..: ČD poptávají 11 motorových jednotek pro soutěž na linku R27 :..

vizualizácia jednotky LINK pre České dráhy, foto: PESA.pl Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.

Celková cena zakázky, která má být dokončena do 23 měsíců od podpisu smlouvy vázané na úspěch v soutěži na linku R27, je odhadována na 1,06 miliardy korun. Poptáváno je 6 motorových částečně nízkopodlažních jednotek s kapacitou minimálně 180 míst a 5 s kapacitou minimálně 120 míst. Vzhledem k běžně nabízeným motorovým jednotkám na evropském trhu půjde s největší pravděpodobností o 6 třívozových a 5 dvouvozových jednotek. V tomto případě by prostým přepočtem na vůz byla odhadovaná cena za dvouvozovou jednotku 75,7 milionů korun a třívozovou 113,6 milionů.

Lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena na 14. srpna letošního roku. Vítězný uchazeč z těch, kteří splní kvalifikační kritéria, pak bude vybrán v elektronické aukci, která zajistí nejnižší možnou cenu. Požadované vybavení vozidel je podobné jako u dříve vysoutěžených vozidel PESA Link pro regionální dopravu. Vozy musí disponovat plně klimatizovaným, částečně nízkopodlažním interiérem s oddíly 1. a 2. vozové třídy. Audiovizuální informační systém, uzavřené WC či zásuvky na 230 V mají být také samozřejmostí. Podobně jako u výše zmiňovaných souprav PESA Link mají být vybaveny i Wi-Fi sítí pro připojení k internetu.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 24.6.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
24.06.2012 (17:50)  
lbc: odkaz na konkrétní příspěvek neumim, tak vám to ze stránky http://www.zelpage.cz/zpravy/8645?oddil=1#komentare zkopíruju .. prostě v dieselech je větší konkurence, nejsou taková "špecifika" se zabzař takže to asi kyperští vyhodnotili jako riskantní krok. Jen spekuluju, citovaný je zřejmě insider.

Jiří Bajer 14.06.2012 (20:53)
Nedá mi to nezareagovat na příspěvek Red Bula, mám k tomu taky co říct: Původně se totiž měl vyvíjet i motorový RegioPanter, jenomže to zase byl typický škodovácký vývoj (čti: Levá neví, co dělá pravá). Elektrický Panter made in Ostrava má jak známo hliníkovou skříň a nízkou podlahu všude, kde to jen jde. Naproti tomu byl motorový Panter navržen od počátku pro výrobu v Šumperku, s ocelovou skříní a prakticky ve stejném uspořádání jako Desiro Classic - právě z tohoto důvodu se od toho ustoupilo, nová motorová jednotka by (kromě zakázky pro česko-kyperskou společnost) nepřinesla v podstatě nic nového. Stačilo přitom jen trochu přemýšlet, přistoupit na lehce kompromisní řešení a mohly by být s jednou skříní obě verze - elektrická i motorová.
registrovaný uživatel happy 
24.06.2012 (17:38)  
i když je vlastní třeba i z nějaké části společnosti ze zahraničí. Jako třeba i v případě česko/kyperské Škody Plzeň, která vlastní i Pars
Které vlastní dost možná mafiánské skupiny napojené na politiky, které čistí peníze. Akcie jsou na doručitele kdesi na Marshallových ostrovech. Takže vůbec není známo, kdo je vlastníkem a kam tečou prachy z předražených zakázek.
registrovaný uživatel happy 
24.06.2012 (17:32)  
už by někdo měl s tim počasim a sněhem něco definitivně udělat
Jasně a na Šumavě na Špičáku, v okolí Železné Rudy, Grafenau, Bodenmais.... V Krušných Horách v okolí Holzhau sníh asi nepadá. Já nevím, co se tu ještě nedozvím. ....

Dále nevím, proč někteří neustále vytahujete jakousi modlu v podobě DM12. Nikdo z vás tím nejel (já taky ne) a jak si to provozně stojí, tak to taky nikdo neví...
Jediné, co je jisté je to, že Škoda (Pars) není štonc udělat ani blbou remotorizaci na 842 tak, aby to vozidlo spolehlivě fungovalo.
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (17:28)  
Jonáš
Ano do Finska. Já jsem si tím nebyl tak úplně jistý, tak jste mě to potvrdil. Já pouze vycházím z toho, co má Škoda Plzeň v sekci motorové vozy v současné době za nabídku.
A na jejich webu kromě regíny a DM12 už delší dobu nic jiného nemají. A zde v ČR už delší dobu probíhají výběrka na motorové vozy a soupravy. Proto z mé strany ,,upozornění´´ na jejich postoj k této situaci.
Raději bych viděl, kdyby tu výrobu získali tuzemské firmy, i když je vlastní třeba i z nějaké části společnosti ze zahraničí. Jako třeba i v případě česko/kyperské Škody Plzeň, která vlastní i Pars.
24.06.2012 (17:08)  
Neonym: no máte pravdu, už by někdo měl s tim počasim a sněhem něco definitivně udělat ;-)
Ale vážně, ten motor pro Finsko byla hodně specifická záležitost a nevšim jsem si, že by ho od té doby Škoda někam nabízela nebo řešila nějakou DMU .. leda by překopala Pantera, ale tam neni ty motory kam dát.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
24.06.2012 (17:01)  
Jonáš: A není problém s Šuplety na straně SŽDC??? To tady budeme ještě 20 let brát ohledy na naši zastaralou síť a nedopřejeme si nic moderního?
24.06.2012 (16:34)  
DM12 někam někdo nabízel? Já měl pocit, že to bylo postavený na objednávku pro velmi konkrétního dopravce a podmínky ;-)
Ale na vysočině a tanvaldu by se to určitě uživilo taky dobře, líp než šuplata, jen kdyby nebylo v oběhu to kouzelný zaklínadlo "nízkopodlažnost".
24.06.2012 (15:30)  
Mohl bych jen malou otázku? Jak se přivádí signál wifi do vlaku? Předpokládám, že to v tunelech vypadne, ne?
24.06.2012 (15:19)  
skittles: Všechny soupravy PESA Link pro ČD mají již z výroby (stejně jako RegioPantery) kompletní vybavení pro Wi-Fi připojení k internetu pro cestující. Zda-li to bude aktivní hned od jejich prvního netuším, ale do budoucna se počítá s Wi-Fi i v dalších vozidlech v regionální dopravě. Podrobnosti budou na ŽP v článku, který vyjde v souvislosti s oficiálním zahájením provozu Wi-Fi v pendolinech.
24.06.2012 (15:17)  
Astartoth: A co je na tom podle Vás ideální? :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko