..: Začaly dodávky prvních lůžkových vozů od firmy Siemens pro RŽD :..

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: Siemens Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).

První svezení v prosinci 2012

RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.

Zdroj: Siemens


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.05.2012 (9:40)  
Jiří Hasil:
A vy jste někdy viděl u lůžkového vozu jiné řešení než klasické dveře na pantech?
registrovaný uživatel koyot 
12.05.2012 (0:13)  
rpet: já měl na mysli linku Praha - Moskva (spojení letecké je horší a vlaky nejsou super luxusní jako ten pařížský), ale ta paříž mě zaujala takže jsem to okouknul: lux stojí na 20.5.2012 11800 korun, mjagkij pak 8500 korun jedním směrem. Booknout se to dá jednoduše na stránkách RŽD :) mají podle mě lepší online shop než ČD :)
registrovaný uživatel koyot 
12.05.2012 (0:02)  
EC 174: Umyvadlo je pokud jsem si dobře všiml na fotkách pod tím stolkem (dá se odklopit a pod ním je umyvadlo), místo pro zavazadla je v ruském kupé pod spodní postelí a pak je tam obří místo nad chodbičkou, do kterého je přístup jen z kupé. K tomu proč nemají 3 postele nad sebou to je jednoduché, zkus Rusovi prodat postel ve třetím patře, řekne ti, že jsi se asi úplně zbláznil :D Oni prostě ve třetím patře nejezdí, má to jen pár vagonů jezdících do Evropy, jinde v Rusku to nepotkáš a každý Rus ti řekne, že to není přeci žádný komfort jet nahoře... tohle prostě Rus chápe jako nevýhodu (stejně jako místa vedle wc nebo na druhé straně u samovaru)
registrovaný uživatel kobros 
11.05.2012 (23:23)  
rpet: to je videt, ze jste v Rusku nebyl. Myslite, ze Rus bude resit nejake bookovani, eshopy a podobne? Proste dojde do zeleznodorznych kas, tam rekne destinaci, datum, tridu a oproti platbe dostane jizdenku.
Vsechny evropske zelenice se svymi tarify a slevami a eshopy by v Rusku zfleku pohorely.
Koneckoncu, vubec se nedivim. Taky si myslim, ze ty evropska tarifni zverstva jsou cestujicim akorat na skodu.
11.05.2012 (22:50)  
Ještě mě napadlo, jak budou řešit změnu rozchodu? Do moskvy asi nevedou "úzké" koleje. Budou furt měnit podvozky jako kdysi nebo to má automatické podvozky alá Talgo?
11.05.2012 (22:37)  
Mě osobně se to moc líbí, i když to má svoje specifika, ale jiný kraj - jiný mrav
11.05.2012 (22:21)  
Myslím, že uspořádání kupé je přizpůsobené ruské mentalitě. Zrovna včera jsem sledoval asi na vlaky.net/tv reportáž z transsibiřské magistrály.

Vypadá to asi tak, že si rodina pronajme celé kupé a tam prostě bydlí. Nic jako věšáčky nepotřebují, věci mají všude. Naopak se jim hodí uspořádání proti sobě, protože si pak sednou proti sobě.

Tohle není EuroNight (večer nastoupit, ráno vystoupit). V tomhle se cestuje několik dní.

A jak už je napsané v článku, na vůz je jedno WC a jedna koupelna se sprchou. Myslím, že rusům to nevadí, jsou zvyklí a samostatné WC v každém kupé by vagón velmi prodražilo.
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.05.2012 (22:17)  
@ Koyot:

no, nedalo mi to, a zkusil jsem booknout train ticket z moskvy do parize - bohuzel, po dvaceti minutach hledani, jak a kde se da listek online koupit, jsem to vzdal a zkusil jsem booknout letenku: za 173EUR z moskvy do parize, odlet 20.5. a navrat 30.5. zpatecka je drazsi, za 286EUR.

ale i tak je super cena a SU operator je v celku spolehlivy na zahranicnich letech.

kolik by tedy v podobnym terminu staly listky na vlak a kde je muzu koupit? - tedy vyjma pokladny ZS Moskva ;)
11.05.2012 (21:51)  
No fakt je ten, že tam nevidím, ani úložné prostory. Co mě ale zajímá je, jak moc jsou praktické dveře na panty ve vlaku?
registrovaný uživatel EC 174  mail  
11.05.2012 (21:39)  
Vůz je pěkný a moderní, ale velice se divím tomu uspořádání lůžek na obou stranách. To bych u WLABmz nečekal. Pak se samozřejmě nabízí otázka, kde je umístěno umývadlo, zrcadlo a prostor pro pověšení oděvu, jak to bývá v každém jiném kupé s lůžky na jedné straně. Ostatně i současné ruské WLABmee mají klasicky tři lůžka na jedné straně nad sebou, v tomto ohledu mi to uspořádání WLABmz přijde trošku jako krok zpět.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko