..: Souprava railjet byla opět testována v ČR :..

railjet za Brnem, foto: Martin Grill Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.

Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy

Railjet pro ČD: řídicí vůz obsahuje 6 míst Business třídy a 32 míst první třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Railjet pro ČD: bistro vůz nabízí také 10 míst první třídy, včetně míst pro vozíčkáře, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Railjet pro ČD: čtyři vozy soupravy nabídnou standardní kapacitu 80 míst druhé třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vozy 3-6 (2. třída)
Railjet pro ČD: poslední vůz nabídne 64+10 míst druhé třídy, s dodatečnou kapacitou pro zavazadla, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
 

Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.02.2013 (10:47)  
Tahle nemocna logika zde byla prave do one chvile.
22.02.2013 (10:32)  
Konečně bude nabourána logika ČD, jež hlásala, že co nemá lámací vrata, koženku a umí 160, patří na vlaky vyšší kvality.

Jaká logika? Vždyť ČD už od začátku anabáze s SVC tvrdily, že díky nim se uvolní lepší vozy právě na R.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
22.02.2013 (10:03)  
Mám radost, že ČD nakonec Premium třídu nezruší, jak se původně předpokládalo, a tedy konečně budou oficiálně 3 vozové třídy. Jak to asi bude s tarifem? :-)
22.02.2013 (9:58)  
Jestliže mají společnou linku obsluhovat soupravy ČD i OBB, tak je zvláštní, že mají mít odlišnosti v interiéru...

Neví někdo, jeslti je nějaký posun v úvahách o nakoupení SIVIC také na linku do Bratislavy a Budapešti? Nejspíš to asi vyšumělo hádám..
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.02.2013 (9:34)  
Ty poloslužebáky jsou holé neštěstí. Nejsmutnější na tom je, že jakmile je opraví, nasadí je na vlaky vyšší kvality, takže na dané rameno (Pha - BO - Bn) se nikdy nevrátí. Ty zablešené lámací BDs jsou za trest! Jednou měsíčně jezdím Brno - Studénka (a zpět), takže velmi dobře vím, o čem mluvíš.
22.02.2013 (9:27)  
Martin Grill: 100% souhlas; např. taková trasa Bohumín - Brno - Havl. Brod - Praha by si zasloužila něco lepšího (a taky zcela novou trať Přerov - Brno :D, spojení mezi třemi největšími městy země třebaže sekundární) Negarantované nasazování řad Aee145/152, Bee272/273 (tak 2/3 soupravy v lepším případě) je opravdu z nouze cnost... Cestuji pravidelně trasu Ova - Bn a kvůli špičkové frekvenci a klidu na práci jsem si pořídil 1. třídu a ne zřídka jsem cestoval takovými historickými klenoty jako A150 z r. 1970. (Nemluvě o úplném stažení BDhmsee z linky a náhrady řadou BDs450, což handicapovaní spolucestující nyní zajisté kvitují s povděkem, jelikož návrat rekonstruované varianty zdá-se nekoná.)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.02.2013 (8:52)  
Koupi souprav SiViC nelze než kvitovat s povděkem, neboť to s sebou ponese řadu sekundárních efektů. Ten nejmarkantnější je, že se uvolněné české vozy z EC dostanou na R, kde měly být už drahnou dobu. Konečně bude nabourána logika ČD, jež hlásala, že co nemá lámací vrata, koženku a umí 160, patří na vlaky vyšší kvality, nehledě na to, jak moc jsou mnohé vozy morálně zastaralé a na dlouhé cestování nevhodné.
22.02.2013 (7:50)  
Kompletni obsluhu az do Berlina uz OBB s DB sverenou maj. Dokonce se jim povedlou nezajizdet v Praze nejen na hlavak, ale obloukem se cely Praze vyhnout...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.02.2013 (5:34)  
:-) ... bych ÖBB svěřil kompletní obsluhu RailJety až do Berlina. Ani by se nemuselo zajíždět v Praze na Hlavák, Holešovice postačí a zas by byly minuty k jízdní době. Proč? Protože se mi to líbí.... :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko