..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
14.11.2012 (13:26)  
Aleš Liesk. : porad dokola ty zasuvky, pritom jsem priznal ze lokomotiva neni mikrovlnka :), takze to ze se zasuvkama je to snadny neznamena ze je to snadny i s lokomotivama ... ale k tem zasuvkam. Opravdu to zbytecne komplikujete, v cely Evrope (mimo Velke Britanie), vcetne Turecka a Ruska (tam nemaji ochrany kolik) bude fungovat (vetsina) elektrickych pristroju bez jakychkoliv redukci a to zcela legalne (dostanete k tomu certifikat o legalnosti v ruznych zemich ... u TV koupene v nemecku bude certifikat ze je zpusobila k provozu v CR atd.). Zakladni 2 koliky (faze, nulak) jsou v cele evrope (mimo VB) stejne. A drtiva vetsina pristroju ma dvojitou izolaci apod. ... pouziva jen tyto 2 draty. A v pripade ze neco vyzaduje ochrany vodic (pracka, zehlicka, mikrovlnka ... zmineny mixer vetsinou ne :) ), tak je pouzita vydlice, ktera funguje jak v nemeckych tak francouzskych zasuvkach. A kdyz si koupite elektricky spotrebic, tak ho klidne muzete koupit v Nemecku (ale i ve Spanelsku!), vyrobci dodavaji vsude stejne veci. V ramci snizovani nakladu tam daji jednu univerzalni vydlici. A elektricky proud ma v EU vsude stejne parametry (230V/50Hz). Ostatne, vetsina pristroju je konstruovana (zase, snizovani nakladu, nemusi se delat ruzny verze pro ruzny kontinenty) aby fungovala i v jinych napetovych soustavach (napr. USA 110V/60Hz), tak uz je ale potreba pouzit mechanickou redukci, aby to slo strcit do zasuvky.

Napada me jen par vyjimek, kde by mohl byt problem, napr. v nekterych castech Italie maji ochrany kolik (v tomto pripade diru) mezi nulakem a fazi (tzn. dvokolikova zasuvka bude fungovat, u trojkoliku by nebyl zapojen ochranej vodic). Ale i tam jsem videl v novych domech minimalne kombinaci te jejich zvlastni a schuko. V tom Spanelsku je to obdobne jako v Italii, ale zase se to tyka jen spise nejakeho historickeho vedeni. Uz peknych par let se pouziva POUZE Schuko (asi jako moje babicka ma jeste ten starej vypinac, co se dal tocit porad dokola ... 50 let se to nedela, ale ona ho furt ma :) ).

Jediny zeme kde by mohl byt problem se zapojenim vidlice s ochranym vodicem je Italie, Svycarsko (taky maji neco extra s tim tretim kolikem) a Dansko (taky extra vidlice). Rozhodne ne Spanelsko, tam je standard Schuko.

A Velka Britanie, ta je uplne mimo, zvlastni vidlice a jine parametry elektriky.
13.11.2012 (10:44)  
Uznávám, že česká/německá rychlovarná konev byla trochu bezmyšlenkovitě plácnutý příklad, kde se jedná vesměs o nové kousky s eurovidlicí. Nicméně může být nějaký starší přístroj (STARŠÍ žehlička, kupř.), který eurovidlici nemá a ochranu nulováním potřebuje.
Souhlasím s Vesosem, že zapojením do německé zásuvky vlastně porušuji podmínky provozu toho spotřebiče, kde se píše, že smí být zapojen jen do zásuvky vyhovující tehdejší ČSN, což ty německé zásuvky nejsou.
Naopak nesouhlasím s Jirkou Texx, že ochranný kolík či kontakty jsou jen designovou záležitostí. Nejsou, protože existuje nemalý počet kusů, kde to sice mechanicky spárujete (francouzská vidlice do schuka), ale elektricky (ochranně) to nefunguje, což je poměrně zásadní problém.

dokonce je i stejne sfazovana - PROTOZE obe site jsou propojeny a tvori jednu sit
Sfázovaná je celá Evropa, ale Španělé, Angličani a Taliáni si na jednání vždycky vozí mechanický adaptér do zásuffky, takže to sfázování nemá na funkci rostlináře pražádný vliv :-)
(Mmch, obávám se, že španělskou či anglickou konvici bych do tý naší zásuvky nepřipojil vůbec...)
10.11.2012 (11:34)  
Tomáš Vrabec ...tak jestli to správně chápu, v 1/3 bývalého Československa se o tom uvažuje stále více vážně...kolegové ze Slovenska snad doplní, případně opraví...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.11.2012 (21:15)  
pro Radek Papež:
8O elefantů? Co třeba vypustit je do přírody v Africe? Prý je to tam ohrožený druh. :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
09.11.2012 (18:34)  
Tomáš Vrabec: A těch 80 elefantů, to bude bžunda, co? :)
09.11.2012 (17:00)  
To bude prdel až se někdo rozhodne, že se přejde v celém Československu na střídavou trakci. Zní to absurdně, ale ruku na srdce - u nás už se událo tolik absurdit, že bych se tomu vůbec nedivil.
09.11.2012 (14:05)  
Aleš Liesk.: to je nadherny priklad cloveka ktery hleda duvody proc neco nejde :) ... ten priklad s rychlovarnou konvici je uplne mimo a krasne demonstruje odmitani jakekoliv nove myslenky smyslenymy a costo nepravdivymi argumenty ... vzdyt v nemecku je absolutne stejna elektrika jako v cesku, dokonce je i stejne sfazovana - PROTOZE obe site jsou propojeny a tvori jednu sit :). To ze v nemecku maji ochrany kontakt ve forme plisku misto "curacka" je z tohoto pohledu jen designova zalezitost a na funkci to nema zadny vliv. Vzdyt minimalne 15 let (ale spis dele) se pristroje vyrabeji s vydlici, u ktery je kontakt v obou typech zasuvek (pominuli, ze vetsina pristroju je konstruovana tak, ze ochrany vodic nevyuzivaji a vydlice je jen dvoukontaktova). P.S.: nikdy jsem nevidel rychlovarnou konvici, ktera by nemela tuto univerzalni vidlici. A to ani na obrazku nebo v muzeu, natoz funkcni. Tim reaguji na Vas prispevek, jinak je mi ale jasny, ze lokomotiva neni konvice a tam je to BOHUZEL trochu slozitejsi problematika. Ale krasne to ilustruje problem kdyz se nekdo izoluje od zbytku sveta/evropy apod. a vytvari si vlastni normy odlisne od okolnich zemich. Ve vysledku to prinasi nemale nasledne naklady.

Jazyky povazuji za zaklad. Mnoho mojich znamych breci, ze by chteli vydelavat vice penez, lepe se uplatnit ale ... kdyz oni neumi jazyky. A zijeme v prilis maly a nevyznamny zemi (jen si to priznejte), abychom si mohli dovolit luxus neucit se cizim jazykum. Kdyz se bavim s kamarady, nekteri uz maji deti, tak vse rikam, at hlavne daji detem moznost dobre se naucit aspon jeden nebo lepe i vice jazykum. Ze je to dnes zaklad prakticky ve vsech oborech. Vidim to porad kolem sebe, hodne chytrych odborniku a vedle nich treba i ne tak odborne zdatni lide, ale pokud umi jazyky, vetsinou se uplatni lepe :).
registrovaný uživatel Vesos  mail  
09.11.2012 (13:31)  
2Aleš L.:
a) příslušné spotřebiče dostaneme zakázáno používat v cizině
vinen jste vy, neboť jste povinen si prostudovat návod. Když pominu to, že dneska nekoupíte spotřebič bez universální Euroschuko, který je vybaven jak zemnícími kontakty, tak otvorem pro zemnící kolík. Nedávno jsem si to shodou okolností ověřoval v Braunschweigu, navíc mi v PTB potvrdili, že toto má být budoucí "Eurozásuvka", je to kombinace německé, a francouzské, tedy i české). Hezký popis stávajících systémů je zde: http://zasuvky.hw.cz/index2.php

b) navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného
historická zátěž je svinstvo, zvlášť na železnici, kde 50 let provozu není žádná doba. To se pak těžko unifikuje.

c) záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu
jen bych doplnil, že se uznává, co se dá, včetně zkoušek akreditovanými laboratořemi. I my znalci jsme lidé a sem tam té práce máme až po krk. A proč opakovat zkoušky a posouzení, která lze využít.

d) většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů?
No tak máte pravdu s tou úrovní jazyků na VŠ (tímto zdravím nebožku Popelovou, zvanou Popelnice z FEL ČVUT), na druhou stranu momentálně využívám 4 jazyky (EN GE RU PL) na úrovni odborného znalce a občas je to málo. Dneska na určité úrovni a tou zrovna zkušebnictví je, se bez minimálně jednoho světového jazyka neobejdete.
09.11.2012 (12:58)  
příslušné spotřebiče dostaneme zakázáno používat v cizině
Zkuste si do český zásuvky zapojit třeba německou (španělskou, anglickou) rychlovarnou konvici :-)))
Když rozvinu ještě další příspěvky - pojedete např. do Německa a vezmete si s sebou nějaký spotřebič. Zapojíte ho do místní zásuvky, ale protože německá zásuvka nemá ochranný kolík a váš spotřebič nemá Schuko, tak nebude chráněn. Dojde k poruše izolace, ochrana nezaúčinkuje a někoho to zabije. Kdo bude odpovědný?

navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného
Což tak nějak funguje.

záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu
Což taky funguje.

většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů?
Několik = 2, a kdo ten jazyk už předtím neuměl (průmyslováci, učni) tak se ho na té VŠ rozhodně nenaučil. Jazyk byl dobrý akorát tak k tomu, že člověk trochu přičichl k odborným termitům (ale zas né moc).
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko