Ostrava — Nadnárodní skupina Adwanced World Transport, která patří mezi významné soukromé nákladní železniční dopravce v ČR i Evropě, obdrží koncem letošního roku celkem tři lokomotivy Siemens ES64U4 EuroSprinter, známé pod jménem Taurus. Tyto stroje budou vybaveny národními vlakovými zabezpečovači LZB/PZB a MIREL a jsou schváleny pro provoz v Česku, Maďarsku, Německu a Rakousku. Tyto exempláře patří mezi poslední dostupné kusy na trhu, protože Siemens již přešel na výrobu nové produktové řady Vectron. Půjde ale již o druhou řadu lokomotiv provozovaých u společnosti AWT, pocházející od výrobce Siemens. Dopravce má dlouhodobě pronajaté dva stroje řady ES64F4 EuroSprinter z lokomotivního poolu MRCE Dispolok.
Tady bych se nebál, předchůdci AWT tu byli už za Rotschilda i Larische. "Doprava OKD" má tradici, zkušenost i dovednost. A je vstřícná k zákazníkům.
prostě jsem toho názoru, že kdyby v tuto chvíli AWT vlastnilo 100 kusů Peršanů, určitě by podobnou rekonstrukci jako ČDC minimálně zvážili, a možná i uskutečnili.
ad 181, jedna zastaralá loko opravdu není to, na čem by se dala postavit budoucnost rozvíjející se firmy,
ad vyjmenované dieselové loko, no nějak si nedovedu představit, že s nimi bude AWT tahat náklady přes půl Evropy.......
Taky jsou teď k dispozici exČSD šestikola provozovaná dočasně v Polsku, ale to je už asi mrtvá kapitola, nejen v případě AWT, kterým by byla na nic.
Ale, ta tabulka je drobet úlet. U čmeldů a brejlí je tam rok vyrobení prvního stroje svého druhu, u kocourů nevím, co je to za číslo, asi nějaká střední hodnota :-)
69 kusů 740.5, rok výroby 1978 (modernizováno)
29 kusů 753.7, rok výroby 1969 (modernizováno)
12 kusů 770, rok výroby 1963
Pokud má být vaše tvrzení pravdivé, tak 50 let staré lokomotivy se nutně musí počítat mezi ty mladší. :(
Až ČD-C zkrachuje, tak se dvojčata 363.5 budou hodit novému a progresivnímu dopravci pro vozbu vlaků mezi Chebem a Čiernou na Tisou, který je odkoupí z konkurzní podstaty a Siemensy budou jezdit na severojižních tazích.
pro J.Pet:
Ta 181 je snad už více než historický stroj, prozatím vylepšující lokopark nestátní firmy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.