..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
08.11.2012 (16:55)  
bartik09: Leosovi se stalo neco takoveho poprve, zatimco Jancurovi uz nekolikrat a v mnohem vetsim meritku...
to by ovšem chtělo rozvést několika příklady, děkuji :-)
08.11.2012 (15:55)  
rpet: Asi sem se spatne vyjadril. Jde spis o tom, ze Leosovi se stalo neco takoveho poprve, zatimco Jancurovi uz nekolikrat a v mnohem vetsim meritku... Samozrejme se to casem muze zmenit.

Ad urady: Samozrejme je pravda, ze uradu je zbytecne moc, na druhou stranu se to neda s tou silnici dost dobre srovnavat. Auto, ktere jezdi u nas, bude stejne dobre jezdit v Nemecku, na Slovensku i treba v Italii a nebude s tim problem. Kdyz potrebujeme mit v Evrope 20 ruznejch napajecich soustav a 30 zabezpecovacich systemu, tak to o mnoho lepe nejde. Nejdrive je potreba sjednotit normy, pak se muzou rusit narodni urady.

Ad jazyky: Vubec bych se nebal zavest jako druhy uredni jazyk anglictinu, neni o cem diskutovat...
08.11.2012 (14:25)  
rpet: Nesplnil, co slíbil, v tom je to principiálně stejné, ale jen v tom. Je třeba přihlížet i k dalším relevantním okolnostem. To nemá nic společného s osobními sympatiemi.

Když porušíš zákon, tak bude soud přihlížet k dalším okolnostem, a nespokojí se s pouhým konstatováním: „porušil jste zákon a tady máte univerzální trest za porušení zákona“.

Když nepřijdeš nebo přijdeš pozdě na smluvenou schůzku, dotyčné/ho bude většinou zajímat, proč se tak stalo.

Pokud chceš někoho obvinit ze zaujatosti, musíš vyčkat na vhodnou příležitost a pečlivě mířit. V opačném případě prozradíš spíše něco o sobě. Například o své vlastní zaujatosti.
registrovaný uživatel SYN 
08.11.2012 (13:35)  
Stoupa: Pochopitelně, celkem souhlasím, schválení tu stále je při prodeji v ČR (ovšem taktéž jsou tu nějaké uznávané schvalovací značky), ovšem nic nebrání individuálnímu dovozu, o vlastních spotřebičích návštěvníků nemluvě. Je to pak na vlastní zodpovědnosti, a prakticky s tím není problém, což je to o co šlo.
V této paralele by jistě Leošovi nevadilo tu nějakou dobu jezdit na švýcarskou registraci...

Dokumentace pro koncového uživatele je poněkud jiné kafe, tu si zajisté dohodli už v kontraktu a pochybuju že je to to co chybí DÚ...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.11.2012 (13:21)  
Syn: Mezinárodní kompatibilita

Obávám se, že se trochu mýlíte. Výrobek musí být národní autoritou schválen. U Elektrotechnických jednoznačně. Ano, fén, který si koupíte v Německu technicky připojíte do zásuvky v ČR, ale pak nesete riziko, že jste připojili neschválený výrobek. A naopak - výrobek pořízený v ČR používaný v např. v Německu.

Certifikační povinnost (včetně překladů) zákon ukládal dovozci. A necertifikovaný výrobek by neměl být v ČR prodáván, natož provozován. A jak jsem už psal, překlady u předpisu pro provoz a údržbu v denním užívání mají smysl. U vedoucích pracovníků (údržby i řízení provozu - např. strojmistr a pod.) bych jazykovou znalost předjímal a očekávám, že je provozovaztel nechal v předstihu výrobcem proškolit. Pokud výrobce zajišťuje úplný servis, stejně potřebuju cizojazyčně gramotného zaměstnance, který práci zadá a převezme. V obchodní (a toto je součást) komunikaci totiž povinnost češtiny neplatí.

Na orgány státní správy bych si pak skromě dovolil po vstupu do EU klást jazykové nároky vyšší. Howgh
registrovaný uživatel JiP 
08.11.2012 (12:52)  
To SYN: Vy my mluvite z duse. Velmi vystizne jste vystihl ten naprosto propastny rozdil mezi silnicni a zeleznicni dopravou. Cemu se kdo porad divi, ze silnice valcuje zeleznici. Nez aby se jakykoliv podnikatel napr. v nakladni doprave poustel do buzeracniho procesu schvalovani provozu draznich vozidel, tak koupi par nakladnich aut, nic neresi a jezdi. DU je jednou ze statnich byrokratickych pijavic, ktere si obhajuji a dokazuji svoji dulezitost zpusobem, jakym to predvedli u LE. Mozna LE udelal chybu, ale kde je nejaky aktvni pristup DU, ktery by jakozto statni urad mel mit zajem na co nejvetsim poctu vozidel na trati, ktera pote prispivaji pres poplatku na jejich provoz a potazmo zisk SZDC. Proc vcas nereknou chybi nam to to to, zaslete nam to. Navic preklady anglickych textu.... NO COMMENT!!!
registrovaný uživatel SYN 
08.11.2012 (12:32)  
Kobros: Naprosto bez jakéhokoliv přenášení zodpovědnosti a pravomocí kamkoliv do Unie tu už desítky let běžně jezdí na cestách gumokoly návštěvníků/dopravců, které nebyly schváleny českým úřadem, což je vcelku slušná paralela k železničním vozidlům. U aut to funguje v podstatě bez problémů už dááááávno na základě vzájemných dohod, maximálně je v nějakém státě požadována nějaká neprincipiální maličkost (vesta v povinné výbavě, případně povinná mlhovka atd.) a je každého vlastní starost aby to (pod hrozbou pokuty) dodržel.
Podle toho co píšete je toto příšerně nepřípustný stav, český Silniční úřad má zodpovědnost za bezpečnost a nemá možnost to účinně regulovat, sodoma gomora konec světa...

Co takové elektrické spotřebiče, bezpečnost, EMC, to si též budeme pinožit každý sám po svém a příslušné spotřebiče dostaneme zakázáno používat v cizině bez toho aniž by nám je zkontroloval tamní úřad?? Směšná idea, co?

Proč by si proboha konečně nemohly úřady zemí které si hrají na určitou míru federace aspoň (jako minimum!) navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného (a v ideálním případě na těch odlišnostech pracovat aby jich bylo co nejmíň), a tam kde rozdíl není by kurník bylo akutně záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu, a řešit jen ty odlišnosti? Žebysme okrádali o práci české úředníky a nebezpečně tím snižovali výdaje na administrativu, ó hrůzo?

Naco se dále v každém státním úřadě jedou programy jazykového vzdělávání (a utrácí se za to každý rok balík), na každé důležitější pozici jsou vypsané jazykové předpoklady které musí uchazeč splnit, nakonec většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů? Žeby to bylo proto že si to mnozí vyřešili zapsáním Ruštiny (a zkoušku dělali v akademické hospůdce u vodky) a použitelným jazykem dodnes neumějí ani žblechtnout??

Normální státní úřad by si přijal aspoň JEDNOHO úředníka který tu dokumentaci dokáže rozluštit v rozumném originále (angličtina, němčina) a neotravoval aspoň u těchto běžných jazyků uchazače o drahý a přitom (odborně) málo kvalitní překlad, když si to může relativně snadno zajistit interně. Ale to né, my jsme v Česku Absurdistánu, my to dáme za povinnost žadateli, něco chceš tak se snaž... komedie.

Takove evropske urady by potom nebyly o hlidani bezpecnosti ale omezovani konkurence poukazem na bezpecnost a pritom by schvalily buhvi co nebezpecneho.

Takže si raději budeme hlídat X národních úřadů aby nedělali (moc velké) capiny při schvalování desetkrát jinde schváleného a neomezovaly tím nehodící se (cizokrajnou?) konkurenci??

P.S. Co vám příjde divného na centralizaci jaderné bezpečnosti, zrovna této přísně vědecké disciplíny? Oni jako v sousedních státech platí jiné přírodní zákony, ty atomy se tam přizpůsobí a štěpí se tam jinak??
08.11.2012 (11:04)  
Martin Utajený: Článek jste do redakce vložil ve chvíli, kdy kolega Jaroš už finišoval. Nadto měl i naformátované. Co s tím, smazat mu to a začít s Vaším textem od začátku? :-)

rpet: Ty tvoje články mi vždycky zaberou o mnoho víc času než Dominikovy. Čím to asi bude?
registrovaný uživatel kobros 
08.11.2012 (9:39)  
Ad Rail-2005 - a ERA. No, nevim, odbornik na zeleznici nejsem, ale rekl bych, ze DU nese konecnou zodpovednost za bezpecnost drazni dopravy v CR.
Prenaset zodpovednost za bezpecnost kamsi do tramtarie nepovazuji za stastne. Prakticky zadna verejna kontrola cinnosti takoveho uradu by neexistovala.
Ze se prenasi zodpovednost na unijni organy, ktere ani teoreticky verejne kontrole nepodlehaji, ve vecech napr. financi ci tvorby legislativy, to je jeste brnkacka, ale prenaset stejne i bezpecnost cehokoliv je docela dobra nocni mura. Co bude priste? Bezpecnost prace? Jaderna bezpecnost?
Takove evropske urady by potom nebyly o hlidani bezpecnosti ale omezovani konkurence poukazem na bezpecnost a pritom by schvalily buhvi co nebezpecneho.
08.11.2012 (9:30)  
Jiří Bajer

Původně to byl můj článek, který jsem chtěl přidat JÁ. Bohužel, když jsem na to ještě poukázal byl jsem smazán. Žádné příště nebude.

Stejně to dostanou a nakonec vyjedou ... no tak to bude později
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko