..: Privatizace rumunského carga pokračuje s problémy :..

CFR mozdony Aradon, foto: Dragoş Anoaica Bukurešť — Rumunské ministerstvo dopravy před časem vypsalo výběrové řízení na prodej 51% podílu v tamějším nákladním dopravci Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" S.A. Hodnotící komise obdržela v prvním (předkvalifikačním) kole tři nabídky: od americké společnosti OmniTRAX, od největšího rumunského soukromého nákladního dopravce SC Grup Feroviar Român a od konsorcia soukromých nákladních operátorů Transferoviar Grup společně s investorem Donau-Finanz GmbH. Po formální kontrole předložených nabídek v prvním kole ale hodnotící komise všechny nabídky odmítla.

Ministr dopravy Relu Fenechiu řekl, že nabídky předložené třemi uchazeči pro privatizaci závodu CFR Marfă byly neúplné, ale proces privatizace bude dál pokračovat. „Privatizační komise odmítla nabídky z důvodů neúplnosti. Například jeden zájemce prohlašoval, že má bankovní záruku vystavenou přímo bankou, ale další šetření odhalilo, že bankovní záruka neexistuje. Další uchazeč uvedl ve výpisu dokumentů, že podniká v odvětví železniční dopravy, ale na ověřeném dokladu se ukázalo, že má i jiné předměty podnikání," řekl Fenechiu.

Odmítnuté společnosti v předkvalifikačním řízení ale mohou předložit upřesněnou a dopracovanou nabídku. Pro další kolo výběrového řízení ministerstvo mírně změkčilo podmínky – snížilo požadovaný roční obrat ze 100 milionů eur na jednu pětinu – na 20 milionů eur. Požadovaná minimální cena za 51% balík akcií ale pořád zůstává na 180 miliónech eur. Předběžné nabídky musí být podány do 5. června, konečné pak do 19. června. Obálky s nabídkami pak budou otevřeny o den později.

GFR 40 0090-7 LE5100, Subcetate, foto: Coco13cos Zástupce společnosti Grup Feroviar Român, jednoho ze zájemců, řekl, že budou i nadále usilovat o privatizaci CFR Marfă. Tato společnost, která dospěla do závěrečné fáze v obdobné privatizaci v Maďarsku, Bulharsku i Černé Hoře, má všechny předpoklady k tomu, aby byla vážným konkurentem ostatním uchazečům a následně zodpovědným vlastníkem CFR Marfă. Společnost měla předkvalifikační dokumentaci o 330 stranách.

Operátoři sdružení do Transferoviar Grup potvrdili, že jakmile proces bude dále pokračovat, doplní a zpřesní svou 1100stránkovou nabídku, kterou zpracovali společně s Donau Financ.

Zdroje: Ilas Papageorgiadis, Romania Isider [1], [2], Railway Gazette, See News, Wikimedia Commons [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 30.5.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Rumunsko


registrovaný uživatel SYN 
31.05.2013 (13:20)  
Hm, potom ale jde o to jestli požadovali aby uchazeč měl předmět podnikání v železniční dopravě, nebo jestli chtěli aby vypsal všechny své předměty podnikání...

A pak poněkud mimo, ale proč požadují uvedení něčeho co si evidentně byli schopni sami zjistit (a taky to udělali)?
registrovaný uživatel Kakov 
31.05.2013 (12:36)  
SYN:

já to chápu spíše tak, že zájemce měl víc předmětů podnikání, ty ale neuvedl,

vyzván k doplnění byl proto, aby ta dokumentace byla pravdivá a už se v ní nic nezamlčovalo
registrovaný uživatel SYN 
31.05.2013 (10:50)  
Další uchazeč uvedl ve výpisu dokumentů, že podniká v odvětví železniční dopravy, ale na ověřeném dokladu se ukázalo, že má i jiné předměty podnikání

To jako chtěli někoho kdo má v předmětu podnikání JENOM železniční dopravu?? To nevím, takového asi aby pohledal... Počítám spíš chtěli někoho kdo nemá tu dopravu jen tak připsanou mezi desítky dalších činností, to ale počítám nejde moc rozumně v rámci požadavků vyřešit...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.05.2013 (14:50)  
Jo, "Hipo" je koňský" a hlavně, opravdu s "i"
registrovaný uživatel ikkyu 
30.05.2013 (14:44)  
Ne, to má bejt asi s koňma, ale muselo by to bejt hipomobilní.
30.05.2013 (14:28)  
Hypomobilní vojsko - to jsou osádky pevností?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.05.2013 (8:12)  
:-) Vlade, a jsi si jist, zda není vyžadován certifikát o úspěšné audienci u hraběte Vlada, řečeného Dracula a osvědčení o praxi u hypomobilního vojska jako předpoklad pro řízení některých manipulací u lesních železnic? :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko