..: CZ LOKO uspělo s novými lokomotivami v Bělorusku :..

Prototyp lokomotivy 719.701 CZ-LOKO, MSV 2009, foto: Georgo Česká Třebová/Minsk — Kontrakt na dodávku dvaceti posunovacích lokomotiv za téměř půl miliardy korun podepsala v říjnu českotřebovská firma CZ LOKO s Běloruskou státní železnicí. Lokomotivka tak navazuje na spolupráci při modernizaci 49 kusů ČME3. První posunovací lokomotiva řady TM?3 (v ČR řada 719) by měla být do Běloruska předána už na konci listopadu, poslední kus pak do roku 2014. CZ LOKO přisuzuje zakázce velký význam, neboť jde o první prodej nové generace jejich vlastních lokomotiv. „Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká Josef Bárta, generální ředitel a předseda představenstva CZ LOKO. Dodejme ještě, že v České republice se budou vyrábět pouze jednotlivé komponenty, konečná montáž a oživení proběhne až v Bělorusku. Dvounápravová věžová lokomotiva řady 719/TM?3 je primárně určena pro lehkou až středně těžkou posunovací službu, lze ji ale využívat i pro lehkou službu traťovou. Dosahuje maximální rychlosti 60 km/h a disponuje výkonem až 403 kW.

Zdroj: CZ LOKO, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 6.11.2012 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Svět Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.11.2012 (11:23)  
Keprt: no ono to cely je samozrejme zpusobeno ekonomickou (a neoddelitelne s tim i politickou) situaci. Nafta a benzin tam stoji priblizne polovinu ceny co u nas (mozna trochu vic), ale platy jsou tam tak 1/4 a mensi nez u nas. Ne kazdej ma auto (asi jak u nas za komousu ... nebyla to zadna vzacnost, ale bylo dost rodin ktery si ho proste nemohly dovolit. Dnes se sice takovy taky najdou, ale moc jich neni. Kdejakej nezamestnanej si jezdi pro podporu ve starym peugeotu nebo felicii v hodnote 2/3 podpory, takze zadna velka investice ojety funkcni auto neni).

Autobusova doprava je tam drazsi nez vlak. Jel jsem tou jejich lokalkou "električkou" (neco jako nas zabotlam) vzdalenost 60-80 km. Je to strasne pomaly (belorusove sami rikaji "ze to zastavuje u kazdyho sloupu") ale stalo to co si vzpominam kolem 15 - 25 Kc (uz si to nepamatuju presne). Rychlikem to stalo asi 40 - 60 Kc (priblizne 3x vic) a clovek usetril skoro hodinu casu, presto vetsina lidi (vcetne mych hostitelu) usetrila (z meho pohledu) par korun a jela o hodinu dele rano do prace a o hodinu dele rano z prace (povazovali tu drazsi variantu za luxus ktery si nemohou dovolit). Autobus stal nekde mezi tou jejich "električkou" a "pojezdem" ("pojezd" je v prekladu "vlak" ... ale tem lokalkam nerikaji vlak (pojezd) ale striktne "električka" nebo "dízl" (dle druhu pohonu).

Jestli se tam ekonomicka situace zlepsi a vlaky prestanou byt tak silne dotovany statem, tak i tam dojde ke zkraceni vlaku ... ale zatim to asi neni na poradu dne.
registrovaný užívateľ Keprt 
09.11.2012 (11:08)  
Jirka: tak to upozorněte kamaráda, aby nedostal záchvat smíchu, až uvidí ty nové BČ šinobusy od Pesy :o)

A já si jdu naplánovat výlet po běloruských "lokálkách" a to by bylo, abych v tak velké zemi nenašel třívozový náklad :o) Ne, fakt bych to nechal na BČ, ať si ty loko nasadí, kam uznají za vhodné.
09.11.2012 (10:12)  
Keprt: v Belorusku jsem byl nekolikrat a mam kamarada beloruse zijicicho u nas.

Ja nikdy nevidel jezdit po jejich zeleznicich kratsi vlak jak ... nechci psat cislo ale hooodne vagonu :))) ... A i u osobni dopravy jezdi nejkratsi odhaduji priblizne 8-10 vozove soupravy (neco jako cesky zabotlamy).

A ten muj kamarad, kdyz vidi vlak o 4 vagonech tak nechape ... nechape to u osobniho a uz vubec nechape kratky nakladni vlaky (souprava 1x 810 nebo regionoha ho rozesmeje)

Takze si moc jiny pouziti nez LEHKY posun nedokazu predstavit
08.11.2012 (15:03)  
Mě by spíš zajímalo, jak je v EU ideologicky možné, že členský stát obchoduje s totalitním režimem. Peníze nesmrdí, to je jasné. Hlavně, že neseženu žárovky ani pomazánkové máslo.
registrovaný užívateľ Keprt 
08.11.2012 (14:13)  
To je zase diskuze.. začne to nadsázkou a smajlíkem a končí to vážnou polemikou. Copak běloruská železnice je jen těžkotonážní tranzit RUS-PL?? Copak tam nejsou místní výkony? Toto bych tady teď opravdu neřešil a počkal na reálné uplatnění, doufejme že úspěšné.
registrovaný užívateľ SYN 
08.11.2012 (13:26)  
Žeby tady?: lokomotiva řady 719/TM?3 je primárně určena pro lehkou až středně těžkou posunovací službu, lze ji ale využívat i pro lehkou službu traťovou

Jinak nějak nechápu proč by měla být dvounápravová loko nějak výrazněji handicapována pro lehkou traťovou službu, to jako teoreticky poloviční tažná síla oproti "pořádné" čtyřnápravovce (tedy klidně okolo 150kN) je nějakou překážkou pro tahání několika osobních vagonů? Když už je teda vůbec tahat loko místo motorových vozů, tak už raději takhle než nějakým "pořádným" Brejlovcem například...

P.S. Chápu že to byla asi z části ironie, někdo by ale nemusel.
07.11.2012 (18:50)  
Kde je psáno, že tenhle, na poměry budoucího uživatel, mrňous, bude sloužit na trati?
07.11.2012 (17:45)  
Tomáši, Bělorusko míří tamtéž, kde my už jsme. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/708012.jpg :)
07.11.2012 (16:06)  
Kam to Bělorusko spěje, že v traťové službě uplatní dvounápravovou lokomotivu? :)
07.11.2012 (10:33)  
Docela by mne zajímalo, zda a jak k úspěchu obchodu přispěly kupříkladu "Česká část společných pracovních skupin pro spolupráci mezi ČR a státy bývalého Sovětského svazu a regiony Ruské federace, Česko-běloruská smíšená komise pro hospodářskou, průmyslovou a vědeckotechnickou spolupráci, Společná pracovní skupina pro spolupráci v dopravě mezi ČR a Běloruskou republikou, Porada ministrů OSŽD, Porada zplnomocněných zástupců OSŽD a Pracovní skupiny v rámci OSŽD" jimiž se "v rámci svého poslání a působnosti" pyšní Odbor drah, železniční a kombinované dopravy na Ministerstvu dopravy ČR. Anebo si firma CZ LOKO pro jistotu vše zařídila sama? Zdravím, ZdŠ
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko