Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
Mnohým z vás leží Radim Jančura v žaludku. Je úspěšný, už to je u nás dost těžko odpustitelné. Jenže on se opovážil být úspěšný i v oboru, o kterém jste si vážně mysleli (a přihlouple argumentující vedení ČD vás v tom utvrzovalo), že v něm soukromník nemá co dělat neboť tak složitou záležitost jakou železniční doprava je, absolutně nemůže zvládat soukromá firma. Jen se podívejte na diskusní příspěvky rok, dva před tím než žluté vlaky vyjely.
Jenže ono se zadařilo. Stačilo vlastně málo - správně rozjetý marketing, dokonale promyšlený prozákaznícký přístup, kterými ovládl mediální svět. Ten svět, který vytvářejí lidé, kteří pochopitelně dopravě nijak zvlášť nerozumějí. Radim Jančura se nejvíc zaměřil na oblast, kterou ČD ignorují dodnes. ČD by si už konečně měly uvědomit, že na tom jak hroznou pověst na veřejnosti obecně dnes železniční doprava stále má, mají obrovský podíl viny právě ony (ačkoliv to už v mnoha ohledech není pravda). Uvědomit a hlavně s tím pracovat dál. Uvědomit si, že v osobní železniční dopravě tou absolutně hlavní, nejdůležitější a rozhodující položkou je spokojený cestující, který celou osobní dopravu financuje (přímo i nepřímo).
Nejsem si jist, jestli u polobulváru národnost majitele mnoho znamená. Komerční vliv vidíme především v tom, že v tom deníku vítezí podplatitelné poloburvární nesmysly. A v tomhle směru je asi dost jedno, jestli je německý, americký, francouzský nebo třeba Romanův, Babišův...
Když pominu, že číslo 115 je pouze vaše nejasná a chybující paměť čísla na základě článku, co by mohl sloužit jako školní ukázka, jak se průměr nesmí dělat, tak mi řekněte, jak v tom čísle a % figuruje například ten vůz vlaku RJ mimo rezervace, a co přesně u vás znamená "vyprodaný spoj". 100% místenek všech míst sezení ve vlaku? 90% místenek ze všech vozů kromě posledního?
Promiňte, ale to mi připadá jako naprostý nesmysl. Takhle možná získáte nějaký "zprůměrovaný" názor novinářů, co železnici vpodstatě nerozumí, zato rozumí tomu, jakými texty prodávat* bulvár. ;-)
já jsem se zde pouze dotazoval na to , zda průměrný vlak se 115 cestujícími může být v plusu.
Jak jsem opsal, tak podle RJ zřejmě ne. "Nula" má být na 90% obsazenosti při plném nasazení souprav (9 párů) a ne s vlaky o délce co vypadá, že se přetrhl.
To samozřejmě zatím nechávám stranou, že polovina koupeného vozidlového parku někde bez užitku hnije. Ať si RJ kvičí cokoli, na jejich rentabilitu bych se ptal až příští rok. Škoda že nemají odvahu zveřejňovat své výroční zprávy nebo audity kromě těch nezajímavých prastarých.
_________________
*včetně inzerce
Já čtu všechny články. Bez ohledu na to , kdo je napíše a kde vyjdou. Pokud si budete počínat stejně... dospějete do situace , kdy Váš názor bude zcela nestarnný a objektivní.
Nicméně , pořád nevím... proč bych neměl věřit číslu 115. Víme , jaká je kapacita Jančurova vlaku . Dále víme , že x spojů má vyprodaných. Jinak , jestli Vás štve , že Pendolino v tomto článku propadlo... mě je to úplně jedno. Já nepíšu o (ne)úspěšnosti pendolin v boji s RJ... já jsem se zde pouze dotazoval na to , zda průměrný vlak se 115 cestujícími může být v plusu. Toť vše.
Jistě víte, že,
MaFra a.s. (...) plně vlastněna německým koncernem Rheinisch-Bergische Druckerei-und Verlagsgesellschaft, GmbH.
MF Dnes je součásti tohoto německého plánu na ovládnutí české železnice :)
Tak proč je tedy čtete, když si skutečnost umíte vymyslet aniž byste k ní ještě došel? Jak hodnotíte věrohodnost nějakého údaje - že se podobá nějaké všeobecné atmosféře tvořené ideologickými novináři? Víte, že RJ nedávno měl (podle RJ) obsazenost 80-90% ale na rentabilitu je prý postaven při 90% zaplněnosti s 5 nebo 8 vozy? (Zajímalo by mě která z těch variant platí.)
ČD platí daně jako kdokoliv jiný. Nejde ani tak o daně ze zisku (i když ten taky nějaký byl), tato daň je u nás spíš kosmetická. Ale DPH, spotřební daň i daně z mezd či sociální odvody platí.
On to počítal přímo ve stanicích.
Sůra se díval jen na web. Snad nemyslíte, že by postával týden na hlaváku.
Tím myslíte článek z 30.3.2012 s jedinou tabulkou o průměru v konkrétních spojích pondělí-čtvrtek nebo úterý-čtvrtek, kde se také píše "MF DNES porovnávala počty rezervovaných míst v obou vlacích deset minut před odjezdem z Prahy či Ostravy-Svinova od pondělí do čtvrtka - tedy ve dnech, kdy bývají vlaky prázdnější" a nebo nějaký jiný?
Pak by mě zajímal odkaz.
Víte co mě na té tabulce pobavilo? Jak jsou tam sečteny všechny spoje po-čt, ale jako na potvoru v pondělí z Ostravy do Prahy tam NEJSOU započítané spoje v 6:41(6:58) a 9:41(8:58), ve kterých zřejmě jezdí příliš mnoho lidí, a tak tam má ČD s počtem míst zjevně převahu co se někomu nehodí do krámu. O pátku nemluvě...
hubitel: protože ty noviny mají evidentně s jančurou nadstandardní vztahy a jejich reportáže jsou něco mezi oslavnou ódou a placenou reklamou
Také to na mě tak působí. Ale je v tom asi i osobní ideové zaměření ("nadšení") autorů. Objektivita z toho přímo stříká.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.