..: První mezinárodní spoje ČD s internetem na palubě :..

Wi-fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha — Po spojích SC Pendolino, D1 Express a nových regionálních vlacích RegioPanter a RegioShark rozšiřují České dráhy možnost připojení k internetu pomocí Wi-Fi i do dalších spojů. Nově je tak ve zkušebním provozu spuštěno připojení v 1. třídě vlaků EC 274/275 Jaroslav Hašek (Praha - Bratislava - Budapešť) a Ex 144/145 Landek (Praha – Ostrava – Žilina). Připojení u těchto vlaků je zajištěno jen na území České republiky. Některé z těchto vozů pocházejí ze souprav D1 Express, odkud byly vyřazeny pro malou poptávku po 1. třídě. Ale již v příštím roce by se měl počet spojů s možností připojení začít dále zvyšovat. A to jak díky dodávkám nových souprav, které jsou potřebným zařízením vybaveny přímo z výroby, tak postupným dosazováním do již provozovaných vozidel. Za tímto účelem má být v první polovině roku 2013 vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele potřebného vybavení; ten pak po jeho uzavření (předpoklad v druhé polovině roku 2013) provede dosazení potřebné techniky do vybraných vozidel Českých drah. Ty plánují potřebnou technologií osadit na 400 vagonů klasické stavby, například řady Bee238 či Bmz241.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.12.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.12.2012 (19:13)  
Byl jsem letos v D (DB) a A (ÖBB) - wifina v běžném vlaku? ani náhodou - a jinde, třeba restauraci vyjimečně - a na veřejnosti tak ještě draze placená. Tak nohama na zemi.
29.12.2012 (16:17)  
Pánové, tato zpráva je o rozšiřování vozidel ČD s možností Wi-Fi připojení. Pokud se chcete nadále bavit o optimalizaci koridorů a konstrukci GVD, tak prosím využijte buď diskuzní fórum ŽP, nebo jakékoliv jiné (třeba K-Report) k tomu určené.

Viz bod č. 1 pravidel pro vkládání příspěvků:

Komentáře nesouvisející s tématem zprávy, flame war, vulgární, urážlivé či jinak nevhodné mohou být smazány bez upozornění!
29.12.2012 (11:19)  
ČD mají neuvěřitelný talent uživateli předkládat naprosté samozřejmosti jako extra super služby navíc.
Proboha WiFi je u nás v kraji už i v linkových autobusech z Horní Lhoty do Dolní Lhoty a zdarma. Že nebude WiFi v 810ce na nějaké 4km trati určitě jde akceptovat, ale současné EC bez internetu??? A s velkou slávou to dají do 2 vlaků, a to jen do 1.třídy, ještě to bude předpokládám časově a datově omezené a heslo k WiFi dáme za mírný poplatek 50 Kč ne?
28.12.2012 (19:26)  
Mám takový dojem, že se ČD zajímají jen o tratě, kde probíhá konkurenční boj a ještě možná o některé mezinárodní spoje. Vnirostátní rychlíková doprava, kromě tratí Praha - Ostrava nebo Praha - Brno, je jim zřejmě ukradená. Je hezké, že na vybraných spojích budou mít cestující WiFi, biopotraviny apod., ale mě by potěšilo (jsem skromný), pokud by ve vozech nebyla na vnitřní straně oken kolem netěsnícího těsnění jinovatka, pokud by byla v kupé snesitelná teplota a alespoň trochu čisto. Pak snesu i tu 40 let starou rozvrzanou blechárnu, která jezdí z Prahy do Chebu jako 1. třída ve státem dotovaném rychlíku (tj. placeném z daní nás všech). Nedotovaný klimatizovaný autobus je o 15 % levnější a o 25 min. rychlejší a tak do něj od příštího týdne, po 20ti letech strávených na této trati ve vlacích ČD, přesedám. A dokud ČD nenabídnou alespoň o něco kulturnější cestování, do vlaku se nevrátím.
Ono se v podstatě ani není čemu divit. Na dráze pracuje spousta nostalgiků a dogmatiků, kteří se drží svých v mládí naučených pravidel a postupů. Když byl vagón vyroben, byl skvělý, proč by nemohl stačit i po 40ti letech služby, že? A tak s tímto myšlením, stále typickým pro část zaměstnanců ČD (naštěstí postupně odcházejí do důchodu), se není čemu divit, že tvůrcům jízdních řádů dosud nedošlo, že rychlíky z Prahy do Chebu netahají parní lokomotivy. Soudím podle toho, že vlaky z obou směrů stojí v Plzni hl. nádraží neuvěřitelných 18 minut. Zřejmě si na GŘ ČD a SŽDC myslí, že je třeba doplnit uhlí a vodu do elektrické lokomotivy nebo je nutné po ujetí cca 100 km elektrickou lokomotivu řádně promazat ... ?! Mimochodem, když Západní expres tahaly Albatrosy, stačilo na doplnění vody, uhlí a na promazání stroje v Plzni jen 7 minut (viz JŘ 1968/9). Neměl by se někdo alespoň nad tímto zamyslet? Anebo se začne něco dít až v okamžiku, kdy přijde konkurence jako na trať Praha - Ostrava? Pokud ano, může to být docela pozdě a ČD to stejně jako na trati Praha – Ostrava neustojí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko