlé „šotouše“. České dráhy budou jistě posilovat spoje, což přesto nemusí stačit. Proto silně doporučujeme nezapomenout na místenky v případě, kdy se pohybujete na tratích a relacích, kde tato akční jízdenka nabízí výraznou úsporu a kde lze tedy s ohledem na velké množství cestujících předpokládat snížení komfortu cestování. Přestože z hlediska ekonomického je přínos takovéto jízdenky zejména u přesunů na delší vzdálenosti, její optimální využití je pro fandovskou komunitu právě v možnosti projet si lokálky a tratě, kam se jinak běžne nedostaneme - právě na takových tratích nebývá nárůst cestujících nijak závratný a tak je možné si železniční cestování užít bez stresu a diskomfortu, kterému se zejména u exponovaných sobotních ranních spojů na páteřních trasách v tyto dny pravděpodobně nevyhneme.
Zdroj: Lidl
Nejhorší zážitek na cestování v přeplněném dálkovém vlaku mám z léta 2008, kdy jsem poprve po zrušení příplatků na EC jel ECčkem s mámou z Kolína do Olomouce (EC Praha - Varšava východní) a celou cestu jsme seděli na chodbičce na takových těch sklápěčkách a pořád přez nás někdo coural.
Jinak je pravda, že Lídlenka s sebou nese nemalou nevýhodu, jak Sim uvedl, a to že já a řada dalších jezdíme například za řadou 460 a ta je o víkendy a svátky značně omezena a také je značně omezen výběr vlaků kterými se tam nebo zpět dostaneme.
Sám jsem si koupil lístek na 9.11. a jsem na to zvědavý; z Prahy pojedu Odrou. Koukal jsem na řazení, má to asi čtyři vagony, tak uvidím.
Že průvodčí nadávají? A od čeho do té práce chodí, snad pracovat, ne? Jestli jim to vadí, tak ať jdou do Alberta vykupovat flašky a budou mít pokoj.
Ja konkretni situaci z poslednich let znam uz jen zprostredkovane (viz doporuceni kolegovi popisovane v predchozim prispevku), protoze se hlavnim tahum behem lidlenkovych akci vyhybam, jak to jen jde.
bartik09, Honza, Error404 > ono zalezi na uhlu pohledu. Rekneme, ze beznou sobotu jezdi zpravidla vlaky tak prazdne, ze se je financne prakticky nevyplati vypravovat a jedou jen proto, ze si je bud nekdo objednal, nebo aby cestujiciho neodradil nepravidelny provoz. Pokud si predstavime, ze dopravce chce udelat akci ve stylu "pojdte se podivat, jake mame vlaky a zkusit, jak se s nimi jezdi" - rekneme jako ekvivalent dne otevrenych dveri jine instituce - je prave sobota optimalnim dnem, kdy takovouto akci udelat. Dat to zcela zadarmo nepovazuju za dobry napad (uz treba vuci tem, co maji jizdenku predplacenou), takze z toho vznikl tento prasopes, ktery ale v tomhle ohledu velmi pravdepodobne svuj ucel, tedy prezentaci provozu, plni. A jestli se pritom vysledny ucet za dany bude pohybovat v cernych nebo cervenych cislech, neni v tomto ohledu az tak podstatne.
Na stranu druhou, je samosebou jiste, ze pro spoustu lidi, co vlakem nejezdi, ma - zejmena v dnesni dobe - vlak v predstavach svoji pozici podstatne vys, nez je realita lidlenkoveho provozu; ano, bezny sobotni provoz s minimalni obsazenosti, kdy je mozne si bezne obsadit sam pro sebe osmimistne kupe (pripadne mnohdy cely velkoprostorovy oddil), by nalakal urcite vic potencialnich cestujicich ... ovsem pri pohledu z druhe strany, cestujici, kteri se lidlenkovym provozem pro vlak presvedcit nenechaji a beznym sobotnim provozem by se nechali, by velmi pravdepodobne jezdeni zanechali po proziti nekolika patecnich spicek.
No, a koneckoncu, co si budem nalhavat. I v pripade, ze prave ten lidlenkovy provoz nekoho, kdo si to vyzkousi, odradi ... porad na to muzem koukat tak, ze i negativni informace je svym zpusobem forma reklamy :-) Takze ja bych to nevidel tak cerne, zvlast v situaci, kdy nam tahle akce dava moznost, jak (byt s urcitym omezenim) podniknout vylet za prijemnejsi cenu, nez obvykle.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.