Praha — Poslední říjnový víkend bude ve znamení konce letního času (SELČ), kdy se v neděli 27. října 2013 posune čas o hodinu zpátky ze 3.00 na 2.00. Tato změna bude mít vliv na pět párů nočních vlaků na území České republiky, které budou v noci čekat na pravidelný odjezd dle SEČ. Jedinou výjimkou bude EN 444 Slovakia v trase Košice – Praha, který na území ČR nestaví nikde pro nástup, takže do stanic Olomouc hl. n., Pardubice hl. n., Kolín a Praha hl. n. dorazí s náskokem cca 60 minut. Regionálních vlaků se tato změna netýká, neboť v době změny není žádný regionální vlak v provozu. České dráhy doporučují všem cestujícím, kteří se přes noc chystají cestovat, aby si aktuální odjezdy vlaků ověřili na infolince 840 112 113. Tato linka je k dispozici 24 hodin denně ve čtyřech jazycích.
- R 406 Chopin v trase Vídeň – Varšava: Vlak vyčká ve stanici Ostrava-Svinov a odjede ve 2.05 hod. SEČ.
- R 407 Chopin v trase Varšava – Vídeň: Vlak vyčká ve stanici Bohumín a odjede ve 2.10 hod. SEČ.
- R 440 Excelsior v trase Košice – Cheb: Vlak vyčká ve stanici Pardubice hl.n. a odjede ve 2.29 hod. SEČ.
- R 441 Excelsior v trase Cheb – Košice: Vlak vyčká ve stanici Česká Třebová a odjede ve 2.03 hod. SEČ.
- R 442 Šírava v trase Humenné – Praha: Vlak vyčká ve stanici Čadca a odjede ve 2.03 hod. SEČ.
- R 443 Šírava v trase Praha – Humenné: Vlak vyčká ve stanici Ostrava-Svinov a odjede ve 2.11 hod. SEČ.
- EN 445 Slovakia v trase Praha – Košice: Vlak vyčká ve stanici Bohumín a odjede ve 2.24 hod. SEČ.
- EN 476 Metropol v trase Budapešť – Berlín: Vlak vyčká ve stanici Pardubice hl.n. a odjede ve 2.52 hod. SEČ.
- EN 477 Metropol v trase Berlín – Budapešť: Vlak vyčká ve stanici Brno hl.n. a odjede ve 3.18 hod. SEČ.
Zdroj: České dráhy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jsou tři odpoledne, nic se neděje a připadá mi, že je alespoň sedum večer .....
Čas se přesunul, zem se nezatřásla, TV funguje, internet funguje, elektrofonické hodnoty se samy přeštělovaly, u těch mechanických to časem udelám manuálně.
Prostě normální, obyčejné, podzimní ráno. :-)
Je to trošku nelogické,aby pokračoval a mal prísť s hodinonovým náskokom?
Ale jestli během té nejisté hodiny pojedou nějaké náklady, na to bych nesázel. Kdyby se totiž nákladní vlak během té přechodné doby pohnul z místa, mohlo by dojít k časoprostorovému paradoxu, kdy by dorazil do cílové stanice ještě před tím, než vůbec vyrazil na trať. To by pak znamenalo, že se vlak během jízdy pohyboval rychlostí vyšší, než je rychlost světla, a kromě překročení nejvyšší povolené traťové rychlosti porušil i Einsteinovu teorii relativity. To by mohlo mít za následek nejen zhroucení našeho časoprostoru, ale dost možná i tučnou pokutu od drážního úřadu a pochybuji, že si to nějaký dopravce vezme na triko. :)
Na jaře, až dojde opět ke změně času se těš, že večer bude déle vidět a nebudeš mít od 16. hodiny depku z odpoledního stmívání.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.