Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.
České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky
České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.
Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace
Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.
Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz
to by ovšem chtělo rozvést několika příklady, děkuji :-)
Ad urady: Samozrejme je pravda, ze uradu je zbytecne moc, na druhou stranu se to neda s tou silnici dost dobre srovnavat. Auto, ktere jezdi u nas, bude stejne dobre jezdit v Nemecku, na Slovensku i treba v Italii a nebude s tim problem. Kdyz potrebujeme mit v Evrope 20 ruznejch napajecich soustav a 30 zabezpecovacich systemu, tak to o mnoho lepe nejde. Nejdrive je potreba sjednotit normy, pak se muzou rusit narodni urady.
Ad jazyky: Vubec bych se nebal zavest jako druhy uredni jazyk anglictinu, neni o cem diskutovat...
Když porušíš zákon, tak bude soud přihlížet k dalším okolnostem, a nespokojí se s pouhým konstatováním: „porušil jste zákon a tady máte univerzální trest za porušení zákona“.
Když nepřijdeš nebo přijdeš pozdě na smluvenou schůzku, dotyčné/ho bude většinou zajímat, proč se tak stalo.
Pokud chceš někoho obvinit ze zaujatosti, musíš vyčkat na vhodnou příležitost a pečlivě mířit. V opačném případě prozradíš spíše něco o sobě. Například o své vlastní zaujatosti.
V této paralele by jistě Leošovi nevadilo tu nějakou dobu jezdit na švýcarskou registraci...
Dokumentace pro koncového uživatele je poněkud jiné kafe, tu si zajisté dohodli už v kontraktu a pochybuju že je to to co chybí DÚ...
Obávám se, že se trochu mýlíte. Výrobek musí být národní autoritou schválen. U Elektrotechnických jednoznačně. Ano, fén, který si koupíte v Německu technicky připojíte do zásuvky v ČR, ale pak nesete riziko, že jste připojili neschválený výrobek. A naopak - výrobek pořízený v ČR používaný v např. v Německu.
Certifikační povinnost (včetně překladů) zákon ukládal dovozci. A necertifikovaný výrobek by neměl být v ČR prodáván, natož provozován. A jak jsem už psal, překlady u předpisu pro provoz a údržbu v denním užívání mají smysl. U vedoucích pracovníků (údržby i řízení provozu - např. strojmistr a pod.) bych jazykovou znalost předjímal a očekávám, že je provozovaztel nechal v předstihu výrobcem proškolit. Pokud výrobce zajišťuje úplný servis, stejně potřebuju cizojazyčně gramotného zaměstnance, který práci zadá a převezme. V obchodní (a toto je součást) komunikaci totiž povinnost češtiny neplatí.
Na orgány státní správy bych si pak skromě dovolil po vstupu do EU klást jazykové nároky vyšší. Howgh
Podle toho co píšete je toto příšerně nepřípustný stav, český Silniční úřad má zodpovědnost za bezpečnost a nemá možnost to účinně regulovat, sodoma gomora konec světa...
Co takové elektrické spotřebiče, bezpečnost, EMC, to si též budeme pinožit každý sám po svém a příslušné spotřebiče dostaneme zakázáno používat v cizině bez toho aniž by nám je zkontroloval tamní úřad?? Směšná idea, co?
Proč by si proboha konečně nemohly úřady zemí které si hrají na určitou míru federace aspoň (jako minimum!) navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného (a v ideálním případě na těch odlišnostech pracovat aby jich bylo co nejmíň), a tam kde rozdíl není by kurník bylo akutně záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu, a řešit jen ty odlišnosti? Žebysme okrádali o práci české úředníky a nebezpečně tím snižovali výdaje na administrativu, ó hrůzo?
Naco se dále v každém státním úřadě jedou programy jazykového vzdělávání (a utrácí se za to každý rok balík), na každé důležitější pozici jsou vypsané jazykové předpoklady které musí uchazeč splnit, nakonec většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů? Žeby to bylo proto že si to mnozí vyřešili zapsáním Ruštiny (a zkoušku dělali v akademické hospůdce u vodky) a použitelným jazykem dodnes neumějí ani žblechtnout??
Normální státní úřad by si přijal aspoň JEDNOHO úředníka který tu dokumentaci dokáže rozluštit v rozumném originále (angličtina, němčina) a neotravoval aspoň u těchto běžných jazyků uchazače o drahý a přitom (odborně) málo kvalitní překlad, když si to může relativně snadno zajistit interně. Ale to né, my jsme v Česku Absurdistánu, my to dáme za povinnost žadateli, něco chceš tak se snaž... komedie.
Takove evropske urady by potom nebyly o hlidani bezpecnosti ale omezovani konkurence poukazem na bezpecnost a pritom by schvalily buhvi co nebezpecneho.
Takže si raději budeme hlídat X národních úřadů aby nedělali (moc velké) capiny při schvalování desetkrát jinde schváleného a neomezovaly tím nehodící se (cizokrajnou?) konkurenci??
P.S. Co vám příjde divného na centralizaci jaderné bezpečnosti, zrovna této přísně vědecké disciplíny? Oni jako v sousedních státech platí jiné přírodní zákony, ty atomy se tam přizpůsobí a štěpí se tam jinak??
rpet: Ty tvoje články mi vždycky zaberou o mnoho víc času než Dominikovy. Čím to asi bude?
Prenaset zodpovednost za bezpecnost kamsi do tramtarie nepovazuji za stastne. Prakticky zadna verejna kontrola cinnosti takoveho uradu by neexistovala.
Ze se prenasi zodpovednost na unijni organy, ktere ani teoreticky verejne kontrole nepodlehaji, ve vecech napr. financi ci tvorby legislativy, to je jeste brnkacka, ale prenaset stejne i bezpecnost cehokoliv je docela dobra nocni mura. Co bude priste? Bezpecnost prace? Jaderna bezpecnost?
Takove evropske urady by potom nebyly o hlidani bezpecnosti ale omezovani konkurence poukazem na bezpecnost a pritom by schvalily buhvi co nebezpecneho.
Původně to byl můj článek, který jsem chtěl přidat JÁ. Bohužel, když jsem na to ještě poukázal byl jsem smazán. Žádné příště nebude.
Stejně to dostanou a nakonec vyjedou ... no tak to bude později
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.