..: Siemens zahájil dodávky jednotek Desiro RUS pro RŽD :..

Desiro RUS, foto: Siemens Krefeld — První ze 38 nových jednotek Siemens Desiro RUS zahájila svou cestu z výrobního závodu ležícího v německém Krefeldu do ruského Petrohradu. Jednotka je přepravována po moři, konkrétně po řece Rýn do Amsterdamu a následně do přístavu Usť-Luga. Přeprava po vodní cestě byla vzhledem k rozměrům a hmotnosti jednotky vyhodnocena jako nejlepší. Z přístavu Usť-Luga do domovského Petrohradu už pojede „po svých“. RŽD objednaly další sérii jednotek Desiro RUS v hodnotě kolem dvou miliard eur v září 2011, první dodávky započaly právě začátkem března letošního roku. Celkem by mělo být vyrobeno zhruba 1 200 vozů, tedy 240 jednotek.

Překládka Desiro RUS, foto: SiemensInteriér Desiro RUS, foto: SiemensStanoviště strojvedoucího Desiro RUS, foto: Siemens

Jednotky koncipované jako pětivozové s hnacími vozy na obou koncích, které si v Rusku vysloužily přezdívku „vlaštovka“ (Lastočka), jsou schopny jízdy pod dvěma napájecími soustavami – 3 kV a 25 kV/50 Hz. Maximální rychlost činí 160 km/h.

Zdroj: Siemens


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.5.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.05.2012 (19:05)  
ad Deadeye : naopak, ŠKODA WERKE možná dokázala vytušit, že 38 souprav je tak málo, že že nepochybně bude následovat větší požadavek, který by prostě nedokázala kapacitně zvládnout ...
Zapomínáte, že existují také instatuce zvané "rozvědka", resp. ekonomická rozvědka, která vyhodnucuje různé informace apod.

Viz třeba vykádření Martina Kepperta ...
registrovaný uživatel Keprt 
13.05.2012 (15:58)  
Dle mnou už zmiňovaného článku v ŽM 2/2012 těch 240 jednotek má být vyráběno od roku 2015 v právě budovaném závodě poblíž Jekatěrinburku, ty současné dodávky z Německa (38 kusů) se do toho počtu 240 nepočítají. Mezitím bude dodána ještě jedna série o 16 kusech, které se budou v Rusku vyábět částečně.

Zdeněk Šindlauer: díky za zajímavé postřehy. Určité myšlenky jsou, jak vidno, vlastní některým šotoušům bez ohledu na národnost :o)
13.05.2012 (3:15)  
to Flexaretista: No, takže to máme 2x dlouhá do Ukrajiny (dalo by se počítat za 4:))), 2+2+5 Litva, 10 Slovensko, 10 netrakčních souprav Slovensko a 2 lokomotivy. Jsme na +- 20 jednotkách, 10 netrakčních, 2 lokotkách a 16 motorových jednotek do Finska, dohromady cca 50 za posledních 10 let. No do Ruska jde Sapsan, teď 38 jednotek a celkem má být 240. Ano, Německo je velká země atd. atd. bla bla bla. Ale zde v diskuzi mnoho lidí mluví o Škodě, že je na stejné úrovni, ne-li lepší než ten Siemens apod. Jenže Škoda je bohužel momentálně opravdu jiná liga, bohužel první pralesní. Byť třeba technologicky na tom špatně být nemusí, tak kapacitami, možnostmi servisu, kvalitou, cenou, schopností reagovat na potřeby zákazníků a schopnostmi se prodat na tom výjimečně dobře není. Kdyby byla adekvátně aktivní a úspěšná v Rusku jako v Litvě (což by zase nemuselo být tak nereálné), tak je tam teď místo sousedů ona.

to Miroslav Zikmund: Hmm, tak to jsem nějak nepochopil. Pokud naznačujete, že se tam Škoda nacpe v dalších kolech nákupů, tak to možné je, ale pozice bude horší, než kdyby se nacpala již do těch úvodních. A navíc právě, že nejde jen o těch 38 jednotek, píše se o až 240, což znamená, že vůle pořizovat jiné od jiného výrobce zase taková asi nebude.

Mne prostě jen mrzí, že toto dělají naši sousedé i když teoreticky to mohla být zakázka pro náš průmysl a nám by bodla o něco více jak Němcům. Pro ně i těch 240 jednotek není největší zakázka, ale pro Škodu by to byl naprostý obrat.
12.05.2012 (20:08)  
Docela zajímavé jsou odezvy k ??1 na ruskojazyčných drážních diskuzích, co jsem zběžně prolétl. Velmi zhruba řečeno:
názor č. 1: proč RŽD nakupují v cizině, proč ne doma?
názor č. 2: vnější design nic moc, Němci design neumí
názor č. 3: kupte u Čechů, neprohloupíte! (míněna obecně drážní vozidla; mj. často vzor moderního designu = Škoda 109E)
Zdravím, ZdŠ
registrovaný uživatel Keprt 
12.05.2012 (17:43)  
Alex7: ano, je to náhrada električek ER2 a ER9 (a odvozených) z RVZ. První oblastí provozu Lastoček bude oblast kolem Soči - zimní olympiáda a v Moskevké dráze. Jinak RŽD v posledních letech dost investují, řadu informací přínáší Železniční magazín - konkrétně o Lastočkách a investicích kolem Soči letošní číslo 2.
registrovaný uživatel Ešus 
11.05.2012 (22:33)  
Ohledně dveří: Výška nástupní hrany je 1400mm nad temenem kolejnice (TK). Výška je dána výškou ruských nástupišť - obvykle 1100-1300mm nad TK. Tři výsuvné schůdky má na to, aby se do ní dalo dostat i z nástupiště 200mm nad TK.
Imobilní cestující se do Lastočky dostanou jen z vysokých nástupišť (a to díky manuální skládací rampě v čelních vozech), protože Lastočky nebudou mít zvedací plošinu.

Šířka činí neuvěřitelných 3480mm, proto (také i kvůli rozchodu a výšce) bylo rozhodnuto o lodní přepravě.
registrovaný uživatel Alex7 
11.05.2012 (22:14)  
Mohl by někdo prosím říct, kde budou nasazeny? Já si tipuji, že jsou určeny pro příměstské vlaky. Pokud ano, byla by to razantní změna, něco jako panťák ? elefant.

Realita je taková, že obnova vozového parku je v Rusku něco výjimečného. Kromě lukrativních tras je vozový park příšerný! - třída platckartnyj

Ten interiér jednotky je zajímavý - něco jako 810 s sedačkami od Bmee.
registrovaný uživatel Keprt 
11.05.2012 (21:36)  
tehdy se dělala přibližně jedna lok (pro SSSR) denně

No, pár roků, zejména mezi lety 1960-1970, kdy Škodovku opustila každý pracovní den cca jedna loko (pro všechny odběratele, nejen pro SSSR), bylo, po roce 1970 už ta kadence byla slabší (i když se dvoudílná loko bere za dva kusy), ale samozřejmě v porovnání s dneškem mnohem vyšší.

Kromě už zmíněného, v dobe poptávky RŽD po (dnešních) Lastočkách Škodovka nic podobného postaveno neměla ani v prototypu, natož s referencemi (ostatně ani dnes).

kobros: já vztahy D-RUS neoslavuju, jen konstatuju, že německé firmy tam mají jinou pozici, než české. Nijak to nehodnotím ani nekomentuju :o)
11.05.2012 (19:14)  
Deadeye ; ke byla ŠKODA ? On ten kontrakt bude patrně pokračovat. 38 souprav je pro Velkou zemi asi tak jako dát slonovi jahodu a říkat, že byl nakrmen ... takové očuchání a pak se objednávka zvýší. Co my víme o různých, zatím nepublikovaných dohodách ...
Problémy s dodávkou lokomotiv pro ČSD, jak elektrických, tak motorových byly za "bolševika" vždý zdůvodňovány vytížením výrobních kapacit dodávkami pro SSSR. Dnešní výrobní kapacity někdejší "lokomotivky" jsou výrazně menší. Tehdy se dělala přibližně jedna lok (pro SSSR) denně ...
registrovaný uživatel kobros 
11.05.2012 (17:27)  
Martin Keppert a silny offtopic: Mno, ty D-RUS vztahy bych zas tak neoslavoval. Od dob pana Schroedera si o D myslim, ze neni nicim jinym nez ruskym vazalem v Evrope.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko