..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 27      Zpráv na stránku:   
30.04.2012 (20:52)  
Petr budvar: Vaše uváha opět vychází ze stokrát omletého názoru, že RJ a jiní soukromníci chtějí jezdit pouze ,,lukrativní trasy" a o regionálky zájem nemají, tu chtějí jezdit naopak jen ČD, kterým nejde o zisk, ale o lidi. Škoda, že už bylo stokrát řečeno, že i jiné subjekty by měli zájem jezdit mezi Horními Mokropsy a Dolními Mokropsy, jelikož tyto trasy stát dotuje. A dokud je stát bude dotovat, bude fungovat i dopravní systém na železnici. Ale třeba když to do ruky vezme někdo jiný nebude fungovat jen +-, ale i líp.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
30.04.2012 (20:45)  
Petr budvar: Jak je ti jistě známo, Chornici nepomohlo ani to, že po tamních kolejích jezdil jen jeden dopravce, jehož akcie jsou ze 100% vlastněny státem. A proč by se měla objednávat doprava tam, kde nikdo nejezdí, stát by tam měl sypat prachy, které se mu nevrátí a SŽDC opravovat trať, po které jezdí jeden motorák za dvě hodiny? Tahle křečovitá snaha zachovat českou železniční síť nemá vůbec žádné opodstatnění.
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
30.04.2012 (20:17)  
774:
Oni kaštaní především preferují možnost se někam vlakem dostat. I v budoucnu pokud možno:( To že na jedné trati bude lítat několik provozovatelů vlaků hrajících si na konkurenci asi příliš nenadchne běžného cestujícího třeba z Chornic. Mnozí by tam byli rádi třeba za hurvínka s podpálenou přírubou výfuku, přeženu-li to. ČEZ také napojí panelákový byt v Benešově, stejně tak i hájovnu ve Lhotě pod Radčem. Je to dané zákonem. Pokud se zabije obdobný model donedávna +/- funkční na železnici, pak tu zbyde několik tratí. Ale bude na nich "konkurence". Hlavně že se může rozbít síť jako celek a výhody z toho plynoucí. V konečném důsledku na tom vydělají silniční dopravci (ropná krize versus monopol?), takže současný model je vlastně prospěšný.
30.04.2012 (20:05)  
Karel Kovářík: Upřímně by mně zajímalo jaká kritéria podle vás berou cestující v potaz, když volí čím a s kým budou cestovat.
registrovaný užívateľ Kakov 
30.04.2012 (19:38)  
774: "novost" vozidla je opravdu jediným kritériem? to Vás lituji
registrovaný užívateľ 774 
30.04.2012 (18:47)  
2 Petr budvar:
Kaštani železniční dopravě vůbec nerozumí, je tedy do nebe volající, že preferují normální čistou klimatizovanou soupravu poplatnou době místo hrkajícího umaštěného smradlavého šukafonu! No to jsou opravdu "blbouni"!!!
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
30.04.2012 (18:40)  
Tarten:
Zlatá slova, velmi univerzálně platná! Liška chválící si ocas. Opravuji: Bohatá liška si za prašule kupuje chválu. Když se hned nepodaří v blesku, tak se na 2 měsíce vypůjčí símenzojc motóry olepí na 80% samolepkou, svezou za dvacet káčé kaštani v každé oblasti 2-3 dny (hnusný čédé tohle neumí, tyvole to je ale kanón) kohoutek v růžové košilce pošle do háje žalůdu... Blbouni si je můžou vyškubnout blahem,"jak to těm hnusákům zas nandal" a jak ten trh panečku funguje. Vždyť to psali v mladý frontě!
registrovaný užívateľ 774 
30.04.2012 (18:33)  
Ušlý zisk z tohoto provozu by měly ČD zacvakat ze svýho. Dvacet let dělali naprostý prd, tak se nemůžou divit, že při volbě ČD/libovolná konkurence skončí automaticky na posledním místě. Respektive by už konečně měly být zrušeny, SŽDC prodat za symbolickou korunu DB, vlaky rozdat soukromníkům, regio tratě vytrhat a místo nich konečně vystavět cyklostezky. To by byla paráda.

Celkem mě mrzí, že to trvalo tak dlouho a že zase dalších dvacet let budeme čekat na jejich finální krach. Ale snad se toho dožiju a na starý kolena začnu preferovat normální železniční dopravu.
registrovaný užívateľ José 
30.04.2012 (17:49)  
Bel, 30.04.2012 (16:49) ... A votom to je
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
30.04.2012 (16:55)  
Bel: 30.04.2012 (16:49) Zlatá slova! Vidím to stejně, jenom bych to možná tak skvěle nezformuloval. Dávám *****
  1 2 3 4 5 6 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko