..: Nový rychlostní rekord polských železničních vozidel :..

Elektrická jednotka Newag 31WE pro Koleje Dolnośląskie, foto: GrzegorzG Żmigród — Polský výrobce železničních vozidel Newag vytvořil nový rychlostní rekord osobních železničních vozidel vyrobených v Polsku. Nový rekord má hodnotu 200 km/h a Newag jej dosáhl pomocí čtyřvozové elektrické jednotky s typovým označením 31WE Impuls. Souprava 31WE, jedna z pěti určených pro Koleje Dolnośląskie, tohoto rekordu dosáhla 19. února 2013 na železničním okruhu v polském Żmigrodzie. První dvě soupravy začaly v pravidelném provozu jezdit 1. dubna na magistrále Wrocław – Węgliniec (jízdní řád pro směr tam a zpět), kde denně obsluhují tři páry vlaků. Od 1. června pak zbylé tři jednotky obslouží dalších pět párů spojů na stejné relaci. Koleje Dolnośląskie za 5 souprav, určených pro provoz rychlostí 160 km/h, vybavených například klimatizací, uzavřeným systémem WC a Wi-Fi, zaplatily v přepočtu zhruba 501 milionů korun.


Zdroje: Newag, Wikimedia Commons


JiříK. | 27.4.2013 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
03.05.2013 (16:07)  
Pro Sggmrss a ythomas_ct :

A srovnání s Talent 2: Dnes, v 14:18 na Berlin Friedrichstrasse jsem si ho šel konečně ochutnat - vyzkoušet. (DB, BR 442, pětidílná). Celkový dojem - pozitivní. Prodleva před deblokací dveří cca 2 sekundy (plus cca 1,5 s na vysunutí schůdku a otevření) je novinka - předpokládám zadáno zákazníkem- a měl jsem pocit, že to spíše pozitivně zklidní vášně notorických chvátačů. Prostor bezprostředně za dveřmi je jen o málo širší, než dveře samy, pak následuje dosti široká chodbička do "salonů". Dojem: Není tam místo pro notorické "hlídače a číhače" hned za dveřma - a žene je to dál do vozu, kde je větší množství madel než v nejnovějích seriiích S-Bahn. Police nad sedadly veliké. Místo na zavazadla i pod sedadly. I když někdo zaparkuje "trolley" v chodbičce - lze projít, ne však projet - (beru jako spíše pozitivní - navíc právě trolley bylo nejfrekventovanější zavazadlo). Z toho, co jsem mohl vidět - s ohledem na kočárky, vozíčkáře a cyklisty - spíše user friendly. Možná by mohli mít námitky (velko)batůžkáři - ale zrovna tak bych já mohl mít námitku vůči (velko)batůžkářům... :-) Pocit ze svižné a klidné jízdy velmi dobrý - subjektivně jsme zrychlovali více, než klasická S-Bahn na paralelních kolejích, "cukatura" nebyla pozorována.
Facit - potvrzuji pravdivost Vašich připomínek, ale nevadí. Můj subjektivní dojem i v zrcadle těchto připomínek dosti kladný.
03.05.2013 (7:23)  
Pokusím se text uvést na pravou míru: rekord činí 211,6 km/h a této rychlosti bylo dosaženo na CMK. Na okruhu v Żmigródu by této rychlosti nebylo možné dosáhnout s ohledem na tamní směrové poměry.
Registered user Dusanh 
29.04.2013 (14:00)  
Jen si dovolím poznamenat, že "únikový pruh" není pojem z architektury, nýbrž požární bezpečnosti staveb, odkud do té architektury "přetekl"...

Každopádně si nemyslím, že tady lze uvažovat se třemi osobami vystupujícími vedle sebe. Jde o to, že (potenciálně) překonáváte schod, protože ne vždy dokážete zajistit nástupiště ve stejné výšce (nebo snad ano? ;-) ). A navíc je tam i mezera mezi vlakem a nástupištěm. Uvědomte si, že i dvěřní práh na únikové cestě se považuje za "překážku". Potom už musíte počítat s tím, že ty osoby budou potřebovat podporu (zábradlí). No a to můžou logicky využít jen ty osoby na kraji, ne ta uprostřed.
Prostě to není stejných x únikových pruhů, jako nouzový východ ze supermarketu. Tam je to v jedné rovině a bez "díry" (tj. překážka), tady nikoliv.
28.04.2013 (20:41)  
ythomas_ct: CityElephant má šířku dveří 1340 mm (světlou) a šířku nástupního prostoru 1600 mm (rovněž světlou). Dějí se tam podobné věci také? Přecejenom na jedny dveře zde připadá více osob než u jednopodlažních vozidel.
V architektuře je zaveden pojem "únikový pruh" pro určování šířky únikových cest. Má definovánu světlou šířku 0,55 m a jeho celé násobky určují kapacitu únikové cesty. Tady jde o život, nikoliv o pohodlí. Také je ve stevebnictví zaveden pojem "pruh pro chodce" šířky 0,75 m který se používá pro navrhování chodníků. Tady jde o pohodlí, abychom do sebe nevráželi rameny.
V tomto úhlu pohledu je šířka dveří 1500 mm dostatečná pro tři osoby vedle sebe pouze pokud by šlo o život. Jinak bude využívána dvěma osobami, stejně jako by šířka byla 1200 mm což je pro dvě osoby vedle sebe rozumné minimum.
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
28.04.2013 (20:29)  
Jedinou obětí je plzeňský regiopanter, který se před Impulsem pomalu začíná třást... :)
Registered user mat.mt  mail  
28.04.2013 (20:18)  
Polská jednotka 200?! V článku postrádám informace o počtu obětí :D
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
28.04.2013 (17:44)  
Sggmrss: Rychlostní zkoušky kromě okruhu v Żmigrodzie probíhaly nejspíš i na CMK, odkud by mohlo být i video.
28.04.2013 (12:41)  
Moc se mi nezdá, ani podle videa, ani podle dosažené rychlosti, že by rekord byl dosažen na polském zkušebním okruhu. Jde o chybu v tiskové zprávě, nebo došlo k nějakému zásadnímu upgradu okruhu?

ythomas_ct: U Talentu 2 je víc věcí, které zdržují výměnu cestujících. Po zastavení trvá několik sekund, než se aktivuje tlačítko dveří pak se opět několik sekund vysouvá pomocný schůdek, než se dveře otevřou. Tlačítko nelze aktivovat s předstihem. Šířka dveří 1300 mm jinde problémy nedělá, tady je ale nešikovné, že velká část nástupního prostoru je v této šířce.
28.04.2013 (11:47)  
Mám za to, že jsem někde četl nějakou novější hodnotu toho rekordu; bylo to snad něco kolem 214 km/h. Příležitostně se podívám, mám dojem, že to bylo v nějakém německém periodiku, nebo v březnovém ŽM. Ale třeba se mi to jen zdálo... :-)

Když tady Jiří Kocourek zmiňuje tu "slavnou" šířku dveří, tak mě po nedávném přečtení nějakých německy psaných nářků na nově nasazované Talenty 2 od Bombardieru a jejich naprosto nevhodně řešené nástupní prostory, v nichž jsou "průtoky" cestujících tak pomalé, že to ve špičce neumožňuje dodržovat jízdní doby, napadlo, že by škodováci mohli zkusit udat JéPéJéčko právě Němcům. Ty široké dveře by se jim po zmíněných zkušenostech mohly líbit... :-)
Registered user SMall42  mail  
27.04.2013 (21:52)  
ReActor, Radek: já bych se tady drze zeptal, proč bychom nejnovější jednotku měli posílat do ciziny místo vozit vlastní cestující? ;)

Vážněji: proces schvalování vozidla v ČR skutečně zabraní poslaní toho vozidla k cám.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko