..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Týnec 
09.12.2014 (13:27)  
to František:
IDS JMK využívám pravidelně k dojíždění do zaměstnání. Občas na nějaký ten výlet po kraji, či k smysluplné nákupní cestě do krajského města Brna.
Ať dumám jak dumám, žádné "chyby" tohoto systému mě nenapadají. Platí jednotný tarif u všech dopravců - ČD, regionální busy rozličných dopravců, cestování v městských dopravách okresních a ostatních měst s MHD(Břeclav, Hodonín, Blansko, Mikulov, atd). Díky výstavbám a rekonstrukcím nástupních terminálů, dostupnosti jízdenek - lze koupit v trafikách, na poštách a v ČD pokladnách - se cestování značně zjednodušilo a nabídlo určitý komfort. Já jako cestující nemusím dumat, zda lince pojede modrý, béžový či jinak barevně vyvedený bus...Po Brně mohu pohodlně využívat dostupné zastávky vlaku a kombinovat je s ostatními prostředky MHD.
Jak to funguje-nefunguje v jiných krajích nemám ponětí.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2014 (12:59)  
Pro dojíždění do Podbaby máme panťáky, které jedou v podobné časové poloze + ML.
Jednou je to rychlík a ne tramvaj.
09.12.2014 (12:34)  
Jiří Hovorka: Jako vtip dobré. Pokud ale nezaintegrují vlaky, tak to není IDS, ale IDS. Jinak řečeno: ICOMovaný Dopraní Systém. Co je to za integraci, když platí pro jediného správného dopravce. Až se divím, že to ÚOHS neřeší jako střet zájmů.
09.12.2014 (12:08)  
Honza: Podle mě je zastavování R4 v Podbabě naprosto klíčové, tyto rychlíky jsou spíš takové regionální spoje a z velké části slouží dennímu dojíždění. Pro studenty VŠ v Dejvicích a Suchdole, které těmito vlaky dojíždějí, je zastávka v Podbabě revolucí. Stejně tak se výrazně zlepší veškeré spojení na Letnou a celou oblast západně od Dejvické. Jak pro denní dojíždění, tak pro atraktivnější cestování vlakem z Prahy do Středohoří, Českosaského Švýcarska apod. Samozřejmě ještě větší význam má Podbaba pro S4, která měla dosud napojení na pražskou MHD dost mizerné.

Jinak ten SID je vážně tragédie, kdyby aspoň ta čipovka fungovala po celém kraji, ale k tomu je potřeba mít pomalu od každého autobusového dopravce jednu. Přijde mi až neuvěřitelné, jak se "podařilo" vybudovat takto rozsáhlý "IDS" tak, aby zcela ignoroval železnici jako páteřní síť okolo milionové metropole.
09.12.2014 (11:51)  
Byl bych opatrný s glorifikací IDS JMK. Má také své chyby, byť jich má nejméně. PID je nakonec také celkem použitelný. Ostatní už mi přijdou jako "založené kvůli kartě", nebo hůře "bez karty ani ťuk" (i když to dříve šlo). Byl bych pro to, aby se ze všech vzalo to dobré, ještě se to vylepšilo a to špatné se co nejvíce omezilo, když už by z toho měla být celostátní šablona. Vyloučil bych pevné vazby na kartu, těsné nepřípoje v taktu (zvláště u linek méně vytížených a s delšími intervaly) a podpořil bych větší zapojení železnice, i pro přeshraniční vazby. Konec železných opon mezi kraji i státy.
09.12.2014 (11:22)  
Buďme rádi žetu aspoň nějaká integace vůbec je a ne jako na Vysočině kde tamnější krajskej úřad integraci v doravě odmítá a změna postoje je zatim v nedohlednu. A co se týče R4 tak to vidim jako přínos to že se z Podbaby dostanu nejen na Masaryčku, Libeň(-Hostivař) ale nově i na Hlavák.
09.12.2014 (11:16)  
Honza - proč nesmyslné?
09.12.2014 (9:27)  
Máme tu Ministerstvo dopravy, které by mělo zasáhnout a sjednotit koncepci všech IDS dle jediného skutečně funkčního modelu - IDS JMK. Nejsou za to náhodou ministerští úředníci placení? Všechny ostatní IDS jsou jen paskvily. Jak se v tom má cestující orientovat, když je to všude jinak? A to nemluvím o oblastech hranic krajů...
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.12.2014 (9:26)  
Další změnu bych viděl, otevření 2. nástupiště v Podbabě a v ní zavedení nesmyslného zastavování rychlíků R4.
Po roce a půl tak konečně skončí výluka v Bubenči.
  1 ... 13 14 15 16 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko