..: Flotila Impulsů pro Koleje Dolnośląskie je kompletní :..

Impuls 31WE ve stanici Wrocław Główny, foto: Bartosz Dziwak Wrocław — Série pěti elektických jednotek polského výrobce Newag Nowy Sącz, označených jako 31WE s obchodním názvem Impuls, které si objednal dopravce Koleje Dolnośląskie zajišťující osobní dopravu v Dolnoslezkém vojvodství, je kompletní. Smlouva na dodání pěti jednotek byla podepsána 17. listopadu 2011 a poslední jednotka, označená jako 31WE-005, opustila výrobní halu přesně 17 měsíců od podpisu smlouvy, tedy 17. května 2013. Do provozu pak zasáhla o víkendu 25. a 26. května při příležitosti oslavy dodání posledního vozidla této objednávky. V rámci oslav jezdila tato jednotka zdarma na trati Wrocław – Jelenia Góra, přičemž v sobotu byla vystavena v Jeleniej Górze a v neděli ve Wałbrzychu. Do pravidelného provozu jednotka zasáhne od 8. června společně s ostatními Impulsy na lince Wrocław – Legnica – Węgliniec, kde nahradí nevyhovující motorové jednotky a využije svou konstrukční rychlost 160 km/h, přičemž o víkendech bude nasazena na lince Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Tyto čtyřvozové jednotky se shodují s šestivozovou verzí označenou jako 35WE, kterou v počtu šesti kusů odebral varšavský dopravce Szybka Kolej Miejska, jeden kus pak převzaly Koleje Śląskie. Impuls 31WE je vybaven 202 pevnými a 21 sklopnými sedačkami, celková obsaditelnost činí 458 míst a vozidlo je vybaveno Wi-Fi připojením a klimatizací. Při výstavě vozidla ve Wałbrzychu bylo navíc oznámeno, že Dolnoslezké vojvodství podepsalo smlouvu o dodání šesti dalších jednotek stejného typu, které budou obsluhovat linku Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra.

Zdroj: Stránky Přátel Železnic, Rynek kolejowy, Wikimedia Commons


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.6.2013 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.06.2013 (22:31)  
Jiří Bajer: No kdyby u nás byly tratě v takovém stavu jako je trať ze Weglince (Zgorzelce) do Wroclawi, to by se jezdilo. Svezl jsem se tam několikrát. Desiro vyjelo ze stanice na plno a brzdilo až v další stanici. Žádného omezení na hotovém úseku do Legnice nebylo.
Registered user Martin Š.  mail  
10.06.2013 (21:15)  
Taková okna má i Stadler Flirt, jen přes černou barvu to tolika nebije do očí.
Jinak co týká zajíždění do Pardubic. Měl jsem pocit, že tam taky jezdí Koleje Dolnośląskie, aspoň podle "Corporate identify."
Jinak informace o tom, že jednotka není schválená v ČR, O.K. beru, ale u takto nové jednotky bych se i divil, kdyby (už) to schválení měla.
Registered user Luxian  mail  
10.06.2013 (13:30)  
Po designové stránce čelo pěkný, bok hroznej.
Registered user junkrs 
10.06.2013 (11:27)  
Zdá se mi to z té fotky nebo má ta jednotka opravdu křivě usazená okna? :-o
Registered user thingie  mail  
09.06.2013 (23:14)  
V USA sice existuje centrální regulační úřad (FRA), nicméně ta regulace je taková, že každý kdo chce provozovat cokoliv co aspoň vzdáleně připomíná moderní vlak, tak potřebuje celou sbírku výjimek z těch regulací, které musí každý dostat zvlášť, spíš je to ještě horší. Tenhle vehikl by pravděpodobně šlo vcelku snadno v ČR schválit, kdyby byl zájem, v USA by vás s tím nikdy nepustili na koleje...
09.06.2013 (22:43)  
Joska Holibajda: však v USA byla situace před občanskou válkou podobná (různé rozchody, spřáhla, předpisy apod.).
09.06.2013 (22:33)  
Pěkný článek, díky za něj :) Škoda, že na magistrále Wrocław - Węgliniec je tolik rychlostních omezení, že na těch 160 se sotva rozjede... A nejlepší je nasazení na trase Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra, kde jednotka plně prezentuje své možnosti při rychlosti kolem 60 km/h ;) Bohužel, taková je tamní situace... :-(
09.06.2013 (20:19)  
Vlad:
1) EU je svazek jiného druhu než USA.
2) Problém je spíš v tom, že podle jednotných předpisů nefunguje dopravní cesta. Různé rozchody kolejí, různé napájecí systémy, různé zabezpečovače. Kdyby měl každý vlak vyrobený v EU splňovat podmínky pro provoz ve všech členských státech, byl by to hodně drahý vlak. A kdybychom naopak chtěli sjednotit parametry dopravní cesty, bylo by to asi ještě dražší. K takové úpravě došlo, pokud vím, zatím jen ve východním Německu. Vzhledem k současné ekonomické situaci si něco takového evropské státy nemůžou dovolit.
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
09.06.2013 (19:34)  
Kdy už konečně začne platit, že výrobek vyrobený v jedné zemi EU podle předpisů EU má po schválení certifikát platný pro celou EU?
(Dovedete si představit, že výrobek vyrobený v Kalifornii byste museli znovu testovat pro Nevadu, Ontario, Wyoming, Arizonu...?)
09.06.2013 (16:45)  
Josef Petrák: Což není až tak nepřekonatelná překážka. Když se podařilo technikům vyřešit změnu rozchodu za jízdy a byrokraté tohle schválili ... :D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko