..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
16.06.2012 (12:07)  
Sysel pasienkový - The spermophile.Už vidím ten názen na vlaku Regiospermophile. Takového vlaku bych se bál. :D :D :D.

http://www.flickr.com/photos/baristaj9/1685359123/
15.06.2012 (23:05)  
stannifer: Žralok se polsky řekne "rekin" - odtud je již pouze krůček k pojmenování RegioRekin, zkráceně "Rerek" :D A toto by se asi ujalo i w Polsce...

Když si uděláme přehled zástupců říše živočišné:
- Z ryb nyní máme RegioSharka
- Z obojživelníků existuje (byť neoficiálně) CityFrog
- Z plazů nemáme žádného zástupce, na označení RegioSnake tedy čeká kolejový dopravní prostředek, plazící se přes jednotlivé zastávky na trati
- Z říše ptačí rovněž nic, takže RegioBird bude v budoucnu zřejmě něco, v čem cestující lítá jak hadr na holi
- Z říše savců je podstatě všechno ostatní, tedy City Elefant, RegioPanter, Sysel...

:D
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2012 (22:21)  
:-) Nó, já bych si třeba červenou BR 612 na IC Pha-Lb s názvem "Veveřička" uměl předsavit! :-)
15.06.2012 (21:08)  
Však já vím je o tom dokonce i článek na wikipedii. http://cs.wikipedia.org/wiki/Drevokoc%C3%BAr
registrovaný uživatel kave 
15.06.2012 (20:47)  
jamiebie: Veverka slovensky je veverica. Drevokocúr je nesmysl.
15.06.2012 (17:02)  
Ad RegioShark - pokud je to Šark a je to z Polska, tak to přece musí být Šarik, ne?
15.06.2012 (16:51)  
Zadal jsem do google translator sysel a vylezlo mi z toho Ground Squirrel :). To je vtip ? Zajímalo by mě jestli se slovensky podle překladače googlu řekne veverka Drevokocúr :-)
15.06.2012 (16:47)  
Red Bul: doufám, že také stejně bojujete proti tomu, aby se 380 prodávaly do zahraničí. Jen ať tam dají práci místním, žádný dovoz z ČR!
A ti Slováci, jak to, že si ve Vrútkách nepostavili nějaký panťák sami a místo toho mají 671 ze Škodovky!
15.06.2012 (16:06)  
Martin Michl: nikoli, žijete přece v Czech Republic ;-)
Ad "RegioŠark" .. prečo nie "regioŠarkan" ..
15.06.2012 (14:54)  
Díky za Harmonogram. Jsem zvědav jak mrštné to bude vozidlo. Na téměř vodorovné domažlické trati by to mohlo být O.K. S Desirem co jsme měli kdysi na předvolební kampani a nedávno Jančura to bylo těsně pod hranicí potřeby.

Nebylo by od věci, kdyby v prokladu s Ex 35X zavítal do Furthu jako nějaký Sp - aspoň o víkendu v letním období. Teprve nedávno jsem zjistil, že krajská síťovka s příplatkem na tratě DB má možnost připlatit si za kolo pouhých 90Kč. To by umožňovalo i cyklovýlety v německém příhraničí (podstatně levněji než nabízí cestovní kanceláře s autobusem a zdlouhavým nakládáním kol na přívěs). Bohužel jen tarifně, protože prakticky tam nic nejede (3hodiny kodrcání v osobácích nepočítám za přepravu), co by vzalo na palubu kola.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko