..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
06.11.2012 (23:16)  
Právě jsem stornoval jízdenku přímo na webu a byl mi navrácen dvojnásobek jízdného, takže informace v článku už není aktuální (vím, že původní varianta byla pouze mail nebo pobočka, jen dávám na vědomí, že se situace změnila).
Mimochodem, nevíte, jestli bude akce ČD pokračovat, nebo platí jenom zítra?
Registered user pekař 
06.11.2012 (23:16)  
CD s obsazením Pendolína problém neměly. Až se minulý rok, v září zbláznily, přidaly zbytačné spoje, vydaly JR, v kterém se nikdo neorientuje, a místo lehce přibylo.
06.11.2012 (22:43)  
Co dodat, je to škoda. Zrovna LE se zdál velmi dobře připraven oproti RegioJetu který svou podobu v loňském roce uplácal na poslední chvíli... Snad toto zůstane jediným problémem, který blokuje vstup tohoto dopravce na naše koleje.
Editor or ŽelPage Administrator Jan Máca  mail  
06.11.2012 (22:13)  
Jiří Bajer: DÚ povolil zkušební provoz s cestujícími pouze jednotkám 001 a 002.
V ČR by měly být už všechny jednotky, pokud se nemýlím.
06.11.2012 (21:32)  
Mne zaráží jiná věc: Podle oficiální zprávy v odkazu nebyla dodána úplná dokumentace ke dvěma jednotkám, z tohoto důvodu nebyly jednotky převzaty. Jednotek je již ale v ČR víc, nebo se pletu?

S dokumentací pro DÚ to bývá zajímavé, neboť DÚ požaduje všechno v českém jazyce (zcela logicky), což je pro zahraniční dodavatele obrovský problém. Vzpomínám si - ještě za mého působení ve Škodovce - jaké problémy byly s dodáním českojazyčné dokumentace od zahraničních subdodavatelů. Zpravidla si docela brutálně navýšili jednorázové náklady...
Registered user li 
06.11.2012 (21:16)  
TTtrain: do pendolina se toho vejde... tohle pro ČD nebude ztrátová akce, ale je pravda že maximální využití kapacity pendolin by měly Dráhy pořešit systémově napořád, ne jenom jednorázově.
Registered user TTtrain  mail  
06.11.2012 (21:05)  
To je velmi dojemné, ČD dá slevu, na konci roku vykáže o něco větší ztrátu a stát dosype. Podnikat pod oranžovou kuratelou není složité :-)
Registered user SergeS 
06.11.2012 (20:30)  
Jsem zvědavý, zda 16.11. teda pojedu s Leo nebo s ČD nebo s čím :-)
Registered user Komín  mail  
06.11.2012 (20:28)  
No tak Le sice přecenil svoje síly, nicméně poměrně střídmě z této nepříjemné situace vybruslil. Stejně tak se mi zamlouvá vstřícnost ČD k možným cestujícím, ať už je jich kolik chce, v Pendolinu je místa dost.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko