Praha — Po spojích SC Pendolino, D1 Express a nových regionálních vlacích RegioPanter a RegioShark rozšiřují České dráhy možnost připojení k internetu pomocí Wi-Fi i do dalších spojů. Nově je tak ve zkušebním provozu spuštěno připojení v 1. třídě vlaků EC 274/275 Jaroslav Hašek (Praha - Bratislava - Budapešť) a Ex 144/145 Landek (Praha – Ostrava – Žilina). Připojení u těchto vlaků je zajištěno jen na území České republiky. Některé z těchto vozů pocházejí ze souprav D1 Express, odkud byly vyřazeny pro malou poptávku po 1. třídě. Ale již v příštím roce by se měl počet spojů s možností připojení začít dále zvyšovat. A to jak díky dodávkám nových souprav, které jsou potřebným zařízením vybaveny přímo z výroby, tak postupným dosazováním do již provozovaných vozidel. Za tímto účelem má být v první polovině roku 2013 vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele potřebného vybavení; ten pak po jeho uzavření (předpoklad v druhé polovině roku 2013) provede dosazení potřebné techniky do vybraných vozidel Českých drah. Ty plánují potřebnou technologií osadit na 400 vagonů klasické stavby, například řady Bee238 či Bmz241.
Zdroj: České dráhy

Viz bod č. 1 pravidel pro vkládání příspěvků:
Komentáře nesouvisející s tématem zprávy, flame war, vulgární, urážlivé či jinak nevhodné mohou být smazány bez upozornění!
Proboha WiFi je u nás v kraji už i v linkových autobusech z Horní Lhoty do Dolní Lhoty a zdarma. Že nebude WiFi v 810ce na nějaké 4km trati určitě jde akceptovat, ale současné EC bez internetu??? A s velkou slávou to dají do 2 vlaků, a to jen do 1.třídy, ještě to bude předpokládám časově a datově omezené a heslo k WiFi dáme za mírný poplatek 50 Kč ne?
Ono se v podstatě ani není čemu divit. Na dráze pracuje spousta nostalgiků a dogmatiků, kteří se drží svých v mládí naučených pravidel a postupů. Když byl vagón vyroben, byl skvělý, proč by nemohl stačit i po 40ti letech služby, že? A tak s tímto myšlením, stále typickým pro část zaměstnanců ČD (naštěstí postupně odcházejí do důchodu), se není čemu divit, že tvůrcům jízdních řádů dosud nedošlo, že rychlíky z Prahy do Chebu netahají parní lokomotivy. Soudím podle toho, že vlaky z obou směrů stojí v Plzni hl. nádraží neuvěřitelných 18 minut. Zřejmě si na GŘ ČD a SŽDC myslí, že je třeba doplnit uhlí a vodu do elektrické lokomotivy nebo je nutné po ujetí cca 100 km elektrickou lokomotivu řádně promazat ... ?! Mimochodem, když Západní expres tahaly Albatrosy, stačilo na doplnění vody, uhlí a na promazání stroje v Plzni jen 7 minut (viz JŘ 1968/9). Neměl by se někdo alespoň nad tímto zamyslet? Anebo se začne něco dít až v okamžiku, kdy přijde konkurence jako na trať Praha - Ostrava? Pokud ano, může to být docela pozdě a ČD to stejně jako na trati Praha – Ostrava neustojí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










