..: Stadler Rail dodá 21 jednotek Flirt pro Srbské železnice :..

ŽS Flirt, foto: Stadler Bělehrad — Švýcarský Stadler vyhrál kontrakt na dodávku 21 střídavých elektrických jednotek Flirt3, určených pro příměstské vlaky v okolí Bělehradu. Kontrakt financovaný Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj v hodnotě 100 milionů eur byl podepsán 4. března 2013 v Bělěhradě, přičemž vozidla budou dodávána v průběhu let 2014 až 2015 s dvoutýdenní periodou. Tyto plně klimatizované čtyřvozové jednotky budou mít 234 míst k sezení, z toho 14 v první třídě. Maximální rychlost bude 160 km/h. Jednotky budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Indusi, ale budou připraveny k montáži palubní části ETCS úrovně 2.

Zdroj: Stadler Rail, Railway gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.3.2013 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Srbsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.03.2013 (12:43)  
tarten: Zaciname se tocit v kruhu. Prvni vyberko skoncilo s jedinym platnym zajemcem a nikdo s jistotou nedokaze rict, co bude dal. Podle me se proste za soucasne situace muzeme jen dohadovat, co bude a nebude potreba za 5-10 let. Pokud nezname cenu toho vylepseni na 160, tak je dalsi diskuze bezpredmetna (pokud netrvate na tom, ze se melo provest za kazdou cenu). Ja obecne postup: "Je to ve sleve, tak to koupime, ono se to treba nekdy bude hodit." neuznavam.

Považuju za pravděpodobné, že se na nějaký koridorový rychlík podívají a ten pak bude třeba zrychlen na 160
Asi mi nerozumite. Je mi jedno, co ma ten vlak napsany za pismeno v jizdnim radu. Ty vozy (konkretne bych jmenoval treba Bpee, kterym sem dneska jel) maj na tech 160 mizerny motoricky vlastnosti. Tema rychlikama sem myslel spis Trutnovsky, nebo Brno pres Havl. Brod.

A jeste bych se vratil k te Medlesicke spojce, kterou jste nakousl. To totiz podle me naopak smysl ma, protoze zvysenim rychlosti regiosuku na 90 kmh, ktere tady nekteri zminovali, na trase Pce - Chrudim usetrite teoreticky maximalne 70 vterin, prakticky (s ohledem na soucasne maximalni rychlosti trati a nutne rozjezdy a brzdeni) o mnoho mene. Rozumnym prelozenim te uvrate v Rosicich by slo usetrit az 10 minut.
Registrierter Benutzer danz  mail  
12.03.2013 (11:21)  
Jiří Bajer
... Všechno se to asi bude dělat v Polsku a dokončovat v Maďarsku - v Szolnoku si Stadler staví nový závod. Více zde: http://inforail.pl/text.php?from=main&id=54038

V Szolnoku se podle me bude delat podvozky a v Polsku montaz vozidel. Uz ted to je docela silena situace, kdy se podvozky delaji ve Winterthuru, skrine se svaruji v Szolnoku a montaz je v Siedlcich.
Je to tam v tom clanku i takto vicemene napsane. Takze bych nepredpokladal, ze dokonceni bude v Szolnoku, spise to tam zacne a dokonci se to v Siedlcich.
Oproti stavajici situaci si usetri si logisticke i vyrobni naklady (stejne jako u BT, tak bude vyroba podvozku ve dvou zavodech a montaz v x dalsich).
Registrierter Benutzer tarten 
11.03.2013 (20:45)  
bartik09: Ty Krnovsky rychliky mely zacit jezdit, tusim, v prosinci 2014. Zatim to speje k tomu, ze to bude buhvi kdy a s tim se odsunou i dalsi tendry na neurcito.

Proč myslíte? Mě to nic nenaznačuje. Bohužel 1 tendr pravděpodobně sklouze o rok. Možná ještě cca 2 tendry sklouznou o rok, i když jisté to není. Ostatní by to už ovlivnit nemuselo. Proč by mělo? Já doufám (možná špatně), že ani socani nebudou tak blbí aby to úplně zarazili i když vyhrají volby. Pravidla nejsou nastavená naprosto špatně, asi by si zasloužila jen ještě o něco zostřit ve prospěch síťovosti a integrace.

Vy byste pozadoval minimalne 160, MD pozaduje na Krnov 100.

Jak jste to dokázal vysoudit z mé věty tam bych být MD nic pod 160 km/h nepřipustil, pokud to má popojet i po koridoru? A buďte si jist, že syslu na tuhle trať nefandím, ale z opačného důvodu. protože je jen na 100 a lehké vozy nebo jednotky tam bohatě stačí.

Jinymi slovy mate strach, ze se u nas za 20-30 let bude skoro vsude jezdit jen 160 a vic.

Dtto.

Dale take pozaduje nove vlaky (coz asi sysel moc splnovat nebude.)
Odkud to máte? Technicky vzato nepožaduje. Jen požaduje parametry, pro které se staré vlaky shání obtížně - aspoň v ČR to zřejmě nenajdete.

Ty stokrat rekonstruovany vozy CD, co ted jezdej na EC a Ex, bych mnohem radsi videl nekde na rychlicich.

Považuju za pravděpodobné, že se na nějaký koridorový rychlík podívají a ten pak bude třeba zrychlen na 160, pokud bo nebude brzdit sysel nebo loko. Ale dlouhodobě to asi tak nebude. Spíš poroste počet expresů a ČD se bude snažit uplatnit je tam. Zatímco na R budou staré Béčkové vagóny umírat "demografickou" křivkou podle upraveného harmonogramu výběrových řízení tím, co z nich vzejde. A to si pište, že s humanizovanýma Béčkama to nikdo nevyhraje. Ale tipnu si, že nejméně ze třetiny to budou nové vozy nebo jednotky.
11.03.2013 (8:31)  
Josef Petrák: Napadlo. Proto taky pisu, ze je dulezite vedet, na kolik ta vyssi maximalni rychlost prijde. U tech srbskejch flirtu by pri nizsi maximalni rychlosti asi moc neusetrili.
U sysla by maximalka 160 asi vyzadovala vetsi upravy podvozku. (Tim si ovsem nejsem jist, takze pokud se pletu, opravte me.) Takze pokud by to zvyseni maximalky vyslo na par desitek tisic, pak by to asi melo smysl. Pokud na nekolik milionu, tak uz ne.

tarten: "v nejbližších letech má být vysoutěženo asi 75% rychlíkových linky"
Ano. Ty Krnovsky rychliky mely zacit jezdit, tusim, v prosinci 2014. Zatim to speje k tomu, ze to bude buhvi kdy a s tim se odsunou i dalsi tendry na neurcito. Vy byste pozadoval minimalne 160, MD pozaduje na Krnov 100. Dale take pozaduje nove vlaky, coz asi sysel moc splnovat nebude.

Vzpomeňte i na vagóny, které byly v minulosti nakoupené na 160 nebo 200 km/h, a jak jsme teď rádi, že jsou.
A vy si vzpomente na pendolina, jak ted nevime, kam s nima... Ty stokrat rekonstruovany vozy CD, co ted jezdej na EC a Ex, bych mnohem radsi videl nekde na rychlicich. Na vlacich nejvyssi kvality, bych rad jezdil s necim, co pri prujezdu obloukem nebude vydavat vseljaky pazvuky a nebudou na prvni pohled vypadat, jako ze uz maj svoje nejlepsi leta za sebou.

jestli po celou dobu životnosti sysla bude vůbec využitelná.
Jinymi slovy mate strach, ze se u nas za 20-30 let bude skoro vsude jezdit jen 160 a vic... Ne, toho se fakt nebojim.

Jirka Panther: Pak je ani z hlediska ekonomiky nemusí trápit, že Taurusy tahají na lokálkách 3vozy spěšného vlaku
Opakuji, ze nejsem odbornik, ale neni to taky aspon trochu o spotrebe? Protoze tohle mi pride, jako jezdit na nakup do pekarny nakladakem...
10.03.2013 (10:24)  
Ad Bartik a Tarten:
K debatě jako kolejář mohu podotknout, že tratě na 160 máme hotové s výjimkou Břeclav - Znojmo, kde je to o výměně pražcového podloží, svršku a rychlostníku. Na rychlost 140km/h bych tady vyjmenoval půl stránky tratí, kde je spousta úseků dnes pojížděná v lepším případě Brejlovci, v horším Regionovou. Tím chci říci, že těch pár Syslů, které jsou "jen" na 140 vůbec ničemu nevadí.

Jediné, kde bychom potřebovali něco na 160 je nedávno vzniklá relace Olomouc - Otrokovice - Břeclav - Brno, ale tam proboha nebudeme jezdit slepencem z reko mašin, Syslem a mezitím s vozy, které byly určeny původně pro Vientnamskou Lidovou Republiku. Tato trasa si zaslouží minimálně něco jako je Leoškova Tramvaj.

A co s 380 a 680 pokud by byly vytlačeny z dnešních relací? Odpověď je dávno známá.

3. koridor je dělán na rychlosti 80-140 a sklonově ho zvládá 680 i 362.

4. koridor bude mít dost úseků na 160, ale abych se na ně v kopcovité trati rozjel, potřebuju 6MW, což je oblast působnosti pro 380.

Závěrem řečnickou otázku - nejsou na tom líp Rakušáci, kteří jednou za 40-50 let obnoví komplet lokomotivní park a tyto debaty nevedou? Pak je ani z hlediska ekonomiky nemusí trápit, že Taurusy tahají na lokálkách 3vozy spěšného vlaku, protože při 500kusové sérii to vůbec nevadí.
08.03.2013 (17:42)  
A napadlo vás, jestli byste vůbec něco ušetřili požadavkem na "zpomalení" Flirtu? :)
Registrierter Benutzer tarten 
08.03.2013 (12:46)  
bartik09: Z Praha - Brno - Rakousko se po nasazeni railjetu uvolni predevsim vozy, lokomotiv moc ne.

V téhle úvaze vůbec nešlo o to co se kde uvolní, ale kam by vůbec bylo možné 380 nasadit, aby tam byla využitá. A když to nepůjde, tak nakonec půjde na vlaky, které by zřejmě využily i ty sysly.
(Mimochodem, banány se také ještě nerozpadly.)
Registrierter Benutzer tarten 
08.03.2013 (12:28)  
bartik09:
Myslel jsem to úplně jinak, téma bylo, jestli bylo nebo nebylo chybné dělat sysla na pouhých 140 km/h. A já říkám, že to chybné spíš bylo, protože je tu celkem velké riziko (o jistotě já nemluvím, ale vy ji z nějakého důvodu odsuzujete), že bude potřeba na vlaky na 160 km/h.

Ještě si tam doplňte, že v nejbližších letech má být vysoutěženo asi 75% rychlíkových linky, a tam bych být MD nic pod 160 km/h nepřipustil, pokud to má popojet i po koridoru. A MD pravděpodobně také ne.

Že se tehdá ještě soukromníci nerozvíjeli dost rychle? Ne v praktických detailech, ale legislativně do už bylo dávno dané, stavba koridorů také a vývoj se dal aspoň zhruba odhadovat. I když za konkurenty tehdy třeba mohly vypadat pravděpodobněji spíš nějaké ty dcery DB. No, samozřejmě ti konzervativnější si mysleli, že bude pak stačit udělat pár dlouho očekávaných menších staveb jako Medlešovická spojka a bude se tu ještě půl století jezdit víceméně jako v osmdesátkách, jen o fous rychleji. Nebude.

Vzpomeňte i na vagóny, které byly v minulosti nakoupené na 160 nebo 200 km/h, a jak jsme teď rádi, že jsou.

ze dulezitym aspektem je castka, na kterou by zvyseni rychlosti prislo.

Spíš bych si položil otázku, jestli ta "levnější" částka bude opravdu využitelná po celou dobu životnosti sysla lépe než jiná investice. Jinými slovy, jestli se spíš neprodraží kupování levných věcí. V krajním případě, jestli po celou dobu životnosti sysla bude vůbec využitelná.
08.03.2013 (11:32)  
tarten: Akorat ze to uz je moc "kdyby". Tezko muzeme vsechna takova mozna "kdyby" pokryt. Z Praha - Brno - Rakousko se po nasazeni railjetu uvolni predevsim vozy, lokomotiv moc ne. A je to taky tak jedina vec z tech co jste jmenoval, na kterou bych si asi vsadil. Ostatni zalezitosti zustavaji porad v risi snu a slibu. Navic dnesni optikou se to posuzuje o mnoho snadneji. V dobe, kdy bylo na sysla vypsano vyberko, regiojet jeste ani nejezdil, o LE snad ani nikdo nevedel, 380 mely teprve 2 roky zpozdeni a projekt railjetu byl sotva v zarodku.
Ale opakuji, ze dulezitym aspektem je castka, na kterou by zvyseni rychlosti prislo.
Registrierter Benutzer tarten 
08.03.2013 (9:55)  
bartik09: Jenze ono tu neni a jeste asi peknou chvili nebude...

Taková mašina na 160 s nižším výkonem se přece měla objednávat už někdy předloni. Jenže pak se ukázalo, že její "prototyp" 380 má ještě větší skluz. Proto klon 381 koupilo jen Slovensko...

Co přesně bude s dvacítkou 380 totiž není tak úplně jasné. Zkuste si představit situaci za 3 roky, že Praha - Vídeň i Praha - Bratislava tahají railjety s Taury, Praha - Berlín má RegioJet, Praha - Ostrava zcela dobyli soukromníci a válčí mezi sebou o pár expresů ČB - Praha i o Plzeň - Praha - Brno (vím, méně nepravděpodobné ale celkem možné). ČB bude mít v krajně nepříznivém případě sedmičku 680 a dvacítku 380, co nikdo nechce mezinárodně.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko