Česká Třebová/Minsk — Kontrakt na dodávku dvaceti posunovacích lokomotiv za téměř půl miliardy korun podepsala v říjnu českotřebovská firma CZ LOKO s Běloruskou státní železnicí. Lokomotivka tak navazuje na spolupráci při modernizaci 49 kusů ČME3. První posunovací lokomotiva řady TM?3 (v ČR řada 719) by měla být do Běloruska předána už na konci listopadu, poslední kus pak do roku 2014. CZ LOKO přisuzuje zakázce velký význam, neboť jde o první prodej nové generace jejich vlastních lokomotiv. „Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká Josef Bárta, generální ředitel a předseda představenstva CZ LOKO. Dodejme ještě, že v České republice se budou vyrábět pouze jednotlivé komponenty, konečná montáž a oživení proběhne až v Bělorusku. Dvounápravová věžová lokomotiva řady 719/TM?3 je primárně určena pro lehkou až středně těžkou posunovací službu, lze ji ale využívat i pro lehkou službu traťovou. Dosahuje maximální rychlosti 60 km/h a disponuje výkonem až 403 kW.
Zdroj: CZ LOKO, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Když vezmu 20 let zpět český a Polský železniční průmysl, tak se mi zdá, že za těch 20 let (v rámci možností a vývoje ve světě) se pozice Českého výrobce kolejových vozidel a toho Polského přesně otočili. Jediný kdo to v ČR zachraňuje mi příjde že je CZ Loko.
1. loko se budou montovat v depu Lida běloruských železnic, kde se již montují lokomotivy ???1 ? ???2 na bázi čmelákových rámů ? podvozků s komponenty CZ LOKO (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%9C%D0%AD1, http://www.rw.by/corporate/press_center/corporate_news/2010/12/prezentacija_pervogo_belorussk/)
2. CZ LOKO dodá hnací agregát, a zřejmě vše, co je nad rámem (pomocné pohony, chlazení, pneubloky, elektrovýzbroj, EDB, kapoty, kabinu...), dvojkolí s trakčními motory dodá ruská akciová společnost TRANSMAŠHOLDING (http://www.tmholding.ru/) a výroba hlavního rámu se předpokládá podle zdrojového článku v strojírenském závodě BZAL v asi 100 km vzdáleném městě Baranoviči.
Mmch, když jsem po Baranovičském Závodě Automatických Linek brouzdal, narazil jsem i na zástupce generálního ředitele pro ideologickou práci a sociální otázky soudruha Děmiděnka... holt, Bělorusko (http://bzal.by/contacts.php)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.