..: Brejlovci Českých drah zamíří k polským PKP Intercity :..

754.086-7, Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem, foto: Martin Grill Varšava — PKP Intercity, polský dopravce provozující dálkové vlaky, se chystá si od Českých drah pronajmout několik lokomotiv řady 754 pro provoz vlaků na relacích Białystok – Šestokai a Ełk – Korsze. Toto řešení je dočasnou náhradou za 10 nových motorových lokomotiv pro PKP Intercity, na které bylo nedávno zrušeno výběrové řízení. Do Polska by měly zamířit tři lokomotivy, které by měly podstoupit homologační proces v březnu příštího roku. Tato smlouva byla dohodnuta v rámci vyrovnání výkonů a spolupráce mezi ČD a PKP Intercity. Procesem homologace již prošla jedna odnož „brejlovců“, nákladní řada 753.7, a to koncem května letošního roku.

Zdroj: Kurier Kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 16.9.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Martin Z  mail  
25.09.2013 (18:05)  
Pikehead: Tak co se týká polských regionálních neelektrifikovaných tratí, tak zde motorové vozy obstarávají v regionální dopravě většinu výkonů
17.09.2013 (14:57)  
intelpetr: tak to tady asi nikdo nebude rozporovat, že PESA je lepší než regiokrám. Rozhodnutí o regiokrámu je ale záležitost bratru 10 let dozadu, kdy žádné PESY nebyly a bylo potřeba zajistit opravdu relativně velké množství vozidel, aniž by za ně chtěli objednatelé něco zaplatit.

Velká otázka pak je, kolik procent polských regionálních výkonů jezdí PESY a kolik pro nás poměrně nepředstavitelné šroty (tím myslím i závislou trakci). Pár motoráků a několik rekonstrukcí tratě zásadní výsledek neudělá, byť trend to mírně optimistický je...
17.09.2013 (1:30)  
Pikehead: To byl jen takový příklad. Někdo třeba za hranice vlakem nejezdí, pak si udělá projížďku přes GŁuchoŁazy a vidí, jak to tam vypadá; čte na internetu články o tom, jakcí jsou pšonci lemplové a jak se trať rozpadá. A když takový člověk uvidí tohle, tak se mu udělá obrázek o celé zemi.

Z Mezibleší do Wroclawi, to bych označil ještě za optimistickou trať, která ještě není tak shnilá.
A neporovnával jsem jejich tratě s našima. S naším dopravním modelem, s naší infrastrukturou, jsme úplný západ. Porovnával jsem Regiokrámy se szynobusy, které jsou, je mi líto, lepší.

Jo pokud chcete vydět investice, zajeďte si třeba do Poznaně na trať do Wolsztyna. Anebo S-Bahn v Trojměstí, něco takového u nás neexistuje. Trať do Kudowy Zdroje se dočkala investice, spustila se rekonstrukce trati Prudnik-Krapkowice...

Vojtěch Gášek: i říkám, než tu lokomotivu z Krzyža dovezou, tak ji zrovna můžou poslat pomalu zpátky na provozní ošetření.
17.09.2013 (0:39)  
Možná by nám kolega intelpetr mohl objasnit, co jsme přehlédli. Já sám jsem v Glucholazech jsem nikdy nebyl, ale jel jsem Mezilesí až Vratislav a již zmíněné Katovice-Krakov.

Veselí-Jihlava je proti obojímu vzorová trať a pokud by ty investice byly tak masivní, asi by byly i vidět, nemyslíte?
Registered user bawis 
17.09.2013 (0:03)  
Já jen můžu souhlasit s ythomas_ct. Karviná je taky poddolovaná jak ementál a tak zdevastované tratě tu nejsou. Vůbec né jen horní slezsko, prý kvůli poddolování, ale komplet všude. Jo, jsou opravené části tratí, ale pořád je to fest málo. A to co není nově zrekonstruované, je opravdu v žalostném stavu. A proč? Protože to jednou postavili a od té doby se na to nešáhlo. V Polsku bydlím a vidím to. Fakt se to nedá srovnat s námi. I ta slavná magistrála. Pořád jen Zawiercie-Wawa a jen 160 km :D a to je o rovinka. Né jak u nás samý kopec. Jo, modernizuje se, ale opravdu je to pořád jen zlomek. Ale české loko vypadají v polsku hezky :) Takže super.
16.09.2013 (23:53)  
Jak dlouho by měl ten pronájem trvat?
16.09.2013 (20:53)  
ythomas_ct: To je jen zažitý mýtus těch co jezdí někde po horním slezsku po poddolovaných a zdevastovaných tratích. Téměř po celém Polsku se stále provádí rozsáhlé stavební akce a nejen na hlavních tratích
16.09.2013 (20:33)  
Ad intelpetr:
Za pár let na tom budou líp než slováci, v mnohých ohledech jsou na tom líp už teď. Polsko nejsou jenom GŁuchoŁazy...
No, nevím; toto tvrzení mi přijde hodně odvážné. Sice Poláci dávají dohromady CMK, ale jinak mi to tam přijde na železnici dost "polské". Doporučuji např. vyhlídkovou jízdu Katowice-Kraków, kde jedete rychlíkem (TLK, nebo co to je za kategorii) 80kilometrovou štreku asi 2,5 hodiny...
16.09.2013 (20:12)  
Co se týče těch nových lokomotiv pro PKP, tak PESA prý chtěla dodat dieselovou verzi GAMY
16.09.2013 (19:04)  
Těch pár čtverek snad bude pro PKP IC spásou. V současné době nemají vlastní adekvátní lokomotivy pro tyto výkony. Zrovna v Bialystoku na výkonech do litevského Šestokai a z Elku do Korsze nasazují pronajaté Fiaty SU45 od Przewozu regionalnych, ale vzhledem k jejich stavu (kdy se tahají schopné SU45 na tyto výkony třeba z depa PREG v Krzyźu, což je asi 500 kilometrů daleko, nebo z Chojnice) jsou často nahrazovány SM42 které sice má PKP IC, ale které jsou absolutně nevhodné pro tahání desetivozových rychlíků rychlostí 90km/h... Tak pokud se zadaří, od března 2014 budou ty tři nebo čtyři 754 v Bialystoku. A uvidí se na jak dlouho, snad do doby, než koupí pořádně stroje (třeba s něčím přijde PESA), reko ze SM42 budou i tak vhodné stále na méně náročné výkony.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko