Krefeld — První ze 38 nových jednotek Siemens Desiro RUS zahájila svou cestu z výrobního závodu ležícího v německém Krefeldu do ruského Petrohradu. Jednotka je přepravována po moři, konkrétně po řece Rýn do Amsterdamu a následně do přístavu Usť-Luga. Přeprava po vodní cestě byla vzhledem k rozměrům a hmotnosti jednotky vyhodnocena jako nejlepší. Z přístavu Usť-Luga do domovského Petrohradu už pojede „po svých“. RŽD objednaly další sérii jednotek Desiro RUS v hodnotě kolem dvou miliard eur v září 2011, první dodávky započaly právě začátkem března letošního roku. Celkem by mělo být vyrobeno zhruba 1 200 vozů, tedy 240 jednotek.
Jednotky koncipované jako pětivozové s hnacími vozy na obou koncích, které si v Rusku vysloužily přezdívku „vlaštovka“ (Lastočka), jsou schopny jízdy pod dvěma napájecími soustavami – 3 kV a 25 kV/50 Hz. Maximální rychlost činí 160 km/h.
Zdroj: Siemens
Zapomínáte, že existují také instatuce zvané "rozvědka", resp. ekonomická rozvědka, která vyhodnucuje různé informace apod.
Viz třeba vykádření Martina Kepperta ...
Zdeněk Šindlauer: díky za zajímavé postřehy. Určité myšlenky jsou, jak vidno, vlastní některým šotoušům bez ohledu na národnost :o)
to Miroslav Zikmund: Hmm, tak to jsem nějak nepochopil. Pokud naznačujete, že se tam Škoda nacpe v dalších kolech nákupů, tak to možné je, ale pozice bude horší, než kdyby se nacpala již do těch úvodních. A navíc právě, že nejde jen o těch 38 jednotek, píše se o až 240, což znamená, že vůle pořizovat jiné od jiného výrobce zase taková asi nebude.
Mne prostě jen mrzí, že toto dělají naši sousedé i když teoreticky to mohla být zakázka pro náš průmysl a nám by bodla o něco více jak Němcům. Pro ně i těch 240 jednotek není největší zakázka, ale pro Škodu by to byl naprostý obrat.
názor č. 1: proč RŽD nakupují v cizině, proč ne doma?
názor č. 2: vnější design nic moc, Němci design neumí
názor č. 3: kupte u Čechů, neprohloupíte! (míněna obecně drážní vozidla; mj. často vzor moderního designu = Škoda 109E)
Zdravím, ZdŠ
Imobilní cestující se do Lastočky dostanou jen z vysokých nástupišť (a to díky manuální skládací rampě v čelních vozech), protože Lastočky nebudou mít zvedací plošinu.
Šířka činí neuvěřitelných 3480mm, proto (také i kvůli rozchodu a výšce) bylo rozhodnuto o lodní přepravě.
Realita je taková, že obnova vozového parku je v Rusku něco výjimečného. Kromě lukrativních tras je vozový park příšerný! - třída platckartnyj
Ten interiér jednotky je zajímavý - něco jako 810 s sedačkami od Bmee.
No, pár roků, zejména mezi lety 1960-1970, kdy Škodovku opustila každý pracovní den cca jedna loko (pro všechny odběratele, nejen pro SSSR), bylo, po roce 1970 už ta kadence byla slabší (i když se dvoudílná loko bere za dva kusy), ale samozřejmě v porovnání s dneškem mnohem vyšší.
Kromě už zmíněného, v dobe poptávky RŽD po (dnešních) Lastočkách Škodovka nic podobného postaveno neměla ani v prototypu, natož s referencemi (ostatně ani dnes).
kobros: já vztahy D-RUS neoslavuju, jen konstatuju, že německé firmy tam mají jinou pozici, než české. Nijak to nehodnotím ani nekomentuju :o)
Problémy s dodávkou lokomotiv pro ČSD, jak elektrických, tak motorových byly za "bolševika" vždý zdůvodňovány vytížením výrobních kapacit dodávkami pro SSSR. Dnešní výrobní kapacity někdejší "lokomotivky" jsou výrazně menší. Tehdy se dělala přibližně jedna lok (pro SSSR) denně ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.