..: České dráhy posilují dálniční expresy D1 Express :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha – Aktualizováno 24. 5. ve 14.00 h – Oprava naší nejdůležitější dopravní tepny – dálnice D1, řidiči také přezdívané jako „tankodrom“ či „hopsaštráse“, měla začít již v minulém roce. Rekonstrukce dálnice byla však díky značným problémům s výběrovými řízeními Ministerstvem dopravy odkládána. Svá staveniště si stavbaři nakonec převzali až počátkem května 2013. Protože se s opravou naší nejvytíženější dálnice očekávaly značné problémy, přišly České dráhy s nabídkou nových přímých vlaků D1 Express, spojujících Prahu a Brno většinou bez zastavení. A jejich provoz zahájily již 4. října 2012, kdy mělo původně stavební šílenství vypuknout. V únoru zredukovaly počet spojů.

I přes nevalný začátek prvních komerčních spojů Českých drah na trati mezi Prahou a Brnem se již zdá, že počáteční problémy s obsazeností dálničních expresů, které byly doposud provozovány pouze se čtyřmi vozy, jsou nyní se zahájením rozsáhlých prací na naší nejvytíženější dálnici zažehnány. České dráhy před zahájením stavebních prací spustily reklamní kampaň a začaly na místech, odkud odjíždějí autobusy Student Agency mezi oběma městy, rozdávat 60korunové slevové kupóny. Mezi zájemce se jich dostalo na 16 tisíc. V polovině května už ČD zaznamenaly zvýšenou poptávku o tyto spoje, na kterou zareagovaly posílením všech vlaků vozem navíc. ČD dne 22. května ohlásily zavedení dalšího páru spojů (Ex 574 / 575). Pojede každý pátek od 24. května do 28. června.

380.013-3; D1 Express, Velim - Nová Ves u Kolína, foto: Louis Armstrong České dráhy si laškují jak s námi editory, tak s vámi cestujícími. Jeden den porovnáme jízdní řády – současnou platnou změnu od 8. dubna s plánovanou změnou od 9. června, abychom vás informovali, že: "…se změnou jízdních řádů od 9. června dojde ke změnám i u D1 Express – spoje 580 / 581 a 1472 / 1473 nebudou v provozu od 1. července do 31. srpna." Další den – od 22. května – je to ale zase jinak a podle zprávy ČD by omezení během prázdnin, uvedená v jízdním řádu platném od 9. června, zase neměla platit. Jízdní řád uvedený ve zprávě ČD by měl platit od 8. dubna do 14. prosince. Uvidíme, kdy České dráhy vymyslí další změnu mimo oficiální termíny.

A další změna na sebe nedala dlouho čekat - necelé dva dny! Od 13. července do 11. srpna se bude v Brně opravovat viadukt a tak se vlaky od Prahy nedostanou na brněnské hlavní nádraží. V té době budou D1 Espress odjíždět z nádraží Brno-Královo Pole.

Přehled změn D1 Express od 9. června oznámených ČD 22. května

Ex jízdní řád platný od 8. dubna jízdní řád platný od 9. června
574 v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
575 v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
v PR ode dne vyhlášení
v pátek od 24. 5. do 28. 6.
578 v PR v PR
579 v PR v PR
580 v PR v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8.
581 v PR v PR; nejede od 1. 7. do 30. 8.
1470 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
1471 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
1472 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.
1473 v neděli a svátky; nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10. v neděli a svátky do 30. 6 a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.

v PR = jede v pracovní dny

Pokud vás zajímá průběh rekonstrukce dálnice D1, tak můžete na webu sledovat výstavbu den po dni. Pravidelné dopravní informace každou půlhodinu přináší Rádio Impuls. Pokud přesto dáte přednost autobusu a zvolíte-li si Student Agency, tak v případě zpoždění přes 30 minut dostanete zpět čtvrtinu ceny jízdného, při zpoždění delším než hodinu budete cestovat zdarma, jízdné vám bude vráceno.

Kromě D1 Expressů tu máme i další komerční produkt Českých drah – spoje SC Pendolino. Ani těm se nevyhnou změny v jízdním řádu od 9. června a s některými spoji se během prázdnin nesvezeme (509, 514, 519), nebo se s nimi svezeme jen omezeně (518).

Přehled změn SC Pendolino od 9. června v úseku Praha – Ostrava a zpět

SC jízdní řád platný od 8. dubna jízdní řád platný od 9. června
500 v PR do 28. 6. a od 27. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
v PR do 28. 6. a od 27. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
501 v PR do 28. 6. a od 29. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
v PR do 28. 6. a od 29. 9.;
od 1. 7. do 26. 8. jen v pondělí
502 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
503 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
504 v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7. v PR a v sobotu a 5. 7.; nejede 6. 7.
505 denně denně
506 denně denně
507 denně denně
508 denně denně
509 v pátek a 4. 7.; nejede 5. 7. v pátek do 28. 6 a od 6. 9.; také 4. 7.
510 denně denně
511 denně denně
512 denně denně
513 nejede 5. 7. a 26. 10. nejede 5. 7. a 26. 10.
514 v neděle a svátky,
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.
515 denně denně
516 denně denně
517 denně denně
518 v pátek, neděle a svátky a 4. 7.;
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v pátek, neděle a svátky do 30. 6. a od 6. 9.;
od 7. 7. do 1. 9. jede v neděli a svátek a 4. 7.; nejede 28. 9. a 27. 10.
519 v neděle a svátky
nejede 5. a 6. 7., 28. 9. a 27. 10.
v neděle a svátky do 30. 6. a od 1. 9.; nejede 28. 9. a 27. 10.

v PR = jede v pracovní dny

Zdroj: České dráhy [1], [2], Podnikový Zpravodaj


Jiří Bílik , Vlad Poslat mail autorovi | 22.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.05.2013 (18:27)  
nevím z kterých informačních kanálů konkrétně, ale faktem je, že k voucheru na 60,- dostal člověk i kartičku s odjezdy a propagací D1E a celý to bylo v hezkým obalu, kterej taky cíleně propagoval D1E.

Ten obal mám před sebou, a spíš než D1Ex nepropaguje všechny vlaky Praha-Brno přes ČT.

Z jedné strany "Jezděte mezi Prahou a Brnem přímou cestou".
Z druhé strany "spojení každou hodinu, ve špičce 2x za hodinu, a další hesla"
Zevniř jízdní řád se všemi EC a Ex.

O D1 expresu svědčí jen to, že je na jednom místě zdůrazněno, že má navíc Wifi, a v tom jízdním řádu je červeně zvýrazněn.
22.05.2013 (18:18)  
Sim : nevím z kterých informačních kanálů konkrétně, ale faktem je, že k voucheru na 60,- dostal člověk i kartičku s odjezdy a propagací D1E a celý to bylo v hezkým obalu, kterej taky cíleně propagoval D1E. Ale na voucheru bylo "platí pro jakýkoliv vlak Praha-Brno" takže se s tím (na rozdíl od Promo) dalo jet i přes HB.
registrovaný uživatel Sim 
22.05.2013 (17:06)  
turista > v tom pripade ponekud nechapu, jak chteji rozklicovat, kolik lidi v dotovanych "ne D1ex" jede na slevenku, urcenou jako podporu komercnich vlaku ;-)

Kazdopadne, pokud je to takto, beru zpet. Zatim ze vsech informacnich kanalu jsem to pochopil tak, ze slevove kupony jsou pouze na D1ex a z toho jsem vychazel.
registrovaný uživatel Jackub 
22.05.2013 (15:39)  
ad Jožko: Kafe, zákusek, no jo, je vidět, že čecháček se jde do vlaku jen nažrat, pokud možno zadarmo... V Německu se za Wi-Fi ve vlaku platí také, nikomu to nepřijde divné, jen čecháček (v případě těchto tras spíše moraváček jedoucí do Prahy - na kterou také nadává - za robotó) musí mít vše zadarmo k jizdence za pár drobných, pokud ne, tak brečí, jak platí "ohromné" peníze a nedostane žádné služby (to platí všude, ne jen na železnici)...

A proč ne? Proč to dehonestování? Každý má jiné preference a jinou motivaci k tomu, využívat různé služby. Pokud je na trhu taková poptávka po levném občerstvení, pak mi přijde jen v pořádku, že to nějaká firma využije a těží z toho. Myslím, že je jedině dobře, že je na výběr. A opravdu nevím, proč se pozastavovat nad tím, že někdo tuto službu preferuje natolik, že se podle ní rozhodne, s kým bude cestovat. Jak se to Vás osobně dotýká či jak Vás to omezuje, že píšete tak nenávistně? ;-) A kolik to dopravce stojí mě jako cestujícího vůbec nemusí zajímat... ;-)
22.05.2013 (15:33)  
mat.mt: To je tak, když článek vyjde v 7.00 a v 14.15 dráhy opět něco změní. :-)
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
22.05.2013 (15:16)  
Článek není moc aktuální, zrovna dnes dráhy aktualizovali http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/specialni-nabidky/d1-express/-16523/, kde se píše o něčem jiném
22.05.2013 (15:14)  
Tedy diskuze o Wifi je opravdu roztomilá. Škoda že nejsem místní pamětník - když vidím jak se jde bít kvůli něčemu co má nulový provozní náklady tak mě mrzí, že jsem nečetl diskuze ohledně zavádění klimatizace :-)
PS : nevím jestli jste si všimli, ale nejen Jančura má Wifi, mají ho i menší autobusáci, takže to není o konkurenceschopnosti ČD vůči Jančurovi, ale vůči busům jako takovým.

Ad. D1E - mě přijde, že D1E je prima nápad, ale ta realizace je podivná. Nevím jestli tu někod jezdí pravidelně, já jel s D1E myslím 3x a pokaždý jsme někde stáli nebo jeli krokem. Příklad teď v pátek : D1E v 6 z Prahy, obsazenost mojeho vozu cca 60-70%. Hned za Prahou jsme ale z 140 km/h padli na 40 a plazli jsme se za Ešusem (včetně zastavení v Tatcích), v Pečkách jsme ho konečně předjeli a jelo se. Ale v ČT jsme jeli ranžírem a na výjezdu na Brno před nás pustili zpoždění EC, takže opět zastavení, pomalá jízda ... A obligátně - stůj na vjezdu do Brna (zatím pokaždý). V době kdy byl D1E naroubovanej do GVD prosím, ale když je tam teď řádně?

Ad Apee : v pátek mi taky přišlo, že poslední vůz je Apee a za jízdy hlásil průvodčí, že poslední vůz soupravy je vyhrazený jako tichý. Ale nevím jak moc lidí, když mají lístek do dvojky, se jde podívat na vagony jedničky, jestli náhodou nejedou jako dvojka.
22.05.2013 (14:56)  
turista: Zajímavý, obvykle býval plnější ten 579? Jak jela včera Slovenská Strela (EC 177)? Ona má často zpoždění a pokud jede dřív 581, tak lidi do Brna jedou logicky tím.
22.05.2013 (14:23)  
PR text pro České dráhy v podání Želpage:
Titulek - "České dráhy posilují dálniční expresy D1 Express"
Obsah - České dráhy omezují dálniční expresy D1 Express, 580/581 nově nepojede o prázdninách, 1472/1473 nově nepojede o prázdninových svátcích. K tomu omezení pendolín, stávají se z nich pouhé vyzobávače rozinek s chaotickým jízdním řádem a nezapamatovatelnými omezeními. Jančura se určitě už klepe hrůzou.
22.05.2013 (13:38)  
rozdavaji se slevove kupony na D1ex a zaroven se D1ex posiluji kvuli zvysene poptavce => pokud by tato sleva platila na jakykoliv vlak Praha - Brno, byly by ty mimotaktove "posilaky" to posledni, co by bylo nutne a vhodne posilovat.

ty slevové kupóny jsou platné na jakýkoliv vlak Praha-Brno. naštěstí, jinak by bylo spousta rozčilených zákazníků.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko