Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.
Zdroj: RailJournal, AeroExpress
Ta hvězda na tom obrázku...To už Putin udělal z ruska SSSR zas?
To logo je složeno z piktogramu pěti letadel, ve výsledku hvězda, ale zcela jistě s jiným symbolickým významem
částečně jste si odpověděl sám...
zastavila trh s náhradními díly pro lokomotivy do Ruska a současně s normálněrozchodnou verzí nevyvinula širokorozchodnou verzi 109E
ale za sebe dodám, škodovka má už mít vyvinuto, vyrobeno a odzkoušeno, prostě dle mého názoru obchodní strategie "dejte nám spoustu peněz a my Vám za deset let možná něco dodáme" není přitažlivá....
stejně jako nechápal můj spolužák z VŠ, že nemám zájem kupovat PC u mini prodejce na objednávku, když ho u "velko"obchodníka mohu mít na počkání...
Obecně: To je ovsem vec objednavatele, ne vyrobce
To je fakt. Z pohledu fandy vláčků vidím u Elefanta vs. Talenty, Desira, Stadlery zejména - počet poháněných náprav na jednotku, celková hmotnost jednotky a souvislosti s tím spojené. Ale co vlastně dráhy (ČSD/ČD) před dvaceti lety zadaly? Vzpomeňte prototypů Žabotlama - původní uspořádání bylo přerozděleno s ohledem na údržbu a klasifikací hanací/tažené vozidlo. Nechci tu spouštět diskusi o podvozcích Jacobs - je tak "mladá", jako ony samy, je velmi příbuzná diskusi soupravový vlak vs. "jednotka".
Jasně, jestli se Slon dělá už 4 pětiletky (+ vývoj navazující víc nebo míň na Krakena, velké změny ve vlastnických vztazích Škody Plzeň - ŠT, Vagónky i PARS), tak to tu máme dávno "mladší" generaci "jednotek" od konkurence. DB u velkoprostoru upustilo od "ladění sedadel na okno" už pradávno, vlastně v době "elitního" produktu IC v 70. letech. A anžto se nikdo nebouřil, tak je to tak a paradoxně si můžete i koupit místenku u okna - a čučet celou cestu do sloupku. (Nemluvě o šikmých vzpěrách u Stadlerů...) :-) Nehodnotím, konstatuji.
Je to taky "daň veřejné soutěži v EU". Taurus, jestli se nepletu, byl společný vývojový projekt ÖBB, SGP (VA Tech), ELIN, potažmo Siemens. Tohle aranžmá už dnes nikdo nezopakuje.
Ve Slonech sice nekoukate do sloupku, ale jen diky usporadani vis-a-vis. To je ovsem vec objednavatele, ne vyrobce (viz. patraky DB vs. SBB). Ve srovnani s konkurenci Sloni nejsou nejaky velky zazrak.
K těm patrákům: Vagónka vyrábí v podstatě jedno a totéž pořád dokola. Mě osobně se koncepce vagoňáckých patrových souprav líbí, mají třeba dobře vymyšlené vnitřní uspořádání. Nestane se v nich například, že bych čuměl celou cestu do sloupku, jako je tomu v nových německých (nejen patrových) vozidlech. Elektrická část jednotek se postupně vyvinula, nyní již mají stejnosměrnou, střídavou i dvousystémovou verzi (na rozdíl od Němců, kteří až teď objevují kouzlo patrových motorových vozů). Někomu se ty vlaky nelíbí, jiný je s nimi spokojen - to jsem třeba já. Než se mlátit v Béčku, to dám raději přednost Elefantu, pokud to vyjde časově srovnatelně.
Ano, Skodovka je nesmyslne draha - coz je ovsem dusledek toho, o cem jsem psal... Prodat podvozky 109E Rusum - to by jste jim musel vnutit jednu z nejmene povedenych veci na te lokomotive. V pohonech je to veselejsi, to mate pravdu - koneckoncu napriklad trakcni motory dodava ST mimo jine i Vasemu chlebodarci a to uz spoustu let. Ale aby to bylo veselejsi, nemeli bychom zapomenout na vozy metra. V pripade novych vozidel pro Petrohrad ST dodala Vagonmasi know-how na mechanickou cast, podvozky a bude dodavat i vyzbroj - tak jako jine zapadni firmy. Drzme palce, at se jim to podari zopakovat.
Pokud jde o patraky - co Skodovka "opravdu" umi?
To s vývojem motorového vozu v PARSu zastavilo vedení Škodovky, jelikož by nebyli konkurenceschopní ani cenově. Škodovka se svou cenou blíží západním produktům, čemuž však neodpovídá kvalita - bohužel. Poláci nabízejí kvalitu podobnou té škodovácké (tím v žádném případě nechci říci "špatnou"), ale za nižší cenu a na to už potenciální zákazník slyší. I díky tomu získala PESA onu rámcovou smlouvu na nové motoráky pro DB. Kolik vozů se však ve skutečnosti dodá, se uvidí ;) Já si však myslím, že hlavní důvod vývoje v Polsku bylo to, že tam motorové jednotky prostě chyběly a stále chybí. I to by kurde było, żeby Polak nie potrafił zrobić sobie szynobus :-)
K těm mašinám: Mohli se tedy aspoň pokusit prodat podvozky a pohony z Electricu nějakému ruskému výrobci v rámci společného podniku. Electric přece dodává tyto komponenty pro Rotem ;-)
Ten Aeroexpress jsem vagónce přál, protože patráky opravdu umí. Tak snad příště :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.