Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).
První svezení v prosinci 2012
Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.
Zdroj: Siemens
A vy jste někdy viděl u lůžkového vozu jiné řešení než klasické dveře na pantech?
Vsechny evropske zelenice se svymi tarify a slevami a eshopy by v Rusku zfleku pohorely.
Koneckoncu, vubec se nedivim. Taky si myslim, ze ty evropska tarifni zverstva jsou cestujicim akorat na skodu.
Vypadá to asi tak, že si rodina pronajme celé kupé a tam prostě bydlí. Nic jako věšáčky nepotřebují, věci mají všude. Naopak se jim hodí uspořádání proti sobě, protože si pak sednou proti sobě.
Tohle není EuroNight (večer nastoupit, ráno vystoupit). V tomhle se cestuje několik dní.
A jak už je napsané v článku, na vůz je jedno WC a jedna koupelna se sprchou. Myslím, že rusům to nevadí, jsou zvyklí a samostatné WC v každém kupé by vagón velmi prodražilo.
no, nedalo mi to, a zkusil jsem booknout train ticket z moskvy do parize - bohuzel, po dvaceti minutach hledani, jak a kde se da listek online koupit, jsem to vzdal a zkusil jsem booknout letenku: za 173EUR z moskvy do parize, odlet 20.5. a navrat 30.5. zpatecka je drazsi, za 286EUR.
ale i tak je super cena a SU operator je v celku spolehlivy na zahranicnich letech.
kolik by tedy v podobnym terminu staly listky na vlak a kde je muzu koupit? - tedy vyjma pokladny ZS Moskva ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.