..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
20.11.2012 (14:22)  
quido.speedy: ten link na clanek se zavorama nejspis nesouvisela s Taurusem (ackoliv je na fotce - nahoda a pro nekoho hned zaminka jak hazet hnuj na lokomotivu co neni u nej oblibena - ted uz vim, ze Taurus neni Vas favorit :) ) a nekompatibilitou zabezpecovaciho zarizeni jako spis s mechanickou poruchou zvedani/stahovani jedne zavory. Na fotce je totiz videt ze druha zavora je dole a cervene svetlo sviti (blika) :), takze zabezpecovacka zafungovala OK.
19.11.2012 (9:08)  
Je vidět, za koho ten celej slavnej drážní ouřad kope.

Koneckoncku si vzpomínám, jak měly na trase Praha-Ostrava jezdit soukromí (lépe řečeno: na státní rozpočet nepřisátí) dopravci už někdy v r. cca 2009, ale tehdy jim to DÚ taky zarazil.

Prostě DÚ a ČD je jedna velká mafie, které nejde o nic jiného, než okrádat cestující a daňového poplatníka.
16.11.2012 (20:32)  
Josef Nos: Taky si říkám... ...jinak jedna čerstvá http://www.novinky.cz/krimi/284995-zavora-byla-nahore-po-prejezdu-presto-projel-vlak.html Vždycky když se stane tento průser, jede Taurus. Echt německá kvalita, kvůli které se zmírňovaly české normy a která zaruší všechny přejezdy 50km před a 50km za vlakem... ...i když zrovna zde to zrovna mohla být jen porucha pohonu...
16.11.2012 (14:30)  
To AL: Já tím nemyslel jen tento článek ale vůbec tyto stránky, kauza 380 je zásadní věcí a tou by tento web měl zabývat, místo cimrmanovských úkroků stranou k podružným problémům.
16.11.2012 (12:52)  
Josef Nos: vidlice se tu asi řeší proto, že to je hezký příklad (ne)kompatibility (podobná diskuse byla na Káčku, kde se řešilo, jak to, že Bmz-y mají zásuvky Schuko a ne ČSN).
380 se tu neřeší proto, že je Leoš, na rozdíl od zásuvek ve svých vozech, vůbec nemá.
16.11.2012 (7:38)  
Fascinuje mne že se tu řeší provedení štekru, pardon vidlice v jednotlivých státech, ale jak je to vlastně s povolením lokomotivy řady 380 jezdit v Rakousku? Takový zásadní průlom a ticho po pěšině.
Registrierter Benutzer SergeS 
15.11.2012 (10:46)  
Registrierter Benutzer kave 
14.11.2012 (21:31)  
Aleš Liesk: Vidlici s třemi kolíky v řadě měl Ital.
14.11.2012 (20:06)  
Tohle se na ceně nijak neprojeví. Živil jsem IGBT měnič audio signálem z mobilu a motor se taky točil... Záleží na konstrukci stroje a měniče, to je alfa-omega všeho, frekvence a střída jsou čistě SW záležitost. (A samozřejmě všechno ty ztráty nad křivkou signálu jdou do tepla...)
14.11.2012 (15:55)  
Jirka (Tex): přiznávám, teď jste mne znejistěl. Ti dva kolegové, jeden z jihu Itálie a druhý ze Španělska, seděli vedle sebe, takže je možné, že vidlici se třemi kolíky v řadě měl na noťasu ten Talián a ne Španěl.

Nicméně vraťme se na koleje, ještě bych otevřel větu Proč by si proboha konečně nemohly úřady zemí ... navzájem ujasnit kde jsou jejich specifika .
Dnes jsem se dočetl v ŽM (konečně jsem se dostal k minulému číslu :-), že v Evropě je několik řešení kolejových obvodů, jejichž řešení vycházejí z potřeb a podmínek té které země. Když to hodně zjednoduším, tak naše KO na ss můžou pracovat v podstatě s libovolnou frekvencí, která (když bude známa) se vozidlům "zakáže". Na st nemohou KO pracovat s frekvencí 50 Hz (plus určité násobky), tak pracují na 75 Hz a těch 75 Hz (plus násobky) se vozidlům "zakáže". Jenže Němec či Rakušák má napájecí frekvenci 16,7, tak jejich KO nesmí pracovat na jejích násobcích, tudíž pracují na jiných frekvencích, které jsou zase zakázány vozidlům. V podstatě co země, to mohou být jiné pracovní frekvence KO a tedy jiná zakázaná pásma pro vozidla. Otázkou je, zda-li je technicko-ekonomicky řešitelné udělat vozidlo, které by vyhovovalo všem omezujícím kritériím (ta ekonomika je důležitá, lokomotivu za půl miliardy by asi nekoupil nikdo).
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko