..: AVE Madrid - Barcelona slaví 5 let :..

AVE S-103, foto: RENFE Madrid — Španělský dopravce RENFE přepravil ve svých vlacích AVE na koridoru Madrid - Barcelona za 5 let od uvedení do provozu (20. února 2008) celkem 27,2 milionu cestujících. Ten byl tehdy zahájen se 17 spoji denně v každém směru a jízdním časem nejrychlejších vlaků 2 hodiny 38 minut mezi oběma největšími španělskými městy. Dnes RENFE nabízí až 29 spojů denně a cestovní čas non-stop vlaků se zkrátil o osm minut. Za poslední rok využilo služeb AVE na této trase nebo v její části více než 5 mil. cestujících, což činí podíl na trhu 51,2 %. Nejvíce pak láká relace Madrid - Barcelona, kde to bylo 2,7 milionu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 5,6 %. Navíc od 8. února letošního roku je možné na daném ramenu cestovat za akční cenu 32 eur. Další v pořadí se umístily dílčí relace Madrid - Zaragoza s 1,08 mil., Barcelona - Zaragoza 446 tis., Madrid - Camp de Tarragona 280 tis. a Madrid - Lleida 223 tisíci cestujících.

Průměrné obsazení vlaků se pak pohybuje kolem 80 %, přičemž typický cestující je osoba ve věku 35 - 60 let (61,1 %), který vlak používá především z důvodů pracovních (65,3 %) nebo z důvodů rodinných a volnočasových (29,5 %) s průměrnou frekvencí 21 cest za rok. Z výsledků nedávného průzkumu by každý osmý klient z deseti doporučil služby AVE na tomto koridoru. Lidé si zde nejvíce cení spolehlivosti a s ní související přesnosti a také rychlosti.

Počty přepravených cestujících v hlavních relacích v období let 2008 až 2012

  • Madrid - Barcelona: 12 941 321
  • Madrid - Zaragoza: 6 543 121
  • Barcelona - Zaragoza: 2 566 741
  • Madrid - Camp de Tarragona: 1 553 345
  • Madrid - Lleida: 1 278 619

Zdroj: Via Libre


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 25.2.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Španělsko


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
25.02.2013 (16:55)  
pekař: to byste měl říci těm mamlasům, kteří ten "Tranzitní koridor" takto naprojektovali a železnici tím na dlouhou dobu znevýhodnili. Jízdní doby IAD a autobusů na D1 se daly změřit už tehdy a ušmudlanost upgradu té "lokálky" musela být už tehdy do očí bijící.

Flexaretista: "Mocenský vzestup Polska" je přesně co? Narozdíl od totáče se tam dá koupit maso, ale žádný hospodářský ani intelektuální průlom tam nevidím, a ani nečekám. Pokud by nečekaně nastal, tak Ferdinandka má z českých tratí nejblíž k dvoustovce, snad by toto pro začátek stačilo...

Jinak je fajn, že tu má tolik lidí šotosny o VRT, ale (kromě stavebních firem a zapojených politických mafií) to přinese omezený přínos za obrovské náklady. Existuje spousta oblastí, které vidím jako zásadně prioritnější - výběrka na dálkovou dopravu, vozový park tamtéž, systematizace financování pro integrované dopravní systémy, funkční IDS ve všech krajích, dokončení rekonstrukce významných uzlů, a s tím spojené vytížení (a aspoň nějaká ekonomická návratnost) stávajících koridorů atd. atd. Jenže s tím je spousta práce a není to tak efektní, že ano.

Vedle toho by bylo dobré se podívat na ty přepravní proudy. Madrid má s aglomerací 6M, Barcelona 4M a živí VRT trať - OK. Praha má 1.2M, Vídeň 2.4M (ekonomické provázání se většinu z posledních 95 let cíleně ničilo a je nesrovnatelné s Madrid-Barcelona); pokud to chcete posílit vnitrostátním Brnem, tak je to docela těžké - VRT bude asi o dost dražší než autobus a pro konkurenci autům je Brno hrozně blízko (= je pohodlnější se kodrcat autem až do Brna s komfortem door to door, než jet VRT a k tomu 2x přestupovat např. na taxi); a přetažení objemu Německo > Vídeň zní zajímavě, ale nikdo neřekl, kolik těch lidí vlastně má o tuto relaci zájem a kolik padne na zadek z toho, že by to vlak dal za 8 hodin místo za 9h30 (bez dalších VRT investic jak v Německu, tak od nás do Drážďan)...

Takže na vyřešení Brna doporučuju Jančurovi jednorázově věnovat deset Es a problém se vyřeší a "VRT" ambice směrovat k západu, kde kromě lokálek opravdu nic není...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
25.02.2013 (16:39)  
32 eur. Když jsem tam byl, tak pod 50 nešli a to 3 týdny předem, a na semanu santu vůbec. Tohle už těm 8h v autobuse za 29 eur může konkurovat !
registrovaný uživatel PPP 
25.02.2013 (12:14)  
Pikehead, Flexaterista, Pekař: A z toho všeho plyne, že by to prostě chtělo konečně začít stavět VRT, protože těch pár (slovy dvě) rychlejších lokálek naši republiku v srdci Evropy fakt nespasí. Je vcelku jedno, jestli se začne od středu nebo od okraje, od západu nebo od východu, ale už aby se začalo. Včera bylo pozdě.
registrovaný uživatel pekař 
25.02.2013 (11:57)  
Pikehead: nic proti, ale ta trochu rychlejší lokálka, která začíná za Chocní a končí v Brně, mi moc dostačující nepříjde.
25.02.2013 (10:53)  
Osobně bych sice Brno viděl jako prioritu, už kvůli spojení Berlína s Vídní co nejkratší cestou, ale ještě více bych preferoval spojení Břeclav - Bohumín. Poláci mají jasný plán modernizace včetně VRTek a skoroVRTek a i s ohledem na mocenský vzestup Polska, který bude pokračovat, s přihlédnutím k možnosti získat dobré spojení na sever k moři ale i dále na východ k ruským trhům či Pobaltí by bylo víc než záhodno, kdyby jsme to byli my, kdo povede trať spojující rychle Varšavu s Vídní.
25.02.2013 (10:13)  
tarten: myslím, že k obsluze Brna docela stačí D1 a existující koridor. Z Prahy bych mnohem raději zcela chybějící spojení na západ ve formě Donau-Moldau NBS.
registrovaný uživatel Sim 
25.02.2013 (10:03)  
Kazdy osmy z deseti (tedy jeden z deseti), nebo osm z deseti? ;-)
25.02.2013 (9:36)  
FRK Teď už slavíme výročí zrušení projektu tunelu Praha - Beroun. :-)
25.02.2013 (9:06)  
A kolik let slavíme od datumu, kdy byla ohlášena stavba supertunelu Praha-Beroun?
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (8:54)  
Super. :-)
Jestlipak se dožiju i titulku VRT Praha - Brno slaví 5 let? :-)
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko