Varšava — PKP Intercity, polský dopravce provozující dálkové vlaky, se chystá si od Českých drah pronajmout několik lokomotiv řady 754 pro provoz vlaků na relacích Białystok – Šestokai a Ełk – Korsze. Toto řešení je dočasnou náhradou za 10 nových motorových lokomotiv pro PKP Intercity, na které bylo nedávno zrušeno výběrové řízení. Do Polska by měly zamířit tři lokomotivy, které by měly podstoupit homologační proces v březnu příštího roku. Tato smlouva byla dohodnuta v rámci vyrovnání výkonů a spolupráce mezi ČD a PKP Intercity. Procesem homologace již prošla jedna odnož „brejlovců“, nákladní řada 753.7, a to koncem května letošního roku.
Zdroj: Kurier Kolejowy
Ten pronájem do Polska je podle mě krok správným směrem - u nás už pro tyto stroje nejsou výkony.
Mimochodem, chápu to správně, že do Polska půjdou pouze tři kusy?
A chcete to srovnavat s fatamorganou desirem, nebo realnymi brejlemi se tremi? ;-)
Tak pokud vezmeme v úvahu trojitou žraločí trakci, která se občas na Plzeňsku vyskytne a která hmotnostně i kapacitně zhruba odpovídá tomu brejlovci se čtyřma (bude-li tam jedno BDs, tak s pěti), tak můžeme s klidem porovnávat i toto... ;-)
No je možné, že někdo k nereko brejlím má nějaký nostalgický vztah, ale ono to nic jiného než šrot dneska už není. Pokud ještě pár vytuněných kousků podává slušné výkony, je to spíš na poklonu lidem, kteří se o ně starají, než na nějakou národní hrdost...
A chcete to srovnavat s fatamorganou desirem, nebo realnymi brejlemi se tremi? ;-)
...motoráky si umí vyrobit sami a hodně slušné.
Tady bych byl taky opatrnější. Třeba ti regionální žraloci, co se dováží k nám, jsou sice celkem slušná vozidla, ale z provozního hlediska mi nepřijde zrovna jako výhra jezdit na osobních vlacích, co staví "u každé vrby" s něčím, co má v prázdném stavu 86 tun, tedy zhruba o 20 tun více než srovnatelné Desiro. Jasně, plní to požadavky EN 15227; ale to jednak nemůže dělat skoro 20 tun navíc a jednak by mě zajímalo, na kolik tenhle rozdíl přijde na naftě za nějakých 30 let provozu...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.