Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
Oni kaštaní především preferují možnost se někam vlakem dostat. I v budoucnu pokud možno:( To že na jedné trati bude lítat několik provozovatelů vlaků hrajících si na konkurenci asi příliš nenadchne běžného cestujícího třeba z Chornic. Mnozí by tam byli rádi třeba za hurvínka s podpálenou přírubou výfuku, přeženu-li to. ČEZ také napojí panelákový byt v Benešově, stejně tak i hájovnu ve Lhotě pod Radčem. Je to dané zákonem. Pokud se zabije obdobný model donedávna +/- funkční na železnici, pak tu zbyde několik tratí. Ale bude na nich "konkurence". Hlavně že se může rozbít síť jako celek a výhody z toho plynoucí. V konečném důsledku na tom vydělají silniční dopravci (ropná krize versus monopol?), takže současný model je vlastně prospěšný.
Kaštani železniční dopravě vůbec nerozumí, je tedy do nebe volající, že preferují normální čistou klimatizovanou soupravu poplatnou době místo hrkajícího umaštěného smradlavého šukafonu! No to jsou opravdu "blbouni"!!!
Zlatá slova, velmi univerzálně platná! Liška chválící si ocas. Opravuji: Bohatá liška si za prašule kupuje chválu. Když se hned nepodaří v blesku, tak se na 2 měsíce vypůjčí símenzojc motóry olepí na 80% samolepkou, svezou za dvacet káčé kaštani v každé oblasti 2-3 dny (hnusný čédé tohle neumí, tyvole to je ale kanón) kohoutek v růžové košilce pošle do háje žalůdu... Blbouni si je můžou vyškubnout blahem,"jak to těm hnusákům zas nandal" a jak ten trh panečku funguje. Vždyť to psali v mladý frontě!
Celkem mě mrzí, že to trvalo tak dlouho a že zase dalších dvacet let budeme čekat na jejich finální krach. Ale snad se toho dožiju a na starý kolena začnu preferovat normální železniční dopravu.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.