Varšava — PKP Intercity, polský dopravce provozující dálkové vlaky, se chystá si od Českých drah pronajmout několik lokomotiv řady 754 pro provoz vlaků na relacích Białystok – Šestokai a Ełk – Korsze. Toto řešení je dočasnou náhradou za 10 nových motorových lokomotiv pro PKP Intercity, na které bylo nedávno zrušeno výběrové řízení. Do Polska by měly zamířit tři lokomotivy, které by měly podstoupit homologační proces v březnu příštího roku. Tato smlouva byla dohodnuta v rámci vyrovnání výkonů a spolupráce mezi ČD a PKP Intercity. Procesem homologace již prošla jedna odnož „brejlovců“, nákladní řada 753.7, a to koncem května letošního roku.
Zdroj: Kurier Kolejowy
Velká otázka pak je, kolik procent polských regionálních výkonů jezdí PESY a kolik pro nás poměrně nepředstavitelné šroty (tím myslím i závislou trakci). Pár motoráků a několik rekonstrukcí tratě zásadní výsledek neudělá, byť trend to mírně optimistický je...
Z Mezibleší do Wroclawi, to bych označil ještě za optimistickou trať, která ještě není tak shnilá.
A neporovnával jsem jejich tratě s našima. S naším dopravním modelem, s naší infrastrukturou, jsme úplný západ. Porovnával jsem Regiokrámy se szynobusy, které jsou, je mi líto, lepší.
Jo pokud chcete vydět investice, zajeďte si třeba do Poznaně na trať do Wolsztyna. Anebo S-Bahn v Trojměstí, něco takového u nás neexistuje. Trať do Kudowy Zdroje se dočkala investice, spustila se rekonstrukce trati Prudnik-Krapkowice...
Vojtěch Gášek: i říkám, než tu lokomotivu z Krzyža dovezou, tak ji zrovna můžou poslat pomalu zpátky na provozní ošetření.
Veselí-Jihlava je proti obojímu vzorová trať a pokud by ty investice byly tak masivní, asi by byly i vidět, nemyslíte?
Za pár let na tom budou líp než slováci, v mnohých ohledech jsou na tom líp už teď. Polsko nejsou jenom GŁuchoŁazy...
No, nevím; toto tvrzení mi přijde hodně odvážné. Sice Poláci dávají dohromady CMK, ale jinak mi to tam přijde na železnici dost "polské". Doporučuji např. vyhlídkovou jízdu Katowice-Kraków, kde jedete rychlíkem (TLK, nebo co to je za kategorii) 80kilometrovou štreku asi 2,5 hodiny...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.