Praha — Jízdenka na léto 2012. Tak zní název nové síťové jízdenky, kterou České dráhy zavedly jen před pár dny. Jízdní doklad s 14denní platností stojí 990 korun a lze na něj cestovat 2. třídou všech vlaků ČD v České republice. Jízdenku je možné koupit od 29. června, a to v platnosti 14 dní po sobě jdoucích dní od 1. července 2012 do 31. srpna 2012. Jízdenka je ovšem nepřenosná a mohou si ji koupit pouze majitelé In-karty s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo držitelé ISIC karty. Při nákupu přes EPIK na pokladně se vám na účet u In-karty nahrají 3 % z ceny jízdenky, což činí 30 korun. V srpnu se navíc plánuje akce na In-karty pro držitele ISIC karty.
Zdroj: České dráhy
https://www.o2extra.cz/klub/benefits/extra-cestovani/x25-sleva-na-jizdenku-sone/
1) srovnává nesrovnatelné (GB x CZ)
2) zúčasnění ani tak nějak nedokáží rozumně vyjádřit, co by bylo důstojné nabídnutí letní jizdenky od ČD. Stále se tu předhazuje nějaký výkus jiné evropské země, nic komplexniho.
Proč třeba někdo nesrovná podmínky u nás, v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku?? Podívejte se, na západ od nás je historie tržního postředí drah (a nejen jich) o několik desítek let napřed a na to, že tyto země teprve doháníme, tak se na mě nezlobte, ale mohli bychom na tom být s různými akčními nabídkami ještě daleko hůře. A uvědomte si, že ČD zavedli Kartu Z hodně let před tím, než se vůbec na české koleje konkurence pustila a to jako monopol by vůbec nemusely... A nikdo by stím nic neudělal, i když zde stále zní, že to všichni platíme.
A že mají ČD složité tarify a slevy? No možná mají, ale kdo chce opravdu ušetřit, tak si velice dobře vyhledá tu konkrétní slevu pro sebe. Kdo je línej, no tak platí, to se nedá nic dělat. Osobně jsem tak trochu línej taky, takže jezdím pouze na In-kartu, ostatní slevy více méně neřeším.
Ale jedno vím rozhodně, při cestě napříč republikou nebo mezi krajskými městy dávám jednoznačně přednost vlaku i před levnějším autobusem, protože na to, sedět celou cestu přikovaný na sedadle a ještě být ve stresu, co vyvádí před autobusem ostatní řidiči, na to nemám. Prostě pohoda vlak ;-)
Možná těm britským tarifům nerozumím, šel jsem prostě na nationalrail.co.uk, dal Londýn Birmingham, to je řádově těch 200 km, cena se pohybovala od 24.5 do 79 liber ve 2. třídě ...
Teď koukám, že tam je občas i 9 liber (což už se blíží českému obyčejnému jízdnému), ale to je jenom jednotlivý vlak někdy v poledne.
Anebo Švýcaři, Slováci ...
Obecná idea za slevovými kartami za peníze je ta, že je to cenový model, který zčásti kopíruje hlavní konkurenci železnice - tedy osobní auta - tam taky musíte něco nejdřív zaplatit, abyste mohl jezdit. Další motivace je mít stabilnější tržby (kdo má slevovou kartu, tak z něj mám nejen poplatek za tu kartu, ale on se pak taky snaží pravidelně tím vlakem jezdit), což dopravci lépe sedí ke struktuře nákladů (které jsou taky z části fixní).
ČD možná udělaly chybu, že tento model před časem ze Západu přijaly. Protože a) konkurencí vlaku u nás není jen auto jako na Západě, ale i autobusy (kde fixní složka nákladů pro cestujícího není) b) Češi nejsou dostatečně finančně vzdělaný národ, aby si dopředu počítali výhodnost nějakých karet.
Ale když už na ten model ČD přistoupily, měly by se ho buď nějakým systémovým způsobem držet (= sleva s In-kartou na všechno, ne jen na něco), nebo ho postupně tlumit (ale také systémově, tj. In-kartu postupně zlevňovat a slevy na ní snižovat, až by z ní za pár let byla jen zvýhodněná elektronická peněženka jako u Jančury). To, co dělají teď, bohužel není ani jedno a vždycky se tak nějaký zákazník může cítit poškozen.
Vsechny tri principy maji nejake opodstatneni a "argumentovat" o tom, co je lepsi je jako debata o tom, jestli je v kopane lepsi 4-4-2 nebo 4-5-1 nebo 4-3-3. Rekl bych, ze vsechny tri moznosti jsou mozne a zalezi to zejmena na konkretnim tymu. Mam pocit, ze ne poprve se pro neco rozhodnes, co je nejlepsi, ale tak nejak "ve vypoctu" ignorujes aspekty, ktere jsi vedome nebo nevedome oponemul. Takze tak nejak o tech argumentech...
Ano, Sommerticket plati cele leto (krome ran o pracovnich dnech), nicmene je to nabidka pro mladsi 26 let, coz z ni cini jaksi neco "mirne" jineho, nez je CD-Leto! Chapu, ze pro "decka" je to jedno, protoze pro ne je dostupne oboji a tudiz tu vlastnost ignoruji, ale pro dedky a babky to podstatne je.
Jinak pro uplna decka (
no, ja jsem tak nejak cekal, ze kdyz uz nemumis argumentovat, tak zklouznes k hodne laciny kritice typu pro rpeta je špatně všechno kromě britských železnic. takze pro me zadny prekvapko.
tenhle krok povazuju ze strany CD za spatny. proc, jsem rekl nize. vysledky CD povazuju dlouhodobe za mizive, a na mnoha mistech tohoto magazinu jsem rekl proc. na druhou stranu,pokud se CD obcas probraly z letargie a nabidly, nebo ucinili neco smysluplneho, tak jsem to kvitoval s pozitivnim komentarem, taktez na strankach tohoto magazinu.
tezko me tedy muzes zabit argumentem, ze miluju drahy, kde se plati 2500 za cestu od nekud nekam. za prve proto, ze nemas pravdu, a za druhe proto, ze i kdyz ty ceny jsou v UK brutalni, tak tam se alspon dela doprava pro vsechny. bez rozdilu. coz o CR a CD zejmena rict rozhodne nechci...
ocekavam dalsi tvuj bezduchy a argumentacne slaby vylev, sem s nim.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.