..: SunRail buduje novou trať na Floridě v okolí Orlanda :..

SunRail - bilboard, foto: SunRail Tallahassee — Bombardier získal na Floridě desetiletý kontrakt na údržbu tratí pro projekt SunRrail. Smlouva byla uzavřena se státem Florida. Kontrakt má hodnotu přibližně 195 milionů dolarů (149 milionů euro). Bombardier bude zajišťovat provoz, dohled (dispečerské služby), servis vozového parku, údržbu tratí a nástupišť, chybět nebude ani zákaznický servis. Činnost začne vykonávat na jaře roku 2014.

SunRail - exteriér vagonu, foto: SunRail Pro provoz je v první fázi objednáno 14 dvoupodlažních vozů od společnosti Bombardier. Zakázka má hodnotu přibližně 41 milionů dolarů a dodávky budou probíhat od května do srpna 2013. Předpokládá se objednávka další 48 vozů. Vozy budou mít kapacitu 150 sedících osob a budou vybaveny stojany na kola. Zásuvky na všech sedadlech a bezdrátové internetové připojení bude samozřejmostí. Tento typ vozů je ve výrobním programu Bombardieru zařazen od roku 1978. V současnosti jich je více než tisíc v provozu ve 14 dopravních společnostech v USA a Kanadě.

„Jsme hrdí na to, že jsme součástí tohoto velmi důležitého rozšíření veřejné dopravy v centrální Floridě, která zvýší mobilitu lidí, poskytne regionální dopravní alternativu k přetížené centrální floridské dálnici a bude přínosem pro regionální ekonomiku," řekl Raymond Bachant, prezident společnosti Bombardier Transportation pro Severní Ameriku.

První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRal na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail První vůz SunRail na cestě do Plattsburghu na dokončení montáže, foto: SunRail

SunRail - interiér vagonu, foto: SunRail Florida nemá zdaleka tak hustou železniční síť na jakou jsme zvyklí z Evropy. Protože se ale počítá v průběhu 50 let se zvýšením počtu rezidentů na dvojnásobek a už dnes jsou velké problémy při dojíždění lidí do práce – dálnice jsou přeplněné, proto se od roku 1992 začalo připravovat vybudování příměstské železnice v Orlandu a jejím bezprostředním okolí. Jedná se o výstavbu 61,5 mil tratí. Realizace je rozdělena do dvou fází: v první fázi se vybuduje 32 mil mezi stanicemi DeBery a Sand Lake Road. Ve druhé fázi se prodlouží trať ze Sand Lake Road na jih do stanice Kissimmee a na sever ze stanice De Bary do DeLand (podrobněji viz mapa). Druhá etapa bude mít délku 30 mil.

Provoz první etapy se předpokládá v roce 2014, kompletně by měl být SunRail v provozu v roce 2016. Předpokládá se nasazení souprav typu push-pull s jedním až třemi vagony. Soupravy budou jezdit ve špičce (5.30 – 8.30 a 15.30 – 18.30) v intervalu 30 minut, v sedla pak v intervalu 120 minut. Denně by mělo jezdit 16 až 19 spojů v každém směru. Průměrná rychlost je propočítána na 45 mil za hodinu.

z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail z výstavby nové tratě a zázemí, foto: SunRail

Zdroje: Bombardier [1], [2], Metro, Rail.co, SunRail


Vlad Poslat mail autorovi | 30.4.2013 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from USA


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.04.2013 (23:50)  
A právě kvůlii profilu jsou nutné i "useknuté" rohy na patrových vozech - to dělá vzhled pro nás Evropany nezvyklý. Zde je tento tvar vhodně zamaskován barevnými vlnovkami.
30.04.2013 (21:46)  
Máme tu i fotky :)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/usa006.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/usa005.jpg
Ano, výška je úctyhodná. Nutnost naložit dva kontejnery na sebe má svoje výhody - dvoupatrový vagon může mít obě patra normálně vysoké díky vysokému průjezdnému profilu, který "prorazila" nákladka.
30.04.2013 (19:28)  
Wabum: V reálu to nevypadá vůbec zle. :)
30.04.2013 (19:21)  
Wabun: Jenze predstavte si takovej ctyrvozovej vlak slozenej jen z 854 (ted nemyslim, ze by to nebylo pruchozi, ale ten vzhled). Zacatek a konec by mozna byly o neco lepsi, ale uprostred by to vypadalo divne. Ja myslim, ze je to predevsim o zvyk...
30.04.2013 (19:02)  
Přesto vím o britských motorových vozech, které jsou průchozí přes kabiny a vypadají vcelku hezky. 854 taky vypadají hezky, když jedou průchozím čelem vpřed. Ale Amerika je Amerika, tam je všechno jinak. Ta výška těch vozů je ale úctyhodná...
Registered user Keprt 
30.04.2013 (16:34)  
Wabun: ošklivý to je, na druhou stranu - je to průchozí čelo a vyhovuje americkým pevnostním požadavkům (vzhledem k tamním hmotnostem vlaků jsou přísnější než v Evropě - což platí i pro silniční vozidla). Zřejmě ten "design" americké "authorities" nijak nepopuzuje; ostatně jak se píše v článku, tyto vozy jsou vidět leckde po severní Americe.
30.04.2013 (16:17)  
Já se nestačím divit, jak je ten vlak ošklivý. Je to vůbec možné? Netvrdím, že by se na železnici mělo dávat zvláštní pozor na vzhled, ale trošku to musí vypadat reprezentativně. Ten, kdo to navrhnul snad nemá ani špetku citu...
Registered user arj 
30.04.2013 (15:31)  
Podíly druhů nákladní dopravy v jsou:
40 % železnice, 33 % silnice ...


Pozor, ta silniční nákladní přeprava v US statistikách zahrnuje jen dálkové přepravy od určité nosnosti auta výš, takže realita bude asi vyrovnanější.

Ale hlavně - vzdálenost NY-LA nebo -SF je sice stejná jako Lisabon-Moskva, jenže v Evropě je mnoho typů zabzař či napájení a ještě k tomu 3 rozchody. Takže přes US je to cca 3000 mil, v Evropě lze ujet nejdál 3000 km. Navíc se v Evropě mnoho zboží vozí námořní lodí - jejich podíl na vnitrounijní přepravě byl (před rozšířením o CZ, SK atd) prakticky stejný jako silniční dopravy
30.04.2013 (13:07)  
to Jiří Kocurek

Vím, že v USA je spousta nákladky. V NY jsem i byl, vím kolik tam toho jezdí.

Ale v jíných oblastech to tak, není, ačkoliv přepravní proudy na to jsou více než dostatečné a vzdálenosti
plně odpovídající železnici, je jasné že NY-LA vlakem bude vždy jen pro nadšence.

Asi se shodneme, že zpráva takového rozsahu být odněkud z Evropy, by se zde neobjevila ani náhodou. (Tím nekritizuju článek, jsem rád, že zde je).
30.04.2013 (12:25)  
honzatvs: Neustále se tady objevují názory naznačující, že v USA žádnou železnici nemají. Pokud se budeme bavit o nákladní dopravě v USA&Kanadě:

Podíly druhů nákladní dopravy v jsou:
40 % železnice, 33 % silnice 14 % potrubní, 13 % říční(lodní)
Což rozhodně nevypadá na zrušenou železniční dopravu, že ne?

Operují s 1,4 miliónů vagonů a více než 30.000 lokomotivami. To taky na zrušenou železnici, kterou je třeba znova obnovovat, nevypadá.

Výkony: cca 2000 miliard tunokilometrů na provozovaných tratích v délce 226.000 kilometrů. (více než pětinásobek rovníkového obvodu Země)

Největší společnost Union Pacific: 51.000 km tratí, 8600 lokomotiv, 43.000 zaměstnanců. Tržby 19,9 miliard USD, čistý zisk 2,78 miliardy USD. (384 miliard Kč, 54,5 miliard Kč) To asi nebude skomírající firma, že ne?

No jo, ale voni sou to zlí kapytalisti, co ničí hodné mašynkýýý.

Ohledně osobní dopravy lze říct jedno pravidlo: Kolik hodin letadlem, tolik dní vlakem. Proto, po slevnění letecké dopravy, ztratila železnice dálkové cestující. A lety z New Yorku do San Franciska železnice jen tak nemá šanci převzít. Narozdíl od "krátkých" linek typu Washington(MD)-New York.
Nicmémě, co se týká příměstské dopravy, tak nejsou žádná ořezávátka: LIRR, která jezdí ve východní části aglomerace New York provozuje 124 stanic, 1100 km tratí a necelou tisícovku vozů. A když už jsme v NY, tak Penn Station odbaví denně 500 vlaků.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko