..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
10.12.2014 (12:19)  
Já taky souhlasím se zastavením děčínských rychlíků na Podbabě. A to tam nebydlím, nepracuju a pravidelně nejezdím :-)
10.12.2014 (12:10)  
Za zastavení R v Roztokách by byli velmi rádi ale jen v ranní špičce. Do osobních vlaků se nevejdou,S 41 jede jednou za hodinu (a kolikrát nejede vůbec) a autobus po 6 minutách je narvaný a nespolehlivý ještě hůř než vlak.
Přidávat kapacitu a spoje není za co.
10.12.2014 (12:06)  
Tak tak. Místo odebírání rychlíků z IDS bych viděl jako lepší řešení vyhrabání pár dalších vozů ke zvýšení jejich obsaditelnosti, jestliže nechci ubírat kapacitu tratě vloženými spoji. Přeci jen i v rámci IDS je dobré mít k dispozici rychlejší spoje.
10.12.2014 (11:40)  
Proč teda neprodloužit současný spoje když nejde přidat další spoje jak píše JP?
10.12.2014 (11:38)  
To by za chvíli mohli přijít v Řeži, že tam nastupuje moc lidí a osobní vlaky nestačí, pak by mohly následovat Roztoky a Libčice, a nakonec to bude stavět všude. Co je na tom za problém, přejít si v Kralupech do jiného vlaku, časová ztráta je minimální. Na 5 nástupiště se jezdí jenom o víkendy, odtud se pak jede na servisní kolej kde probíhá úklid.
10.12.2014 (11:23)  
Zastávka Praha Podbaba má ve spádové oblasti více potencionálních cestujících než třeba takové Hněvice,Bohušovice nad Ohří o Roudnici by se dalo polemizovat. Takže zrušíme zastavování i tam?
Přeplněnosti "děčínských" rychlíku by pomohlo zrušení jejich integrace v PID,ale to už by v Kralupech nerozdýchaly. Navíc pro nějaké další posílení dopravy (v počtech vlaků) už v ranní špičce není prostor.
registrovaný uživatel Jackub 
10.12.2014 (10:46)  
Já zastavování R4 v Podbabě vítám. Významně to zkrátí cestu všem, kteří mají start/cíl v oblasti Prahy 6. Troufnu si tvrdit, že takových cestujících není málo a odpadne jim zbytečná cesta do centra, aby pak vlakem jeli nedaleko místa, kde svoji cestu začali...

Obecně se mi líbí princip, kdy ve velké aglomeraci vlaky rychlé vrstvy zastaví vícekrát (v Praze např. Libeň, Smíchov, Vysočany, Radotín, Dejvice, atp.) a pak dále zastavují jen ve stanicích, kde je velký obrat cestujících a/nebo významná přípojná trať. Toto přiblíží (i časově) vlak mnoha lidem v aglomeracích, kteří by jinak museli absolvovat cestu na centrální nádraží) a zajistí jejich rychlý odvoz do cíle/na přípoj. Nemá smysl řešit, zda se jedná o zastávky/stanice, popř. jak velké je kolejové rozvětvení. O tom to opravdu není... ;-)
10.12.2014 (9:43)  
To, že rychlík nechám zastavovat na každé mezi přeci není přiblížení cestujícím. Přeci musím brát v úvahu, kterým cestujícím konkrétně třeba děčínské rychlíky slouží. Většina přípojů od České Lípy a Liberce a také peáž od Rumburku směřuje právě na tyto vlaky. Jízda v nacpaném "rychlíku", který zastavuje každých 10 minut je pak pro cestující z větší dálky hororem a nejpozději až bude hotová dálnice pojedou autem. Studentům ušetřím 10 minut času a dálkové cestující otrávím???? Ještě vloni jsem z Děčína v neděli jezdil R685(odj.13:24). Od Lovosic beznadějně plný, přičemž jen minimum cestujících vystupuje, jen další a další přibývají. Pokud chci nalákat cestující, tak jim musím i něco nabídnout. Buď rychlost nebo alespoň komfort(jedu sice o něco pomaleji, ale jako člověk 21.století), nejlépe samozřejmě obojí. Co z toho nabízí narvaný Elefant, svítící jak operační sál, že ani ven nevidět, zastavující každých 10 minut nevím.....
10.12.2014 (8:50)  
Co se týče otloukánků tak to tu všichni berou z hlediska počtu na sozovaných vlaků k poměru smožstvim přepravenejch lidí. Skusme se nato podívat i zhlediska infrastruktury a vtom to ohledu podlemě vítězí zastaralá 171. Která ale zhlediska počtu překpravenejch lidí a nasazovanech vlaků je jednou z nejvytíženějších tratí v okolí Prahy. Zastaralost a dlouho odkládaná modernizace/rekonstrukce v kombinaci s vytížeností téhle tratě je podlemě vražedná kombinace.
10.12.2014 (8:29)  
Na zastavování v Podbabě vidím jediný problém: ty lidi si už dnes nemají v Kralupech kam STOUPNOUT. Jak to bude vypadat, až se tam nahrnou hordy natěšených mastných studentských hlav směr Dejvice a Suchdol, to raději nechci vidět...

Co se otloukánků týče: 221 sice možná dostala Elefanty jako poslední, ale na 091 ve špičce stále 40% vlaků odvozí žabotlam... Navíc i přes zjevný nárůst cestujících zde nedošlo za poslední roky k jedinému posílení (tedy pokud nepočítám dva zrychlené vlaky proti špičce - v 6:01 a 8:01, což jsou spíše jen návozy souprav)...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko