..: Newyorské MTA objedná nové jednotky u Kawasaki :..

M-8 v Port Chesteru, foto: Bebo2good1 New YorkNew York Metropolitan Transporation Autority (MTA) objednal u společnosti Kawasaki dodávku nových vícesystémových jednotek M-9 pro příměstskou dopravu. V první fázi by mělo být dodáno 92 vozů, které by měly sloužit cestujícím od roku 2017. Ve smlouvě je opce na dalších 584 jednotek, termín dodání bude zpřesněn po schválení finančního plánu objednatele na léta 2015 až 2019. Nové vozy by měly být nasazeny na Long Island Rail Road (LIRR) a na Metro-North (MNR). Zakázka má hodnotu 1,8 miliardy amerických dolarů. Souběžně se řeší dodávka 160 vozů M-9A výhradně pro LIRR.

Designově by měly vozy vycházet z řady M-8 od stejnojmenné společnosti, která v současné době dodává do New Yorku 430 jednotek. Obrys vozidel bude asi o 50 mm širší, čímž se rozšíří prostor pro cestující na prostředním sedadle v uspořádání 2 + 3. Pravděpodobně se o něco zvětší okna, dveře budou jednokřídlé. Zmizí područky, na které si cestující stěžovali, že jim trhají kapsy. Klimatizace, Wi-Fi a vnitřní informační systém budou součástí standardu. Nové soupravy by na LIRR měly nahradit všech 174 jednotek M3/M3A, které byly dodány v letech 1984 až 1986. Další vozidla pak budou využita ke zvýšení kapacity dopravce služeb LIRR v návaznosti na projekt East Side Access, který by měl být otevřen v roce 2019.

M7-A odjíždí ze stanice Morris Heights v Bronxu, foto: Bebo2good1 Jednotky se budou moci pohybovat po sítích s napájecími systémy 750 V DC, 11 kV AC a 25 kV AC. Bude možné napájení i třetí kolejnicí, přičemž se na síti používají dva odlišné systémy třetí kolejnice. Vozy řady M-9 nebudou kompatibilní se staršími vozy M-7, takže nebudou s nimi spojovány v jedné soupravě. Dodávat je bude společnost Yonkers se sídlem v New Yorku, která je dceřinou společností japonské Kawasaki Heavy Industries.

Zdroje: MTA [1], [2], International Railway Journal, Long Island Rail Road Today [1], [2], Newsday, nyctransitforums, Railway Age, Railway Gazette, Wimedia Commons [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 3.10.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from USA


Registered user SYN 
07.10.2013 (12:49)  
Odhaduju že chtějí mít co největší variabilitu, ale zase nechtějí mít v každém voze dvě řídící stanoviště (na každé straně jedno). Tak když to mají napevno po dvojičkách, tak je pořád ještě každý vůz stejný, variabilita moc neutrpí (řadí se po dvojicích, v dílně zajisté vyměnitelné i jednotlivě) ale ušetří na prostoru i ceně - po jednom stanovišti na každý vůz...
03.10.2013 (20:48)  
KK: Proč to tak je, to netuším. Mohl bych jedině hádat.
Registered user Kakov 
03.10.2013 (20:30)  
JK: ta dvouvozovost má nějaký praktický význam?? ve smyslu vyjede z centra 3*2 a ve stanic xyz51 se to rozdělí a každá jede jinam nebo jezdí 3*2 permanentně pohromadě??
Registered user stoupa  mail  
03.10.2013 (14:18)  
:-) Ta příbuznost s více systémy na cca 10 Mega obyvatel je historicky dána a doložena. Táhne se to od 19. století a klasik zaznamenal - "Nový Jork a Liptákov, moje obce nejmilejší".
03.10.2013 (12:05)  
Jedná se o dvouvozové jednotky, (provozovatel je spojuje do souprav). Takže v první fázi bude dodáno 92 jednotek = 184 vozů. A opce je na dalších až 584 jednotek, tj až 1168 vozů.
03.10.2013 (10:28)  
str: tak to město má obyvatel jak ČR, tratě se budovaly postupně a v městském prostředí asi ne jednoduše... :) podle mně je to "bordel" zcela srovnatelný se dvěma napájecími systémy u nás.
Registered user str 
03.10.2013 (10:14)  
Nemaji to tam nejake jednoduche? 3 napeti, trolej a dva systemy 3. kolejnice...
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
03.10.2013 (8:45)  
To v Americe už tak je. Viz jejich patrové vozy a mnoho dalších. I trolejbusy pro Boston, co dělal Neoplan (vzor designu v Evropě) a vybavovala Škoda, vypadají jak protichemické vozidlo do Kuvajtu. Je to robustní, bezpečné - a hnusné.
Ovšem dodané počty jednotek jsou s námi trochu nesouměřitelné...
03.10.2013 (8:26)  
No žádní krasavci to teda nejsou, M1 je proti nim designový kousek. :)

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko