..: Nový rychlostní rekord polských železničních vozidel :..

Elektrická jednotka Newag 31WE pro Koleje Dolnośląskie, foto: GrzegorzG Żmigród — Polský výrobce železničních vozidel Newag vytvořil nový rychlostní rekord osobních železničních vozidel vyrobených v Polsku. Nový rekord má hodnotu 200 km/h a Newag jej dosáhl pomocí čtyřvozové elektrické jednotky s typovým označením 31WE Impuls. Souprava 31WE, jedna z pěti určených pro Koleje Dolnośląskie, tohoto rekordu dosáhla 19. února 2013 na železničním okruhu v polském Żmigrodzie. První dvě soupravy začaly v pravidelném provozu jezdit 1. dubna na magistrále Wrocław – Węgliniec (jízdní řád pro směr tam a zpět), kde denně obsluhují tři páry vlaků. Od 1. června pak zbylé tři jednotky obslouží dalších pět párů spojů na stejné relaci. Koleje Dolnośląskie za 5 souprav, určených pro provoz rychlostí 160 km/h, vybavených například klimatizací, uzavřeným systémem WC a Wi-Fi, zaplatily v přepočtu zhruba 501 milionů korun.


Zdroje: Newag, Wikimedia Commons


JiříK. | 27.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.04.2013 (21:51)  
Oproti ČR mají Poláci ještě další nespornou výhodu a to mnohem větší trh.
27.04.2013 (17:11)  
Raquac: Dobré vědět, díky.
Stoupa: Daleko horší je, že podobné nesmysly vznikají v hlavách? v Bruselu. Energetické náročnost grafické karty měřená propustností sběrnice, nikoliv podle spotřeby elektřiny. Nebýt v každém moderním vlaku několik gafických karet, byl by to offtopic.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.04.2013 (14:24)  
Pro Jiří Kocourek:

:-) s tou tunovou cenou jste mně dostal .. :-) Smutnější - oni si někteří pohrobci onoho CCCP na tunovou/kilovoi cenu pořá hrají .....
registrovaný uživatel Raquac 
27.04.2013 (13:29)  
Jiří Kocurek: V Polsku vyrabi cela vozidla jeste Stadler, takze dokonce tri.
27.04.2013 (13:25)  
Martin Grill: Jsem téhož názoru. Mezi ČR a Polskem je jeden podstatný rozdíl, co se výroby jednotek týká - v Polsku jsou dva konkurenční výrobci železničních vozidel pro osobní dopravu: Pesa a Newag. V oboru elektrických jednotek je ČR uzavřeným trhem (z více důvodů). Aneb vliv tržní konkurence na prospěch zákazníka.
27.04.2013 (13:19)  
Když srovnáme 31WE s Panterem (ř.440 ČD) tak:
Napájecí soustava, rozchod: Shodné.
Maximální rychlost: Shodná
Výkon trakčních motorů: 2000 vs 2040 kW
Počet hnaných náprav: 4/10 vs 6/12
Délka přes spřáhla: 74,4 m vs 79,4 m
Služební hmotnost: 136 tun vs 160 tun
Míst k sezení: 202 vs 241
Šířka dveří: neznámo* vs 1500 mm (alt. 1300 mm)
Rozteč sedadel: neznámo* vs neznámo*

Přepočítané ukazatele:
Hmotnost na sedadlo: 673 kg vs 664 kg
Poměr výkonu/hmotnsoti: 14,7 kW/t vs 12,8 kW/t
Hmotnost na metr běžný jednotky: 1,83 t/m vs 2,02 t/m
Střední nápravový tlak: 13,6 t vs 13,3 t
Cena: 100 mil. Kč vs 137,5 mil. Kč.
Cena za tunu**: 735 tis. Kč/t vs 859 tis. Kč/t

*) Nepodrařilo se mi dohledat typový výkres. Uvítám doplnění od znalejších.
**) Důležitý ukazatel z doby normalizace. :D
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
27.04.2013 (13:06)  
Wabun: Já si myslím, že nás poláci už dávno předběhli ;)
27.04.2013 (11:54)  
No tak Poláci maj 31WE, my máme RegioPantery, které mi přijdou uvnitř daleko útulnější než tyto jednotky. Design zvenčí je zase trochu hezčí u této jednotky. Jak jsou na tom technicky, to nevím.
27.04.2013 (11:38)  
Jak je vidět, Poláci na nás už rychle dotahují.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
27.04.2013 (11:35)  
ReActor: To bohužel nepůjde, neboť tuto linku operují Przewozy Regionalne.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko