Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.
České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky
České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.
Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace
Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.
Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz
Napada me jen par vyjimek, kde by mohl byt problem, napr. v nekterych castech Italie maji ochrany kolik (v tomto pripade diru) mezi nulakem a fazi (tzn. dvokolikova zasuvka bude fungovat, u trojkoliku by nebyl zapojen ochranej vodic). Ale i tam jsem videl v novych domech minimalne kombinaci te jejich zvlastni a schuko. V tom Spanelsku je to obdobne jako v Italii, ale zase se to tyka jen spise nejakeho historickeho vedeni. Uz peknych par let se pouziva POUZE Schuko (asi jako moje babicka ma jeste ten starej vypinac, co se dal tocit porad dokola ... 50 let se to nedela, ale ona ho furt ma :) ).
Jediny zeme kde by mohl byt problem se zapojenim vidlice s ochranym vodicem je Italie, Svycarsko (taky maji neco extra s tim tretim kolikem) a Dansko (taky extra vidlice). Rozhodne ne Spanelsko, tam je standard Schuko.
A Velka Britanie, ta je uplne mimo, zvlastni vidlice a jine parametry elektriky.
Souhlasím s Vesosem, že zapojením do německé zásuvky vlastně porušuji podmínky provozu toho spotřebiče, kde se píše, že smí být zapojen jen do zásuvky vyhovující tehdejší ČSN, což ty německé zásuvky nejsou.
Naopak nesouhlasím s Jirkou Texx, že ochranný kolík či kontakty jsou jen designovou záležitostí. Nejsou, protože existuje nemalý počet kusů, kde to sice mechanicky spárujete (francouzská vidlice do schuka), ale elektricky (ochranně) to nefunguje, což je poměrně zásadní problém.
dokonce je i stejne sfazovana - PROTOZE obe site jsou propojeny a tvori jednu sit
Sfázovaná je celá Evropa, ale Španělé, Angličani a Taliáni si na jednání vždycky vozí mechanický adaptér do zásuffky, takže to sfázování nemá na funkci rostlináře pražádný vliv :-)
(Mmch, obávám se, že španělskou či anglickou konvici bych do tý naší zásuvky nepřipojil vůbec...)
8O elefantů? Co třeba vypustit je do přírody v Africe? Prý je to tam ohrožený druh. :-)
Jazyky povazuji za zaklad. Mnoho mojich znamych breci, ze by chteli vydelavat vice penez, lepe se uplatnit ale ... kdyz oni neumi jazyky. A zijeme v prilis maly a nevyznamny zemi (jen si to priznejte), abychom si mohli dovolit luxus neucit se cizim jazykum. Kdyz se bavim s kamarady, nekteri uz maji deti, tak vse rikam, at hlavne daji detem moznost dobre se naucit aspon jeden nebo lepe i vice jazykum. Ze je to dnes zaklad prakticky ve vsech oborech. Vidim to porad kolem sebe, hodne chytrych odborniku a vedle nich treba i ne tak odborne zdatni lide, ale pokud umi jazyky, vetsinou se uplatni lepe :).
a) příslušné spotřebiče dostaneme zakázáno používat v cizině
vinen jste vy, neboť jste povinen si prostudovat návod. Když pominu to, že dneska nekoupíte spotřebič bez universální Euroschuko, který je vybaven jak zemnícími kontakty, tak otvorem pro zemnící kolík. Nedávno jsem si to shodou okolností ověřoval v Braunschweigu, navíc mi v PTB potvrdili, že toto má být budoucí "Eurozásuvka", je to kombinace německé, a francouzské, tedy i české). Hezký popis stávajících systémů je zde: http://zasuvky.hw.cz/index2.php
b) navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného
historická zátěž je svinstvo, zvlášť na železnici, kde 50 let provozu není žádná doba. To se pak těžko unifikuje.
c) záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu
jen bych doplnil, že se uznává, co se dá, včetně zkoušek akreditovanými laboratořemi. I my znalci jsme lidé a sem tam té práce máme až po krk. A proč opakovat zkoušky a posouzení, která lze využít.
d) většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů?
No tak máte pravdu s tou úrovní jazyků na VŠ (tímto zdravím nebožku Popelovou, zvanou Popelnice z FEL ČVUT), na druhou stranu momentálně využívám 4 jazyky (EN GE RU PL) na úrovni odborného znalce a občas je to málo. Dneska na určité úrovni a tou zrovna zkušebnictví je, se bez minimálně jednoho světového jazyka neobejdete.
Zkuste si do český zásuvky zapojit třeba německou (španělskou, anglickou) rychlovarnou konvici :-)))
Když rozvinu ještě další příspěvky - pojedete např. do Německa a vezmete si s sebou nějaký spotřebič. Zapojíte ho do místní zásuvky, ale protože německá zásuvka nemá ochranný kolík a váš spotřebič nemá Schuko, tak nebude chráněn. Dojde k poruše izolace, ochrana nezaúčinkuje a někoho to zabije. Kdo bude odpovědný?
navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika a co mají společného
Což tak nějak funguje.
záhodno uznávat registraci/ověření u kteréhokoliv spolupracujícího úřadu
Což taky funguje.
většina důležitějších pozic vyžaduje nějakou vysokou školu kde se člověk povinně učil cizí jazyk několik semestrů?
Několik = 2, a kdo ten jazyk už předtím neuměl (průmyslováci, učni) tak se ho na té VŠ rozhodně nenaučil. Jazyk byl dobrý akorát tak k tomu, že člověk trochu přičichl k odborným termitům (ale zas né moc).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.