..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
14.06.2012 (20:53)  
Nedá mi to nezareagovat na příspěvek Red Bula, mám k tomu taky co říct: Původně se totiž měl vyvíjet i motorový RegioPanter, jenomže to zase byl typický škodovácký vývoj (čti: Levá neví, co dělá pravá). Elektrický Panter made in Ostrava má jak známo hliníkovou skříň a nízkou podlahu všude, kde to jen jde. Naproti tomu byl motorový Panter navržen od počátku pro výrobu v Šumperku, s ocelovou skříní a prakticky ve stejném uspořádání jako Desiro Classic - právě z tohoto důvodu se od toho ustoupilo, nová motorová jednotka by (kromě zakázky pro česko-kyperskou společnost) nepřinesla v podstatě nic nového. Stačilo přitom jen trochu přemýšlet, přistoupit na lehce kompromisní řešení a mohly by být s jednou skříní obě verze - elektrická i motorová.

S rychlostí schvalování je to sice pravda, jenže PESA nemusí "žraloka" schvalovat ve všech sousedních zemích současně a navíc zkoumat vliv asynchronního pohonu na zabzař ;)
registrovaný uživatel EC 174  mail  
14.06.2012 (20:19)  
Jsem hlavně rád, že budou k dispozici také místa 1. třídy. Takže se těším. :-)
registrovaný uživatel Zdeans 
14.06.2012 (20:10)  
RegioShark... to mě rozesmálo. :-D
14.06.2012 (18:46)  
Eh, s tými názvami je to ako s Najbrtom - totálne nejednotné. Keď tu je CityElefant a CityPanter, tak toto mal byť RegioŠark, pekne so Š.
14.06.2012 (17:03)  
Red Bul: jo, a proto zavřel Siemens fabirku na Zličíně, proto máme výborná Pendolina, proto jsme až doteď neměli nové motoráky, nemáme malou elektrickou jednotku, doteď nemáme schválené nové lokomotivy (380), nekoupíme Railjety...
Český průmysl (a Škodovku zvlášť) podporují ČD celou dobu a to velmi, a je to jeden z důvodů, proč se vozový park obnovuje tak draze a tak pomalu.
registrovaný uživatel Pjetro 
14.06.2012 (16:54)  
Dusanh: Trošku jsem nepochopil smysl vašeho komentáře. Buď nám chcete seriozně sdělit, že jste to někde publikoval a dráhy to převzaly, to by se obešlo bez těch smajlíků nebo je to vtip nebo se jen chcete pochlubit.
registrovaný uživatel studio 
14.06.2012 (16:36)  
Já bych se přikláněl pro polskou verzi žraloka, když už, tedy REGIO REKIN :-)
14.06.2012 (15:52)  
Red Bul: A české nemocnice by si měly nakoupit české sanitky. Že škodovka už nevyrábí dvanástsettrosku? No tak smůla, budem pacoše vozit v Oktávce kombi, bude to mít stejný motor jako VW Transporter. Ale bude to pro pacoše velké plus, budou mít českou sanitku.
To je ale blbost co?
14.06.2012 (15:23)  
Hlavně to bude náchylný na fonetickou záměnu, regio-shark a regio-shuk ;-)
registrovaný uživatel Keprt 
14.06.2012 (14:46)  
Salubius: ta těhotenská doba souvisí s tím, že ten první je z ROPu, zatímco ta poslední várka z "vlastních prostředků ČD". U ROPů "běží čas", na rozdíl od ČD. Jinak ÚK má z ROPů i pantery, takže zkrátka nepřijde.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko