Praha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.
Zdroj: E15.cz
Vždyť tam frekvenci pobere regina
Tak pak mi vysvětletle, proč např. vlaky 1132 a 1134 jezdí v pětivozové sestavě. Podle mých zkušeností z loňského a předloňského roku je taková kapacita mezi Svinovem a Opavou odpovídající počtu cestujících.
Proboha PROČ??? Vždyť tam frekvenci pobere regina, tak proč tohle harakiri?
A vešly by se ty patrové vozy vůbec do tuleňů? (protože patrové vozy přesahují obrys UIC 505-1, jde o to, jaký profil mají ty tunely)
Je to takovy (nekdy se s tim setkavam) - lhuta je do 23:00 a neco prijde v 23:10 s komentarem, ze tech 10 minut nehraje roli. Pokud to nehraje roli, tak proc to kua neposlou o 10 minut driv? I tohle je uredni siml NEBO slendrianstvi neschopnych. Zalezi na uhlu pohledu
Proboha, zase tu budeme mít "hlídání vlastního českého píšečku" v nejčistší podobě? To znamená řehtání papírového šimla silou nevídanou? A pak se někdo diví když naše firmy neuspějí na podobných ochranách v zahraničí?? A teď hádejte, kdo na tom tratí víc, s ohledem na velikost jednotlivých území??
Budu to opakovat třeba donekonečna - pak se divte že železnici "ujíždí asfalt"!
Prostě aby strojvedoucí byli odborně způsobilí (popř. aby byli pravidelně přezkušování), aby personál, který řídí provoz byl způsobilý, aby vozidla měly technickou způsobilost, která je pravidelně kontrolována.........
To jestli někde v centrále sedí "odborně způsobilá osoba", nemá na bezpečnost provozu vliv. Ostatně ČD má těch osob jistě dost a stejně se před pár dny staly incidenty u Adamova a Strančic, apod.
No to až tak silná káva není. Opravdu i velké zahraniční společnosti (kdysi jsem se také naivně divil, ale v obálkách to bylo jednoznačné - vyřatených hned několik) nejsou na rozdíl od těch "malých" českých přesně splnit tuzemskou legislativu a tedy požadavky na zakázku. Možná je až hodně byrokratická, ale když to umí české společnosti, proč to neumí české dceřinky těch zahraničních, se zcela jistě i s lépe placenými českými zaměstnaci. Je to jen jejich problém, pokud to nebyl záměr. Jo i s tím záměrem jsem se setkal, takže to můžeb být věelijak, že.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.