Wrocław — Série pěti elektických jednotek polského výrobce Newag Nowy Sącz, označených jako 31WE s obchodním názvem Impuls, které si objednal dopravce Koleje Dolnośląskie zajišťující osobní dopravu v Dolnoslezkém vojvodství, je kompletní. Smlouva na dodání pěti jednotek byla podepsána 17. listopadu 2011 a poslední jednotka, označená jako 31WE-005, opustila výrobní halu přesně 17 měsíců od podpisu smlouvy, tedy 17. května 2013. Do provozu pak zasáhla o víkendu 25. a 26. května při příležitosti oslavy dodání posledního vozidla této objednávky. V rámci oslav jezdila tato jednotka zdarma na trati Wrocław – Jelenia Góra, přičemž v sobotu byla vystavena v Jeleniej Górze a v neděli ve Wałbrzychu. Do pravidelného provozu jednotka zasáhne od 8. června společně s ostatními Impulsy na lince Wrocław – Legnica – Węgliniec, kde nahradí nevyhovující motorové jednotky a využije svou konstrukční rychlost 160 km/h, přičemž o víkendech bude nasazena na lince Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Tyto čtyřvozové jednotky se shodují s šestivozovou verzí označenou jako 35WE, kterou v počtu šesti kusů odebral varšavský dopravce Szybka Kolej Miejska, jeden kus pak převzaly Koleje Śląskie. Impuls 31WE je vybaven 202 pevnými a 21 sklopnými sedačkami, celková obsaditelnost činí 458 míst a vozidlo je vybaveno Wi-Fi připojením a klimatizací. Při výstavě vozidla ve Wałbrzychu bylo navíc oznámeno, že Dolnoslezké vojvodství podepsalo smlouvu o dodání šesti dalších jednotek stejného typu, které budou obsluhovat linku Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra.
Zdroj: Stránky Přátel Železnic, Rynek kolejowy, Wikimedia Commons
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak co týká zajíždění do Pardubic. Měl jsem pocit, že tam taky jezdí Koleje Dolnośląskie, aspoň podle "Corporate identify."
Jinak informace o tom, že jednotka není schválená v ČR, O.K. beru, ale u takto nové jednotky bych se i divil, kdyby (už) to schválení měla.
1) EU je svazek jiného druhu než USA.
2) Problém je spíš v tom, že podle jednotných předpisů nefunguje dopravní cesta. Různé rozchody kolejí, různé napájecí systémy, různé zabezpečovače. Kdyby měl každý vlak vyrobený v EU splňovat podmínky pro provoz ve všech členských státech, byl by to hodně drahý vlak. A kdybychom naopak chtěli sjednotit parametry dopravní cesty, bylo by to asi ještě dražší. K takové úpravě došlo, pokud vím, zatím jen ve východním Německu. Vzhledem k současné ekonomické situaci si něco takového evropské státy nemůžou dovolit.
(Dovedete si představit, že výrobek vyrobený v Kalifornii byste museli znovu testovat pro Nevadu, Ontario, Wyoming, Arizonu...?)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.