Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.
Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Vozy 3-6 (2. třída)
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012
O takových věcech bych diskutoval kdykoliv bude v Premiu (skoro) prázdno, naplnění jedničky na to má jen okrajový vliv... pokud by totiž čirou náhodou (čemuž moc nevěřím) bývalo prázdno (také) v jedničce, pak ještě pořád mohl být odpovídající prostor použit klidně pro druhou třídu...
Půl roku v nešpičkové dny jezdí (předpokládám) méně než těch 15-20.
Problém tedy nastane pouze o prázdninách. Má smysl kvůli prázdninám pořizovat něco, co nikdy jindy nelze využít a v nejlepším případě (který nastane u řekněme čtvrtiny vlaků) je to využité z poloviny? Tím bych diskusi o smysluplnosti nářku nad počtem míst v první třídě z mé strany ukončil:-)
O takových věcech bych debatoval ve chvíli kdy 1. třída pojede plná a v Premium nebude nikdo :-)
Hm, když se tak dívám na kótovaný výkres toho řidičáku, je z nějcelkem dobře vidět že těch 6 sedaček Premium/Bussiness (prostě té nejvyšší) třídy zabírá téměř nachlup stejný prostor jako 12 sedaček první třídy. Křesla jsou luxusní, masážní a kdesicosi, vybavení koberečky hadříky atd. taky lepší, catering lepší, personální nároky na vlakušky předpokládám taky vyšší. Z toho by mi celkem logicky vylývalo že by se cena jízdného měla pohybovat v řádu dvojnásobku za cenu první třídy. OPRAVDU to bude dosahovat aspoň nějakou poloviční vytíženost, aby to mohlo aspoň snít o rentabilitě? Nebo je to jen drahý marketingový prostředek?? A z čích jízdného se na to bude doplácet???
Mimochodem, na idnesu Sura vytahl tragicky pribeh cloveka, ktery nechtel dat 500 za taxik, cimz prisel o noc zivota v hodnote 5000 korun:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.