Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.
České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky
České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.
Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace
Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.
Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz
Koneckoncku si vzpomínám, jak měly na trase Praha-Ostrava jezdit soukromí (lépe řečeno: na státní rozpočet nepřisátí) dopravci už někdy v r. cca 2009, ale tehdy jim to DÚ taky zarazil.
Prostě DÚ a ČD je jedna velká mafie, které nejde o nic jiného, než okrádat cestující a daňového poplatníka.
380 se tu neřeší proto, že je Leoš, na rozdíl od zásuvek ve svých vozech, vůbec nemá.
http://i.chzbgr.com/completestore/2011/12/5/1d84e9d2-87a7-496a-9b77-97bf4ac7fa72.jpg
Nicméně vraťme se na koleje, ještě bych otevřel větu Proč by si proboha konečně nemohly úřady zemí ... navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika .
Dnes jsem se dočetl v ŽM (konečně jsem se dostal k minulému číslu :-), že v Evropě je několik řešení kolejových obvodů, jejichž řešení vycházejí z potřeb a podmínek té které země. Když to hodně zjednoduším, tak naše KO na ss můžou pracovat v podstatě s libovolnou frekvencí, která (když bude známa) se vozidlům "zakáže". Na st nemohou KO pracovat s frekvencí 50 Hz (plus určité násobky), tak pracují na 75 Hz a těch 75 Hz (plus násobky) se vozidlům "zakáže". Jenže Němec či Rakušák má napájecí frekvenci 16,7, tak jejich KO nesmí pracovat na jejích násobcích, tudíž pracují na jiných frekvencích, které jsou zase zakázány vozidlům. V podstatě co země, to mohou být jiné pracovní frekvence KO a tedy jiná zakázaná pásma pro vozidla. Otázkou je, zda-li je technicko-ekonomicky řešitelné udělat vozidlo, které by vyhovovalo všem omezujícím kritériím (ta ekonomika je důležitá, lokomotivu za půl miliardy by asi nekoupil nikdo).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.