Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.
České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky
České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.
Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace
Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.
Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz
k článku, děkuji za info, pač mě to zaujalo a byl jsem zvědav.
ad nadávka/spílání: říká se chybovat je lidské a odpouštět Božské...
výklad, kterým se řídím já:
1) pokud někdo udělá 1 či 2 chyby, omluví se a zachová čestně, rád odpustím....
2) pokud někdo dělá chyby neustále a ani nedokáže se omluvit... je pro mě nedůvěryhodný a nemám důvod se nechat znovu podfouknout, asi tak: odpustit lze minulost, nikoliv budoucnost
a protože máme tzv. tržní nechanismus, považuji za svou povinost upozornit potenciální zákazníky na špatné počínání jejich obch. partnera
To je citlivé - aniž bych se chtěl dotknout tématu "klamavá reklama": Kdysi, v pravěku let 80., všeci ve firmě čekali, že cosi nastane a ono ne, ač to bylo proveditelné. Vysoký manager ze skupiny "Vážení soudruzi" to utnul slovy "Já jsem to neslíbil, pouze přislíbil!"
A v tom se doba málo mění. Příslib a formální závazek leží dostatečně daleko, tak nějak na opačných stranách kruhu. Aneb - "odpovedal som vyhýbavo". :-)
aha, takze jsme spravedlivi: nebudeme resit principielni a faktickou stranku veci, ta vam az zas tak nevadi. ale vadi vam osobni projev dotycneho.
takhle nejak vznika nenavist (neresim fakta, resim pouze dojmy)...
to je chytre, vazne ;)
karle, mate pravdu - nechapu. pokud muze cast zdejsi komunity napadat pri kazde prilezitosti jancuru, ze je lhar a slibotechna, ocekavam, ze se leosovi dostane od vas stejnou merou, nebot princip je stejny (slibil - nedodrzel).
k clanku: nemohu, nebot ceka na schvaleni. udajne je malo korektoru, a tak musite pockat, az bude korektoru dost (jako treba u kolegy jarose - tomu to vyjelo za 24 hodin...). pak si budete moci pocist...
Ano, cestující nebude číst 92 stran SPPO ČD, ale ani těch 10 stran SPP RegioJetu. On se maximálně pokusí jít tu jízdenku vrátit, když naskočí zpoždění na ceduli (o té situaci jsem totiž mluvil, jako o situaci, kterou podmínky ČD řeší lépe). A zatímco u ČD bude neempatická pokladní možná brblat, ale nakonec to uzná, u RegioJetu slečna pravděpodobně s úsměvem prohlásí, že je jí to hrozně líto, ale po pravidelném odjezdu jízdenku vrátit nelze. Nebo snad má slečna oprávnění udělat něco, co jí počítač nedovolí?
Ale jak jsem psal dříve, já osobně zůstávám věrný Pendolinu ;)
je vidět, že jste to pořád nepochopil...
apropo, můžete nám prosím aspoň v kostce napsat, o čem byl ten velký průser v UK?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.