..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
14.06.2012 (9:07)  
no upřímně řečeno, když jsem si přečetl výbavu vozidla, tak až u tohoto článku si říkám, že je jich na osobáky škoda ;-) a hodili by se klidně i na nějakej rychlík
registrovaný uživatel Keprt 
14.06.2012 (9:04)  
Chary: ano. Je to z důvodu vazby na jednotlivé projekty. Vzpomeňme před pár lety pár elefantů dodaných "mimo pořadí", rovněž z důvodu financování. Aspoň budou mít za 40 let naši následovníci šotouši o čem dumat :o)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
14.06.2012 (8:58)  
Ten předávací harmonogram, to se opravdu budou dodávat pořadová čísla strojů napřeskáčku?
14.06.2012 (8:54)  
pro cestující, nacházející se pod sedadly.
Černí pasažéři nebo mládež vracející se z diskotéky? :-))))
registrovaný uživatel Keprt 
14.06.2012 (8:53)  
Red Bul: to je jak na kolovrátku. Ona nějaká domácí firma nabízí nějaké podobné vozidlo? Pokud by tomu tak bylo, jistě by se přihlásila do VŘ, že. Možná jste si nevšiml, že žraloci jsou částečně financovaní z ROPů a tam jaksi není čas čekat, až nějaká domácí firma něco nového a zároveň funkčního vyprodukuje a nabídne.
14.06.2012 (8:48)  
Česká firma by měla dát práci domácí firmě. Panteři by mohly být i na dieselový pohon (třeba i se zahraničními sety), podobně jako Talenti nebo Desira.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
14.06.2012 (8:31)  
Nějak mi v textu ani nechybí slovní obraty typu: "Lepší než jste čekali", "výborný stroj opředený legendami", nebo třeba, abych byl aktuálním "jakobsův podvozek - jistota která nikdy nezklame". I když ten zvolený název řady mi přijde divoký, až akční...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko