..: Rusové chtějí vyrábět vagóny v Angole :..

Cisternový vůz, foto: Uralvagonzavod Luanda — Ruské společnosti, které mají jako nosný program vojenskou výrobu, ale přitom se zabývají i železniční technikou, expandují do nestandardních destinací. Před nedávnem jsme psali o kompletaci motorových jednotek na Kubě. Nyní se domlouvá spolupráce Ruska s Angolou – Uralvagonzavod chce v Angole postavit nový závod na výrobu železničních vagonů.

Nový závod by měl vzniknout na zelené louce v letech 2016 až 17. Objem investic je odhadován na 100 miliónů amerických dolarů, zainteresována bude VTB, jedna z největších ruských státních bank. Po dokončení se očekává produkce 1500 až 2000 vagónů ročně a předpokládá se i zvýšení v dalších letech. Odběratelem by neměla být jen Angola, ale výrobky budou nabídnuty všem železničním společnostem v jižní Africe, protože jediní výrobci vagonů v regionu jsou v Jihoafrické republice. Nevylučuje se ani budoucí export do Evropy, akorát běžný africký rozchod 1067 mm (používá se ve 20 afrických zemích) by musel být uzpůsoben evropskému standardu 1435 mm.

Ale vraťme se trošku zpět v čase. Angola se pustila do obnovy své železniční sítě. Stěžejní tratí je spojnice přístavu Lobito s měděnými doly Katanga v Demokratické republice Kongo a v Zambii. Trať po státní hranici měří 1 331 km a nákladem téměř 2 miliard amerických dolarů je obnovována čínskými dodavateli a dokončení prací je plánováno na roky 2016 až 17. Syndikát Queensway s přispěním fondu China International Fund přislíbil obnovu infrastruktury v této africké zemi. Za to obdržela Čína slevu na ropě, kterou z Afriky vyváží.

Počátkem roku 2011 byla představena studie proveditelnosti nového závodu na výrobu železničních vozů a hledali se strategičtí partneři. Od února 2011 probíhala jednání s vedením ruského státního podniku Uralvagonzavod, který produkuje ročně 30 tisíc vagónů. V srpnu 2013 ruská strana záměr schválila a plán vybudovat novou továrnu v angolském městě Benguela začal dostávat reálnější podobu.

V nové továrně by se měly začít vyrábět jak podvozky, tak i nástavby jednotlivých vozů. V budoucnu by zde byla možná i montáž lokomotiv. Zdaleka ne vše je schopný současný angolský průmysl vyrobit, takže by bylo nutno počítat s dovozem: pružin a tlumičů, brzd, kol, všech druhů elektrických kabelů a některých dalších komponent.

K dispozic jsou připraveny pozemky o ploše asi 13 ha. Na nich by měla vyrůst výrobní hala o půdorysu zhruba 330 x 120 m. V areálu by byly téměř 2 km železničních tratí. Inženýrské sítě a konstrukce výrobních hal (mimo zavlečkování) by měly stát asi 20 až 30 miliónů amerických dolarů a stavba by měla zabrat 10 až 12 měsíců. Náklady na dodávku technologií jsou kalkulovány na 45 až 55 miliónů amerických dolarů a doba instalace by neměla překročit 5 měsíců. Svařovací roboty a výrobní linky bude dodávat ukrajinský Techvagonmaš z Kremenčuku.

Základní výrobní program při rozjezdu závodu by měl obsahovat několik typů vagonů:

  • vůz pro přepravu sypkých hmot – uhlí, rudy,
  • plošinový vůz pro přepravu dřeva, ocelových trub,
  • vůz pro přepravu kontejnerů,
  • cisternové vozy – jak pro tekutiny, tak i plyny,
  • vůz pro přepravu sypkých materiálů a obilovin.
vůz pro přepravu sypkých hmot – uhlí, rudy, foto: Uralvagonzavod plošinový vůz pro přepravu dřeva, ocelových trub, foto: Uralvagonzavod vůz pro přepravu kontejnerů, foto: Uralvagonzavod cisternový vůz, foto: Uralvagonzavod vůz pro přepravu sypkých materiálů a obilovin, foto: Uralvagonzavod

Výstavba závodu na výrobu železničních vagónů není jediným ruským projektem v Angole. Jedná se o montáži nákladní automobilů Kamaz, Rusko financuje výstavbu dvou vodních elektráren v Angole, ruské elektrárenské společnosti se zajímají o tamější trh. Afrika je nově se rozvíjející trh a bylo by chybou nevyužít nabídnutých příležitostí, které se nemusí v brzké době opakovat.

Zdroje: DML Trading, Kommersant, Macauhub, Railway Bulletin


Vlad Poslat mail autorovi | 1.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava Podniky

Další z regionu Svět Rusko


registrovaný uživatel Kakov 
03.11.2013 (22:25)  
MU: jestli mohu vědět, co Vám na tom vadí? tj. co se nezdá?
02.11.2013 (22:43)  
2000 vagonů za rok? není to chyba?
registrovaný uživatel Keprt 
01.11.2013 (8:58)  
Článek je zajímavý, inspiroval mě k dalšímu hledání - zájemcům si dovoluji doporučit wiki, jsou tam popsány (mimo jiné) i další angolské tratě, než je ta zmíněná v článku: http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_in_Angola
01.11.2013 (7:51)  
Zdravim, nevim jestli to ma nejakou souvislost, ale Rusko se v Angole docela roztahlo, tak ze by "Uralvagonzavod" stavel na jedny lince vedle sebe vagony i tanky ? ;- ) ... vojensky obchod za 1 miliardu USD ...
http://en.ria.ru/military_news/20131016/184180992/Angola-Inks-1Bln-Arms-Deals-With-Russia--Paper.html
registrovaný uživatel Kakov 
01.11.2013 (7:03)  
akorát běžný africký rozchod 1067 mm (používá se ve 20 afrických zemích) by musel být uzpůsoben evropskému standardu 1435 mm

no myslím, že to není v dnešní době žádný problém ;-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko