Berlín — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost Pesa Bydgoszcz, má našlápnuto k dalšímu úspěchu a připravuje několik novinek ve svém portfoliu. Tiskový mluvčí společnosti Michał Żurowski potvrdil polskému magazínu Rynek Kolejowy, že Pesa je před podepsáním jednoho z vůbec největších kontraktů celé své historie. Pravděpodobně na nadcházejícím mezinárodním dopravním veletrhu InnoTrans, který se koná koncem září v Berlíně, tak dojde k podepsání rámcové smlouvy s německými drahami Deutsche Bahn na dodávky motorových jednotek pro regionální dopravu. Typ souprav tiskoý mluvčí neupřesnil, dá se však předpokládat, že půjde o dodávky nejnovější generace motorových jednotek řady LINK. Přesný objem zakázky nebyl upřesněn, ale Michał Żurowski prozradil, že tato zakázka bude srovnatelná s dodávkou 186 tramvají pro Varšavu, v hodnotě v přepočtu zhruba 9 miliard korun. Jen pro představu, tato částka odpovídá více než 130 kusům souprav LINK II, které Pesa dodává Českým drahám.
Berlínský InnoTrans ale nebude jen místem podepsání jednoho z nejvýznamnějších kontraktů pro Pesu. Ta zde také představí novinku ze svého portfolia. Půjde o nový typ lokomotivy Maraton, která vychází z rodiny lokomotiv Gama. Půjde o elektrickou lokomotivu se spalovacím motorem, díky kterému bude moci lokomotiva urazit mimo elektrifikované tratě zhruba okolo 40 kilometrů. Právě vzdálenost, která přibližně odpovídá délce maratonského běhu, který má přesně 42,195 kilometru, dala této lokomotivě jméno. Tato čtyřosá stejnosměrná (3 kV DC) lokomotiva s výkonem 5600 kW při napájení z trakčního vedení ponese tovární označení 111E. Obdobným konkurenčním výrobkem jsou například lokomotivy Traxx Last Mile od společnosti Bombardier či podobně vybavené lokomotivy Siemens Vectron. Všechny tři na veletrhu uvidíme.
DB Regio nebude prvním německým zákazníkem na jednotky LINK. Již dříve podepsala Pesa kontrakt s italsko-německou skupinou Netinera na dodávku 12 jednotek LINK II pro Oberpfalzbahn. Ty mají být v provozu od prosince 2014.
Napadla mě kacířská myšlenka: Vlaky Olomouc-Otrokovice-Břeclav-Brno zlomit z obou stran do Zlína. Uzel v Otrokách a přestup hrana-hrana pro ty, co jedou Břeclav-Olomouc.
Pominout tak perspektivni segment jako jsou stredne kapacitni DMU a EMU na kratsi vzdalenosti je podle meho nazoru zasadni chyba - hezky to ilustruje priklad Stadleru nebo Pesy.
K Maratonu mám názor, že je to dobrá věc pro vlak, který pojede s minerálkama z Kyselky. Na naše rychlíky, které mají poslední úsek nedrátovaný je to k ničemu, protože to nestačí. Luhačovice, ani Železnou Rudu by neudělal a jinde ji nepotřebujeme.
Na žraloky se těším a jásat budu, když budou v roce 2014 na Babitronu trvale zelené (a hlavně zda je včas dodají a ne že dají přednost Němcům, jak bývá zvykem i v lepších zemích, než je Polsko). Do té doby to nehodlám komentovat. Pro začátek mně stačí, že výkonově jsou na tom jako RS1 a Desirům daly na frak.
Poláci prostě myslí jinak, pro ně nic není problém. Začínají u malých zákazníků a teprve až získají reference, jdou do velkých zakázek. Na druhou stranu - uvidíme, kolik vozidel bude v rámci rámcové smlouvy skutečně objednáno a dodáno. (Škodovka taky má rámcovou smlouvu na dodávku 100 ks tramvají 13T do Brna a pokud vím, tak jich 100 nikdy nebude.)
Že nezůstane u tramvají nebo Messerschmittů - že to bude lepší a lepší.
Fakt je, že prodávají něco, co je jen na papíře. To se pak těžko prodává..
Kterym smerem?
Řekl bych, že mluvit zde o Schadewerke je irelevantní, protože se s poláky nemohou porovnávat ani portfoliem, ani kvalitou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.