Praha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.
Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."
Karlovarský kraj | Plzeňský kraj | Zlínský kraj | Ústecký kraj | |
---|---|---|---|---|
9/12 | 001 | 008 | 014 | 002 |
10/12 | 003 | |||
11/12 | 009, 010 | |||
12/12 | 011 | 015 | ||
1/13 | 012, 013 | |||
2/13 | 016, 017 | |||
3/13 | 030, 031 | |||
4/13 | 004, 005 | |||
5/13 | 006, 007 | |||
6/13 | 019 | 018 | ||
7/13 | 020, 021 | |||
8/13 | 022, 023 | |||
9/13 | 024, 025 | |||
10/13 | 026, 027 | |||
11/13 | 028, 029 |
Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.
Zdroj: České dráhy
http://www.flickr.com/photos/baristaj9/1685359123/
Když si uděláme přehled zástupců říše živočišné:
- Z ryb nyní máme RegioSharka
- Z obojživelníků existuje (byť neoficiálně) CityFrog
- Z plazů nemáme žádného zástupce, na označení RegioSnake tedy čeká kolejový dopravní prostředek, plazící se přes jednotlivé zastávky na trati
- Z říše ptačí rovněž nic, takže RegioBird bude v budoucnu zřejmě něco, v čem cestující lítá jak hadr na holi
- Z říše savců je podstatě všechno ostatní, tedy City Elefant, RegioPanter, Sysel...
:D
A ti Slováci, jak to, že si ve Vrútkách nepostavili nějaký panťák sami a místo toho mají 671 ze Škodovky!
Ad "RegioŠark" .. prečo nie "regioŠarkan" ..
Nebylo by od věci, kdyby v prokladu s Ex 35X zavítal do Furthu jako nějaký Sp - aspoň o víkendu v letním období. Teprve nedávno jsem zjistil, že krajská síťovka s příplatkem na tratě DB má možnost připlatit si za kolo pouhých 90Kč. To by umožňovalo i cyklovýlety v německém příhraničí (podstatně levněji než nabízí cestovní kanceláře s autobusem a zdlouhavým nakládáním kol na přívěs). Bohužel jen tarifně, protože prakticky tam nic nejede (3hodiny kodrcání v osobácích nepočítám za přepravu), co by vzalo na palubu kola.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.