..: ÖBB představily cityjet - detailní řešení jednotek Desiro ML :..

ÖBB cityjet, foto: ÖBB Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.

Interiér jednotky, foto: ÖBB Interiér jednotky podruhé, foto: ÖBB WC, foto: ÖBB

Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 4.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.09.2013 (2:02)  
Dakujem za odpoved, ja tam vsak vidime len vseobecne typy vlakov, nie konkretne trate :) Ako uz bolo napisane, to ze jednotka je jednosystemova z pohladu jazdy do Petrzalky vobec nie je problem. Z pohladu toho co je v tom odkaze sa zda ze je dobra sanca ich v BA-P vidiet :)
04.09.2013 (21:15)  
Jsem rád, že už i rakouské dráhy odebírají sedadla od BorCadu. Zrovna model Regio+ s novýma ušima se velmi povedl. Možná více, než sedadla od Grammeru, která jsou použita například v druhé třídě railjetů.
04.09.2013 (20:38)  
Busman: mají schopnějšího objednatele?
registrovaný uživatel Busman 
04.09.2013 (20:06)  
Nechápu, proč u nás furt zapouštěj sedačky do podlahy, když to podle obrázků (i když vizualizací) v Rakousku jde do stěny i u Borcadů.
04.09.2013 (16:13)  
M-Paul-O: Tak 95% už to snad dávno není, jezdí tam dost Talentů a Lasiček, řekl bych spíš cca 40%. Ale jinak souhlasím, nejspíš se budou nahrazovat tyto jednotky. Kromě toho že jsou na 15 kV a momentálně nemají hajzlík snad nikoho už ani u nás nenapadne pořizovat na "S-Bahn" vysokopodlažní vozidla.
Jinak bych ale hádal že CityŠupláků musejí mít ÖBB přebytek už teď, v souvislosti s nákupem první generace Talentů a určitou redukcí regionální dopravy. Ani na IC už to snad tak často nejezdí, co mají i na Südbahn railjety :-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
04.09.2013 (16:03)  
Musím ČD pochválit, že je nenapadlo budovat nebo rekonstruovat vozy či jednotky pro osobní či příměstské vlaky na letecké uspořádání, jež je podle mě do dopravy tohoto typu zcela nevhodné, nebo to alespoň dělají v minimální míře. Ačkoli toto uspořádání sedadel nemám vůbec v lásce, zvláště sedím-li v proti směru jízdy, v dálkové dopravě mi tolik nevadí. Například u reko Bmee - Bdmpee mi přijde relativně příjemné rozdělení na letecké uspořádání a "čtyřky".
04.09.2013 (15:39)  
Wabun - máte recht, vozidla z roku 1946 již opustila provoz, teď zbývají ta 70. léta, která jsou zastoupena více než požehnaně...

Fakt je, že reko kvůli odlišnému napětí se nedá levně provést...
04.09.2013 (15:30)  
Tak snad zas tak špatně tady na tom nejsme, abychom kupovali rakouské 4020 ... a navíc ještě rekonstrukce na náš (naše) proud(y)...
04.09.2013 (14:57)  
@skittles - pokud se nepletu, tak se tim budou nahrazovat jednotky rady 4020 - tedy 3vozovy 15kV jednotky, ktery jsou cca z roku 1980-85 a uz docela umiraji a stoji na nich cca 95% S-Bahnu a dopravy v okoli Vidne.
registrovaný uživatel CART 
04.09.2013 (13:07)  
BARTIK09 - přesně tak, určitě jim budou přebývat... stejně jako Němci určitě musí mít nějaké starší patráky (ne ty reko Bmto, ale ty novější)...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko