Česká Třebová/Minsk — Kontrakt na dodávku dvaceti posunovacích lokomotiv za téměř půl miliardy korun podepsala v říjnu českotřebovská firma CZ LOKO s Běloruskou státní železnicí. Lokomotivka tak navazuje na spolupráci při modernizaci 49 kusů ČME3. První posunovací lokomotiva řady TM?3 (v ČR řada 719) by měla být do Běloruska předána už na konci listopadu, poslední kus pak do roku 2014. CZ LOKO přisuzuje zakázce velký význam, neboť jde o první prodej nové generace jejich vlastních lokomotiv. „Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká Josef Bárta, generální ředitel a předseda představenstva CZ LOKO. Dodejme ještě, že v České republice se budou vyrábět pouze jednotlivé komponenty, konečná montáž a oživení proběhne až v Bělorusku. Dvounápravová věžová lokomotiva řady 719/TM?3 je primárně určena pro lehkou až středně těžkou posunovací službu, lze ji ale využívat i pro lehkou službu traťovou. Dosahuje maximální rychlosti 60 km/h a disponuje výkonem až 403 kW.
Zdroj: CZ LOKO, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Autobusova doprava je tam drazsi nez vlak. Jel jsem tou jejich lokalkou "električkou" (neco jako nas zabotlam) vzdalenost 60-80 km. Je to strasne pomaly (belorusove sami rikaji "ze to zastavuje u kazdyho sloupu") ale stalo to co si vzpominam kolem 15 - 25 Kc (uz si to nepamatuju presne). Rychlikem to stalo asi 40 - 60 Kc (priblizne 3x vic) a clovek usetril skoro hodinu casu, presto vetsina lidi (vcetne mych hostitelu) usetrila (z meho pohledu) par korun a jela o hodinu dele rano do prace a o hodinu dele rano z prace (povazovali tu drazsi variantu za luxus ktery si nemohou dovolit). Autobus stal nekde mezi tou jejich "električkou" a "pojezdem" ("pojezd" je v prekladu "vlak" ... ale tem lokalkam nerikaji vlak (pojezd) ale striktne "električka" nebo "dízl" (dle druhu pohonu).
Jestli se tam ekonomicka situace zlepsi a vlaky prestanou byt tak silne dotovany statem, tak i tam dojde ke zkraceni vlaku ... ale zatim to asi neni na poradu dne.
A já si jdu naplánovat výlet po běloruských "lokálkách" a to by bylo, abych v tak velké zemi nenašel třívozový náklad :o) Ne, fakt bych to nechal na BČ, ať si ty loko nasadí, kam uznají za vhodné.
Ja nikdy nevidel jezdit po jejich zeleznicich kratsi vlak jak ... nechci psat cislo ale hooodne vagonu :))) ... A i u osobni dopravy jezdi nejkratsi odhaduji priblizne 8-10 vozove soupravy (neco jako cesky zabotlamy).
A ten muj kamarad, kdyz vidi vlak o 4 vagonech tak nechape ... nechape to u osobniho a uz vubec nechape kratky nakladni vlaky (souprava 1x 810 nebo regionoha ho rozesmeje)
Takze si moc jiny pouziti nez LEHKY posun nedokazu predstavit
Jinak nějak nechápu proč by měla být dvounápravová loko nějak výrazněji handicapována pro lehkou traťovou službu, to jako teoreticky poloviční tažná síla oproti "pořádné" čtyřnápravovce (tedy klidně okolo 150kN) je nějakou překážkou pro tahání několika osobních vagonů? Když už je teda vůbec tahat loko místo motorových vozů, tak už raději takhle než nějakým "pořádným" Brejlovcem například...
P.S. Chápu že to byla asi z části ironie, někdo by ale nemusel.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.