Żmigród — Polský výrobce železničních vozidel Newag vytvořil nový rychlostní rekord osobních železničních vozidel vyrobených v Polsku. Nový rekord má hodnotu 200 km/h a Newag jej dosáhl pomocí čtyřvozové elektrické jednotky s typovým označením 31WE Impuls. Souprava 31WE, jedna z pěti určených pro Koleje Dolnośląskie, tohoto rekordu dosáhla 19. února 2013 na železničním okruhu v polském Żmigrodzie. První dvě soupravy začaly v pravidelném provozu jezdit 1. dubna na magistrále Wrocław – Węgliniec (jízdní řád pro směr tam a zpět), kde denně obsluhují tři páry vlaků. Od 1. června pak zbylé tři jednotky obslouží dalších pět párů spojů na stejné relaci. Koleje Dolnośląskie za 5 souprav, určených pro provoz rychlostí 160 km/h, vybavených například klimatizací, uzavřeným systémem WC a Wi-Fi, zaplatily v přepočtu zhruba 501 milionů korun.
Zdroje: Newag, Wikimedia Commons
Stoupa: Daleko horší je, že podobné nesmysly vznikají v hlavách? v Bruselu. Energetické náročnost grafické karty měřená propustností sběrnice, nikoliv podle spotřeby elektřiny. Nebýt v každém moderním vlaku několik gafických karet, byl by to offtopic.
:-) s tou tunovou cenou jste mně dostal .. :-) Smutnější - oni si někteří pohrobci onoho CCCP na tunovou/kilovoi cenu pořá hrají .....
Napájecí soustava, rozchod: Shodné.
Maximální rychlost: Shodná
Výkon trakčních motorů: 2000 vs 2040 kW
Počet hnaných náprav: 4/10 vs 6/12
Délka přes spřáhla: 74,4 m vs 79,4 m
Služební hmotnost: 136 tun vs 160 tun
Míst k sezení: 202 vs 241
Šířka dveří: neznámo* vs 1500 mm (alt. 1300 mm)
Rozteč sedadel: neznámo* vs neznámo*
Přepočítané ukazatele:
Hmotnost na sedadlo: 673 kg vs 664 kg
Poměr výkonu/hmotnsoti: 14,7 kW/t vs 12,8 kW/t
Hmotnost na metr běžný jednotky: 1,83 t/m vs 2,02 t/m
Střední nápravový tlak: 13,6 t vs 13,3 t
Cena: 100 mil. Kč vs 137,5 mil. Kč.
Cena za tunu**: 735 tis. Kč/t vs 859 tis. Kč/t
*) Nepodrařilo se mi dohledat typový výkres. Uvítám doplnění od znalejších.
**) Důležitý ukazatel z doby normalizace. :D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.