..: Bilance nehody v Provence: dva mrtví, devět zraněných :..

Vykolejení motorové jednotky na horské úzkorozchodné trati v Provence, Saint-Benoit 8.2.2014, foto: Grégory Leclerc / exkluzivní foto Nice MatinNice/Annot — Závěrečný účet železničního neštěstí, jež se v sobotu dopoledne odehrálo na úzkorozchodné trati nedaleko města Saint-Benoit v jihofrancouzské provincii Provence, čítá dvě oběti na životech a celkem devět zraněných z celkového počtu 34 cestujících na palubě. K neštěstí došlo v relativně izolovaném horském úseku 151 km dlouhé trati spojující letovisko Nice s městem Digne-les-Bains, když na projíždějící vlak společnosti Veolia dopadla ze svahu skála o hmotnosti přibližně dvaceti tun. V důsledku prudkého nárazu došlo k vykolejení dvoudílné motorové jednotky řady X800, přičemž zasažený díl zůstal viset ze svahu. Teprve koncem ledna letošního roku přitom proběhla na trati technická kontrola, která ovšem na železničním tělese ani v jeho okolí neshledala žádné nedostatky. Neštěstím se teď bude zabývat francouzský Úřad pro vyšetřování nehod (BEA), zatímco provoz na převážně turistickém úseku zůstává přerušen.

Jednokolejná trať Nice o rozchodu 1000 mm není součástí francouzské železniční sítě. Linku zbudovanou v letech 1891-1911 nyní provozuje sdružení místních samospráv na základě 99leté koncese z roku 1972. Od roku 1999 zde čtyři páry pravidelných vlaků denně zajišťuje dopravce Veolia Transport (původně Connex), jež od objednavatele získala smlouvu na 15 let a od roku 2010 obnovuje nevelký vozový park motorových jednotek. Zatímco v době svého vzniku tvořila horská linka pouze část větší regionální sítě, od 30. let 20. století byla postupně většina linek zrušena v důsledku prudce klesající poptávky.

Dnes projížďka západními Alpami láká spíše turisty; pouze v bezprostředním okolí regionálního centra Nice slouží trať i jako součást příměstské železnice, čemuž odpovídá i zvýšená frekvence místních spojů. Zasaženým vozidlem je dvoudílná dieselová jednotka řady X800 s kapacitou 109 cestujících, dodaná v roce 2010 od výrobce CFD-Bagnères. Na trati jsou celkem v provozu čtyři kusy, zatímco v letních měsících provoz doplňují ještě turistické parní vlaky jedoucí v části trasy.

Většina zranění cestujících vznikla v důsledku prudkého nárazu, který vymrštil část soupravy mimo koleje. Vlak v té době jel rychlostí 30 km/h. Svým zraněním na místě podlehla 49letá žena z Ruska a místní cestující ve věku 82 let. Navzdory náročnému terénu se povedlo zbylé cestující evakuovat po zemi do péče zdravotníků v nedalekém městě Annot a do nemocnice v Nice. Okolnostmi nehody se již zabývají vyšetřovatelé. Na záběrech z místa nehody je patrné, že balvan o průměru několika metrů po nárazu do vlaku pokácel několik stromů a zastavil se až desítky metrů pod místem nehody.

Zdroj: Le Figaro, Le Monde, Chemins de Fer de Provence


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.2.2014 (21:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Francie


Registered user fíha 
28.02.2014 (22:19)  
Teda netuším, jak hustá je tam doprava, ale dostať zrovna letiacim šutrom, to je štatistika na posr...
Registered user Hajnej 
25.02.2014 (14:16)  
Shodou okolností jsem tudy jel minulý víkend na lyže, leč kromě tratě je zavřená i silnice (aniž by to bylo v Nice nějak zvlášť označeno). Podle všeho to tam muselo být hrozně promáčené, různé větší či menší sesuvy byly vidět v údolí proakticky celou cestu.

Trať i okolí je faktě nádhera, ať už kaňon řeky Var kousek nad Nice, nebo městečko Entrevaux (pěkně je i v Colmars, ale to už není na trati).
Registered user J.S. 
16.02.2014 (0:19)  
Rail: Ano je to příbuzná řada jako jezdí na Korzice, v září jsme si trať z Nice do Digne a zpět projel - podezření traťového komisaře na problém v tunelu nás zdrželo v jedné ze zastávek 40 minut. Jízda tratí je skutečným zážitkem - nové jednotky jsou šikovné velkými panoramatickými skly a průhledem čelem vozu přes strojvůdce. Do parního vlaku jsme se bohužel nedostali - byl vyprodán dlouho dopředu....
Jinak doporučuji i návštěvu Korsiky - její tratě také stojí za svezení a příroda je tam úžasná!
Registered user Rail-2005  mail  
11.02.2014 (22:20)  
Ta jednotka asi bude příbuzná typu AMG 800, co jezdí na Korsice. Loni jsem se s tím na Korsice pěkně projel.
11.02.2014 (12:41)  
M 474 003: Tak určitě. Třeba výbuch supervulkánu Lake Toba před asi 70.000 let byl trest pro naše předky, že lámou větve stromů. Výbuch po sobě zanechal kráter 30x100 km, zasypal Indii až šestimetrovou vrstvou žhavého popela... Vše napřed shořelo a pak nastalo něco jako nukleární zima.
Registered user Etienne  mail  
10.02.2014 (14:28)  
Tu trať mám projetou a je fakt nádherná, s dosti divokými horskými úseky (sjet z toho srázu, mohlo to dopadnout ještě hůře).
10.02.2014 (11:50)  
Příroda se brání.
Registered user CART 
10.02.2014 (9:33)  
Aha, já myslel, že ten vlak najel na balvan na trati, ale podle fotky to vypadá, že ho to trefilo za jízdy, no tomu teda říkám smůla... :(

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko