..: Souprava railjet byla opět testována v ČR :..

railjet za Brnem, foto: Martin Grill Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.

Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy

Railjet pro ČD: řídicí vůz obsahuje 6 míst Business třídy a 32 míst první třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Railjet pro ČD: bistro vůz nabízí také 10 míst první třídy, včetně míst pro vozíčkáře, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Railjet pro ČD: čtyři vozy soupravy nabídnou standardní kapacitu 80 míst druhé třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vozy 3-6 (2. třída)
Railjet pro ČD: poslední vůz nabídne 64+10 míst druhé třídy, s dodatečnou kapacitou pro zavazadla, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
 

Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.02.2013 (23:06)  
Ono se uz vi, jaky v tom bude cenovy rozdil, ze o tom diskutujete..?
registrovaný uživatel SYN 
24.02.2013 (19:40)  
O takových věcech bych debatoval ve chvíli kdy 1. třída pojede plná a v Premium nebude nikdo :-)

O takových věcech bych diskutoval kdykoliv bude v Premiu (skoro) prázdno, naplnění jedničky na to má jen okrajový vliv... pokud by totiž čirou náhodou (čemuž moc nevěřím) bývalo prázdno (také) v jedničce, pak ještě pořád mohl být odpovídající prostor použit klidně pro druhou třídu...
registrovaný uživatel M 
24.02.2013 (15:01)  
No, takže půl roku jezdí ve špickové dny 15-20. Kapacita vagonu je asi 60.
Půl roku v nešpičkové dny jezdí (předpokládám) méně než těch 15-20.
Problém tedy nastane pouze o prázdninách. Má smysl kvůli prázdninám pořizovat něco, co nikdy jindy nelze využít a v nejlepším případě (který nastane u řekněme čtvrtiny vlaků) je to využité z poloviny? Tím bych diskusi o smysluplnosti nářku nad počtem míst v první třídě z mé strany ukončil:-)
24.02.2013 (14:13)  
M: nejslabší období (jaro/podzim) bývá 15-20 lidí z Brna ve špičkové dny
registrovaný uživatel M 
23.02.2013 (21:00)  
JH: A v zime..?
23.02.2013 (18:22)  
42 míst v 1. třídě je zoufale málo... To chci vidět, jak během prázdnin bude jednička na stojáka plná japonských turistů a místní frekvence utře nos. Už loňské léto bylo na stojáka při klasickém Ampz :(
23.02.2013 (15:11)  
SYN : podle téhle logiky by ale bylo nejvhodnější aby byla jen jedna vozová třída (ála RJ) a bylo by to jednoduché a bez vícenákladů.
O takových věcech bych debatoval ve chvíli kdy 1. třída pojede plná a v Premium nebude nikdo :-)
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2013 (12:14)  
Mám radost, že ČD nakonec Premium třídu nezruší, jak se původně předpokládalo, a tedy konečně budou oficiálně 3 vozové třídy. Jak to asi bude s tarifem? :-)

Hm, když se tak dívám na kótovaný výkres toho řidičáku, je z nějcelkem dobře vidět že těch 6 sedaček Premium/Bussiness (prostě té nejvyšší) třídy zabírá téměř nachlup stejný prostor jako 12 sedaček první třídy. Křesla jsou luxusní, masážní a kdesicosi, vybavení koberečky hadříky atd. taky lepší, catering lepší, personální nároky na vlakušky předpokládám taky vyšší. Z toho by mi celkem logicky vylývalo že by se cena jízdného měla pohybovat v řádu dvojnásobku za cenu první třídy. OPRAVDU to bude dosahovat aspoň nějakou poloviční vytíženost, aby to mohlo aspoň snít o rentabilitě? Nebo je to jen drahý marketingový prostředek?? A z čích jízdného se na to bude doplácet???
22.02.2013 (22:45)  
A jsou už prosím nějaké informace, kdy bude vyroben první SIVIC pro ČD? Kdy teoreticky by mohl jít do zkušebního provozu před spuštěním celého ramene? Předpokládám, že ČD nebudou chtít je postavit na rok vedle Krakena.
registrovaný uživatel M 
22.02.2013 (17:54)  
OK. Hlavni podstata byla ale v tom druhem:)
Mimochodem, na idnesu Sura vytahl tragicky pribeh cloveka, ktery nechtel dat 500 za taxik, cimz prisel o noc zivota v hodnote 5000 korun:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko