Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.
Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Vozy 3-6 (2. třída)
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012
1. na D1E jezdi nejake emzetove soupravy? Podle razeni (a i podle toho, co jsem dvakrat videl) to jsou ee, ne?
2. podival jsem se na razeni a obehy a cely koncept zajistuji 2 soupravy, z nichz jedna stoji kazdy den od 9 do 17 v Praze. Ano, mohla by se otocit jednou do Brna (stihlo by se to vicemene akorat), ale mam pocit, ze stejna osoba by rvala, ze to jezdi prazdne a je to k nicemu
3. laskavy ctenar at tedy navrhne nejake chytre obrat mezi cimkoliv, kde uprostred dne bude stejna poptavka jako na krajich
4. je to furt o tom samem - BUD budou vagony pul dne stat v koprivach NEBO budou jezdit prazdne. Pripadne BUD budou cely den a tyden jezdit ty stejne soupravy NEBO se ve spickach dnu a tydnu bude dat pripojit posila. Ale je trochu divny (mozna jsem jedinej, komu to tak prijde) kricet, ze je spatne oboji. Ale evidentne mezi nami taci jsou - kdyz se jede doleva, tak krici, ze se melo jet vpravo. A kdyz se priste jede doprava, tak krici, ze se melo jet vlevo...
Edit - ano, tu soupravu by asi slo na otocku poslat treba do Usti. Nebo v zasade kamkoliv v Cechach. Na jeden obrat. V CD ale bohuzel nejsou takovi odbornici jako na zelpage, kteri proste od klavesnice dokazou presne popsat, co by bylo treba. Teoreticky...
Ó ano. ty kočáry, co ČD posílá do Berlína vykazují vybydlenost snad větší, než ony od Mav-Start.... Chtělo by to sem nové, souhlasím :-)
JiříK.: To Vás tedy upřímně lituji. Kéž by na 300 R73/4X a 83/4X jezdily alespoň tyto vozy pravidelně.
Sim: Dobrá pointa, máte ode mne bludišťáka;)
Budou je ale k sobe Nemci chtit pustit kdyz to ma tak malo jednicky?
Dovolil bych si upozornit, že v relaci Vídeň - Berlín už přes Prahu jezdí jen jeden pár denních vlaků (Vindobona) a dny jeho existence lze velmi pravděpodobně začít odpočítávat. V momentě, kdy se otevře nádraží ve Vídni a zavede linka Praha - Vídeň - Graz snad budou mít všechny zúčastněné železniční správy dost rozumu na to, aby zavedly úplný dvouhodinový takt z Prahy jak do Vídně a tak do Budapešti a nedocházelo k nějakým vyjímkám jednou denně, jejichž důsledkem je např. navýšení potřeby řady 1216 s ohledem na její o poznání delší obrat v Praze.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.